Mystisk problem med digital lyd ut-altibox

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mystisk problem med digital lyd ut-altibox

Heisann.

Jeg kobler digital ut fra altiboxen med coax til digital preamp.
    Dette funker fint på vanlig tv og på filmtrailere, men når vi leier film er det avogtil at det bare kommer en vanvittig støy. Tipper det er er at altiboxen sender ut feil digital format. Noen som har opplevd dette og har noen tips?

Mulig dette hadde ordnet seg med en nyere dekoder. Min er den første med pvr og hd, men da må jeg bruke optisk ut (de har ikke coax) og optisk inn er opptatt på preampen (airport).

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Har hatt det samme problemet. Mener det er DAC som ikke takler bitstream formatet. Jeg byttet til den siste hd pvr boksen fra altibox, og nå fungerer det helt fint.
    Men den nye boksen har deaktivert komponent utgangen:shock: en smule irriterende. Leter etter hvordan den kan reaktiveres.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også probem her. Forsøkte å koble min BelCanto 1.5 DAC til Altibox HD PVR med coax kabel - ingen kontakt. Forsøkte både PCM og Dolby signal som velges i menyen under innstillinger. Skal forsøke optisk utgang når jeg får skaffet lang nok kabel.

Har ikke sjekket menyen som kommer ved å trykke MENU etter restar av boksen - ved første dott..
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •