Hakking på NRK-kanaler - RiksTV - Bergen

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hakking på NRK-kanaler - RiksTV - Bergen

I de siste ukene har jeg hatt særdeles mye hakking på alle kanalene til NRK. Uten å kunne si med 100 % sikkerhet, tror jeg problemene kom etter at jeg gjorde et nytt kanalsøk ifm at TV2 Premier League HD ble tilgjengelig. Det hakker mer eller mindre konstant, hvilket er fryktelig irriterende. Men det er altså bare på NRK, ikke på TV2HD eller andre kanaler som er mye sett for tiden.

Har en Sagem PVR-dekoder, Funke haifinne-antenne, og 8 meter kabel av god kvalitet rett i dekoderen, ingen splitting eller skjøter. Jeg har fri sikt til sender, ca 3-4 km unna. Signalstyrke og signalkvalitet er ifølge dekoderen bra, kvalitet ligger jevnt på 95-98%, styrke varierer mellom 70 og 98%. Det som er merkelig er at selv om styrke og kvalitet har en høy %, så varierer fargen mellom rød, gul og grønn.

Noen som har noen tips?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Riks Tv er helt ubrukelig!!!!!!! er så lei småfeil å hakking på kanaler fra rikstv at jeg kan spy

Intermediate Halvor sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    693
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonL
    I de siste ukene har jeg hatt særdeles mye hakking på alle kanalene til NRK. Uten å kunne si med 100 % sikkerhet, tror jeg problemene kom etter at jeg gjorde et nytt kanalsøk ifm at TV2 Premier League HD ble tilgjengelig. Det hakker mer eller mindre konstant, hvilket er fryktelig irriterende. Men det er altså bare på NRK, ikke på TV2HD eller andre kanaler som er mye sett for tiden.

Har en Sagem PVR-dekoder, Funke haifinne-antenne, og 8 meter kabel av god kvalitet rett i dekoderen, ingen splitting eller skjøter. Jeg har fri sikt til sender, ca 3-4 km unna. Signalstyrke og signalkvalitet er ifølge dekoderen bra, kvalitet ligger jevnt på 95-98%, styrke varierer mellom 70 og 98%. Det som er merkelig er at selv om styrke og kvalitet har en høy %, så varierer fargen mellom rød, gul og grønn.

Noen som har noen tips?
    Vet ikke hvordan Funke haifinne-antenne er, men Kvaliteten på signalet bør/må ligge
    på 100% for å unngå problemer. Tidligere Sagem (ikke PVR) mottager var
    også elendig der man ikke hadde gode signaler (Grundig var mye bedre).
    Det jeg mener er at, svake signaler og Sagem tidligere var = problemer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •