(Jeg poster denne også i satellitt-forumet da den gjelder valget mellom HD-mottaker via satellitt eller kabel-tv)

Jeg skal ta spranget over til HD-mottaker og teller på knappene på om jeg skal velge via parabol (Canal Digital) eller kabel-tv (GET via lokalt kabeltv-selskap).

Har i dag parabol, Force 1155s tuner tilkoblet tv med SCART. Er veldig godt fornøyd med bildekvaliteten på denne. Har også innlagt kabel-tv som ble lagt inn i huset i sin tid fordi det på den tiden var eneste mulighet for å få internett, før adsl ble utbygget i nabolaget noen år seinere. Har derfor internett via kabel-tv uttaket men må abonnere på grunnpakken av tv-kanaler, kan ikke kun ha internett. Tv-grunnpakken er derfor penger ut av vinduet da jeg ser tv kun via parabol.

Når jeg nå skal oppgradere til HD så står valget mellom å ta i bruk kabel-tv (Get-mottaker) eller HD-parabolmottaker (Canal Digital). Prismessig blir kabel-tv noe billigere, og har også den fordelen at jeg da får inn de svenske kanalene som jeg alltid har savnet med parabol.

Jeg regner med at HD-bildet er bra uansett løsning, men hva med bildekvaliteten på SD, som tross alt er det vanligste ennå? Leser litt her og der at folk er misfornøyd med denne på enkelte av boksene og jeg vil nødig ha dårligere bilde enn jeg har i dag fra min Force.

Noen synspunkter på hva jeg bør velge?