Endelig TV2HD - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32

Tråd: Endelig TV2HD

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hmmm... å nei og nei... jeg hadde håpet at det var CD som kødda... men SONY oppdaterer visstnok firmware bare via "kabel-nettet" (altså ikke noe vi dødelige får gjort?) og siden CD bestemte seg for ikke å "sertifisere" så "gamle" TV'er sier dem vel bare at vi må kjøpe ny om vi ringer... hysterisk! Alt annet fungerer jo så fint... (med unntak av noen dinglende æøå'er på Disney Channel)...

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gojensen
    Hmmm... å nei og nei... jeg hadde håpet at det var CD som kødda... men SONY oppdaterer visstnok firmware bare via "kabel-nettet" (altså ikke noe vi dødelige får gjort?) og siden CD bestemte seg for ikke å "sertifisere" så "gamle" TV'er sier dem vel bare at vi må kjøpe ny om vi ringer... hysterisk! Alt annet fungerer jo så fint... (med unntak av noen dinglende æøå'er på Disney Channel)...
    Det er jo uansett Sony som må fikse problemet. De fleste TV'er i dag kan vel oppdateres vha. USB eller liknende (eller i værste fall på service verksted). Det er alltid behov for oppdateringer/bugfix er i digitaltv bokser og det er ingen grunn til å tro at behovet for bugfix er mindre i en IDTV.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hah... det har jeg liten tro på at Sony gjør på en så "gammel" modell. Da burde de ha lagt ut oppdateringen på nett slik at folk bare kunne laste dem ned... googlet litt og det viser seg at iallefall kunder i UK har fått firmware oppgraderinger over nettet (de har da nyere versjon enn jeg har iallefall).

Forsøkt å kontakte CD kundeservice... "sjekk innstillingene på tv'en din, og bildemodus... kanskje teksten er utenfor skjermen". Når jeg forteller dem at det fungerer på andre kanaler og slikt så får jeg det som svar... de har vel ikke særlig peil på kundeservice tenker jeg

Newcomer
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har dessverre ikke hatt kapasitet til å undersøke dette nærmere. Jeg tenkte jeg skulle notere nr på FW i TVen og dra til Sony Service på Kalbakken i Oslo og forsøke å prate med en tekniker direkte. Etter hva jeg kan se så har ikke W4000 støtte for oppgradering av FW hjemme. MEN! Det er en serviceport på siden n av TVen. Noe som ser ut som en kortleser for MemoryStick. Trolig via denne at FW oppgraderes.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fikset!

Nuvel...

I ren desperasjon kom jeg tilfeldigvis endag til å endre tekstmetode fra enkel til nedsatt hørsel mens jeg så på TV2...

Gjett hva som skjedde?

Tydeligvis må man ha nedsatt hørsel i Norge for å få tekst på utenlandske programmer... (har ikke studert resultatene på andre kanaler men det var iallefall tekst på Haisommer programmet på Animal Planet HD i kveld).

Ny Firmware hadde sikkert vært ønskelig likevel - så om noen får tak i den på en minnebrikke eller noe så...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... eller ikke?!

Idag er tekstinga borte fra TV2 HD igjen... hverken for nedsatt hørsel eller vanlig teksting. Sukk...

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... eller ikke?!

Idag er tekstinga borte fra TV2 HD igjen... hverken for nedsatt hørsel eller vanlig teksting. Sukk...
    Du får nok bare kjøpe deg en HD-PVR du

Hvordan klarer du forresten og leve uten PVR funksjoner :shock:

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har CD kabel-tv her, 2 tunere, 1 HD tuner jeg fikk fra CD og en DM 800. Jeg får inn alle kanalene på den orginale HD tuneren fra CD, men jeg får ikke alt inn på Dreamboxen, bla TV2 HD og PL3 bla.

Har tastet inn symbolrate til 06950 og frekvens til 362 som skal være for Halden området. Jeg finner masse kanaler, ca 150. Men ikke Tv2 HD, PL3 osv.

Noen som har noen tips?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Du får nok bare kjøpe deg en HD-PVR du

Hvordan klarer du forresten og leve uten PVR funksjoner :shock:
    Blir heeeelt uaktuelt å klusse ned stueveggen med en stygg klumpete hd-pvr Dessuten ser jeg ikke på TV så mye at ikke det som går når det passer meg er nok... hadde det ikke vært for podens "misbruk" av Disney og AnimalPlanet hadde jeg nok sagt opp hele greia... det tilbudet vi får på tv her i Norge passer meg rimelig dårlig gett...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... eller ikke?!

Har også problemer med tekstingen på TV2HD. Har en CD godkjent TV, en Samsung LE40B535 med nyeste firmware (9.9.2010(2009.0)). Har ingen problemer med de andre HD-kanalene, bare TV2HD. Har også prøvd det samme som du, men tekstingen er like ustabil og er vekk i lengre perioder.

Er dette problemer bare relatert til IDTV-er og ikke CDs egne HD-dekodere eller opplever dere som har HD-dekoder fra CD samme problem?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thknutsen
    Har også problemer med tekstingen på TV2HD. Har en CD godkjent TV, en Samsung LE40B535 med nyeste firmware (9.9.2010(2009.0)). Har ingen problemer med de andre HD-kanalene, bare TV2HD. Har også prøvd det samme som du, men tekstingen er like ustabil og er vekk i lengre perioder.

Er dette problemer bare relatert til IDTV-er og ikke CDs egne HD-dekodere eller opplever dere som har HD-dekoder fra CD samme problem?
    Jeg ser TV2 HD via CD parabol. Det er garantert samme signal i CD kabelnett. Her fungerer undertekst for hørselshemmede for programmet som sendes nå. Programmet som sendes er "Hvaler" og dette programmet har selvfølgelig kun tekst for hørselshemmede. Det er ikke utenkelig at det kan være noe rusk i softwaren til IDTV'n.

Hvis IDTV'n din ikke har typebetegnelse LE40B535P7WXXE så kan det være en parallellimportert TV som ikke er beregnet for Skandinavia. Det kan være større risiko for trøbbel med parallellimporterte TV'er siden softwaren ikke nødvendigvis er tilpasset etter forholdene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Jeg ser TV2 HD via CD parabol. Det er garantert samme signal i CD kabelnett. Her fungerer undertekst for hørselshemmede for programmet som sendes nå. Programmet som sendes er "Hvaler" og dette programmet har selvfølgelig kun tekst for hørselshemmede. Det er ikke utenkelig at det kan være noe rusk i softwaren til IDTV'n.

Hvis IDTV'n din ikke har typebetegnelse LE40B535P7WXXE så kan det være en parallellimportert TV som ikke er beregnet for Skandinavia. Det kan være større risiko for trøbbel med parallellimporterte TV'er siden softwaren ikke nødvendigvis er tilpasset etter forholdene.
    Jeg har den Skandinaviske modellen (LE40B535P7WXXE), altså den modellen som CD har på sin godkjente liste. Har også passet på å oppdatere softwaren etterhvert som det har kommet ny.

Det er særlig på utenlanske serier/programmer at tekstingen ofte er delvis borte.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •