Tv2 Sumo eller Get - Prem League

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tv2 Sumo eller Get - Prem League

Sitter litt på gjerdet og vurderer frem og tilbake om jeg skal bestille prem league fra GET eller tv2 Sumo. Sumo har rettighetene til alle kampene, og skal også sende i HD (ved rask nok linje), Jeg sitter på 18kbps så dette bør ikke bli noe problem.

Jeg vet dog ikke hvordan bildekvaliteten blir med HDMI fra skjermkortet på pc`n og over på min Panasonic 42px70.

Noen her inne som kan mer om dette enn meg? Plasma og tv skal jo ikke være match made in heaven.. og da blir det kanskje enda dårligere når signalet er HD?

Hva blir best? Get (med 3 kanaler og HD) eller Sumo med alle kampene og uvisst tvbilde?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    18 kbps høres litt lite ut for å streame hd. :-D

Et annet spørsmål du bør tenke på er om nettet til TV2 Sumo klarer å levere dette uten hakking og krasj. Men det er kanskje andre her som kan si mer om det?

Active svennis1982 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med mindre kvaliteten på TV2 Sumo blir drastisk bedre enn det som vises på tippeligaen ville jeg nok gått for GET.

Jeg har 12/2,5 Mbps linje fra CD og jeg har per dags dato ikke opplevd en skikkelig sending via TV2 Sumo. Jeg sliter med at jeg ikke får god nok tilkobling (maks er vel 1000 Kbps de sender i) og selv når jeg får maks kvalitet (i følge TV2 Sumo sitt program) så synes jeg allikevel at det er til tider mye hakking ved rask panorering.

Det kan jo selvfølgelig være at de forbedrer dette til PL kommer, men per dags dato ville jeg som sagt satset på GET!

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frS63
    18 kbps høres litt lite ut for å streame hd. :-D

Et annet spørsmål du bør tenke på er om nettet til TV2 Sumo klarer å levere dette uten hakking og krasj. Men det er kanskje andre her som kan si mer om det?
    Sumo kommer neppe til å streame HD i en kvalitet som er i nærheten av den som blir sendt i HD på satellitt og kabel. HD videostreaming via nettet er gjerne noe helt annet - bare se hva YouTube påstår er HD ;-) TV 2 Premier League HD på satellitt og kabel er ca. 14Mbps pr. HD kanal.

Gå for de tre TV 2 Premier League HD kanalene på GET hvis kvaliteten er et poeng.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Streaming fra TV2 Sumo er langt fra like bra som kvaliteten på tv og det kommer det vel aldri til å bli heller.
    Gå for GET og du slipper 30-60 sek. forsinkelse, hakking på bilde og faren for varierende og dårlig bildekvalitet. Jeg har prøvd Tippeligakamper på Sumo og ble ikke spesielt imponert.
    Skal du prøve streaming kan du lik så godt prøve gratis på myp2p.eu f.eks.

Så kommer det jo an på hvilket lag du holder med. De mindre klubbene blir vel vist mer på Sumo enn på disse HD-kanalene.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter og ser på kampoversikten på Barclays Premier League Fixtures on the Official Site of the Premier League

På det meste spilles 7 kamper samtidig, men de fleste rundene er det bare 5 eller 6 samtidige kamper. Med 3 kanaler er det altså to til fire kamper du ikke kan se live hver runde.

Som Verminator sier, så kommer det selvfølgelig an på hvilket lag du holder med, men jeg regner med det skal være mulig å bli fornøyd med bare tre kanaler

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •