Altibox Hjelp

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8

Tråd: Altibox Hjelp

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Altibox Hjelp

Hei, håper noen kan hjelper.
    Har en helt vanlig altibox, har våre heldig og fått en altibox PVR. Då koblet eg i fra den littla og inn med den PVR'n, men da ser ikkje utt til å fungera... er da noe spesielt eg må gjøra,eller har dei på altibox låst opplegg på boxene med bruk av mac ssid ip eller noe lignande?? hadde våre greit å brukt pvr'n, i å med den var gratis...:-D

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du har fått den som du sier, så går jeg utifra at du ikke har fått den av leverandøren som du har den andre boksen fra.

Dermed tar jeg det for gitt at den ikke er registrert i ditt navn, og linket opp mot ditt system hjemme.

Og da vil du ikke få den til å virke i det hele tatt. Alle Altiboxer er linket opp mot brukeren de er registrert på og hans/hennes adresse.

Såvidt meg bekjent ihvertfall, så er det sånn.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    721
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det slik at du ikke får den til å boote?. om du trykker på menyknappen ved første prikk så får du opp en boks der det står addressen eller om det står DHCP waiting. Om det står DHCP waiting så kan det bety at det ikke er lagt inn støtte for 1963(pvr boksen) i subnettet i DHCP serveren du er tilkoblet. Det kan også være at infocastserveren ikke har støtte for 1963, men det har den nok iogmed at det antakeligvis er endel andre i nettet til lyse som er oppe å kjører på PVR.

Det kan også være at det ligger en statisk addresse på boksen din, da kan du gå inn i firmware configuration menu og gå på fanen sytem og trykk factory reset og forsøk å boote igjen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar... da har seg slik att eg har fått altibox pvr'n hos ein ellektriker eg kjenner. Eg har altibox i fra leverandøren, og tenkte eg kunne bare bytte den vanlig boksen utt med den pvr'n. Da eg prøvda dette så hengte den pvr'n seg bare opp på den 1st gule prikken... da var derfor eg lurte på om dei er låst.... håpte da var mulig å bytte boksene og får fylt uttbytte av pvr'n....

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må vel betale ett engangsbeløp på 499,- så et måndlig beløp på 79,- for PVR delen. Så er du ikke registrert som eier og har betalt for den boksen så vil det ikke funke.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaveUK
    Takk for svar... da har seg slik att eg har fått altibox pvr'n hos ein ellektriker eg kjenner. Eg har altibox i fra leverandøren, og tenkte eg kunne bare bytte den vanlig boksen utt med den pvr'n. Da eg prøvda dette så hengte den pvr'n seg bare opp på den 1st gule prikken... da var derfor eg lurte på om dei er låst.... håpte da var mulig å bytte boksene og får fylt uttbytte av pvr'n....
    Elektrikeren (dersom han jobber for Altibox partneren) bør vite at det ikke vil virke å bare gi deg en vilkårlig boks.

I tillegg er ikke 1963 boksene i produksjon enda

mvh
    Moella

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Moella
    Elektrikeren (dersom han jobber for Altibox partneren) bør vite at det ikke vil virke å bare gi deg en vilkårlig boks.

I tillegg er ikke 1963 boksene i produksjon enda

mvh
    Moella
    Det er riktig det du sier, du må bestille via Altibox for å få PVR og betale for det.

Når det gjelder 1963 boksen så tar du grundig feil, sitter med en her hjemme. Har da IPTV fra Nextgentel, og den fungerer som bare det.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jnsn
    Når det gjelder 1963 boksen så tar du grundig feil, sitter med en her hjemme. Har da IPTV fra Nextgentel, og den fungerer som bare det.
    Jeg siktet til i produksjon hos Altibox

mvh
    Moella

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •