IDTV CAM fra Canal Digital på Ikke Godkjent TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Post IDTV CAM fra Canal Digital på Ikke Godkjent TV

Jeg har en Toshiba Regza LV733G Tv som jeg kjøpte for knapp 1uke siden, så sjekket jeg hva muligheten min kunne bli for å få Canal Digital gjennom utleiern min.

Etter flere mailer frem å tilbake fra CD fant jeg ut at jeg kan få samme pakke som min utleier har for bare 299kr året.
    dette var jo helt greit, men at jeg da også trenger en dekoder som koster 2000kr, vil jeg derimot IKKE ha, ihvertfall ikke når min tv har en IDT CAM på seg. men eneste grunnen for at jeg ikke kan bruke den, er fordi Toshiba sine TV'er ikke er godkjent hos Canal Digital. :???:

så Mitt spørsmål her er:

Hva er forskjellen på CAM jeg har i min tv, og det som er i en av deres godkjente TV'er ?

Vil det funke å bruke deres kort i TV'n selv om den ikke er godkjent?
    evt: Hva må jeg gjøre da? og hvor lenge vil dette fungere?
    merker man noe om CD oppdaterer kortene sine? etc.

noen her som har prøvd dette og vet at det funker?

Takk for alle svar!

-Glenn :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Glenn_J
    Jeg har en Toshiba Regza LV733G Tv som jeg kjøpte for knapp 1uke siden, så sjekket jeg hva muligheten min kunne bli for å få Canal Digital gjennom utleiern min.

Etter flere mailer frem å tilbake fra CD fant jeg ut at jeg kan få samme pakke som min utleier har for bare 299kr året.
    dette var jo helt greit, men at jeg da også trenger en dekoder som koster 2000kr, vil jeg derimot IKKE ha, ihvertfall ikke når min tv har en IDT CAM på seg. men eneste grunnen for at jeg ikke kan bruke den, er fordi Toshiba sine TV'er ikke er godkjent hos Canal Digital. :???:

så Mitt spørsmål her er:

Hva er forskjellen på CAM jeg har i min tv, og det som er i en av deres godkjente TV'er ?

Vil det funke å bruke deres kort i TV'n selv om den ikke er godkjent?
    evt: Hva må jeg gjøre da? og hvor lenge vil dette fungere?
    merker man noe om CD oppdaterer kortene sine? etc.

noen her som har prøvd dette og vet at det funker?

Takk for alle svar!

-Glenn :-D
    Jeg fikk på impuls lyst på en CAM når jeg var på elkjøp for noen uker siden og når vi kom til bestillingen så viste det seg at tven min ikke var i listen deres. Ringte da til kundeservice og fikk høre at så lenge den hadde CA plass så var det OK og at vi bare kunne velge en annen tv når bestillingen ble satt i gang så ville det fungere.

Det jeg ikke var klar over da var at min tv støttet kun DVB-T og da ville den selvfølgelig ikke fungere når jeg skulle hatt DVB-C. Ventet på kortet likevell bare for å prøve det ut og det fungerte jo selvfølgelig ikke så da tok jeg bare en telefon til dem og fikk annulert handelen og returnerte cam modulen til elkjøp igjen..

Antar at dette hadde fungert dersom tven min hadde støtte for DVB-C (om det er kabel det er snakk om) siden hun på kundeservicen sa at det burde gå, men nå vet jeg ikke hvor høyt nivå det er der

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, supert =) Takk for svaret.

Skal sjekke om min TV støtter DVB-C da?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok fant nettopp ut at min støtter begge tusen takk for ditt svar, skal få skaffet meg gjennom canal digital da.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Glenn_J
    Ok, supert =) Takk for svaret.

Skal sjekke om min TV støtter DVB-C da?
    Eller DVB-S om det er parabol det er snakk om.

Jeg kan ikke garantere noenting ettersom jeg ikke fikk det til å fungere pga manglende støtte i tuneren i tv'n min, men som sagt så sa hun på kundeservicen deres at det bare var å prøve og at det mest sannsynlig ville fungere selv om tven ikke var i listen deres.

Jeg kjøpte CAM på elkjøp til 990kr og fikk kortavgift+fakturagebyr på 350-ish. Endte med å returnere CAM på elkjøp og fikk igjen 990kr. Tok en telefon til canal digital og han på kundeservicen krediterte fakturaen min slik at jeg slapp å betale den så hele gildet kostet meg ikke en krone.

Som bonus sa han jeg fikk kreditert regningen med at de hadde kampanje på CX -> HD dekoder hvor de tok min gamle i bytte og ga meg en ny helt uten kostnad og binding. Tok av gammel vane ikke i mot dette tilbudet over telefon, men ba han sende meg et skriftlig tilbud. Det fikk jeg i dag med en bekreftelse på at det var "ingen skjulte avgifter/gebyrer, binding eller kostnader" ved inbytte. Så nå er HD dekoder på vei til meg i posten

Måtte bare slenge inn en liten solskinnshistorie siden jeg stortsett bare har opplevd CD som vanskelige tidligere, men denne gangen har de imponert meg ved både "angrefristen" på kortet og den oppgraderingen av dekoder gratis.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •