Dårlig signal på TVNorge HD i CD Oslo

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Dårlig signal på TVNorge HD i CD Oslo

Hei!

I de siste dagene har jeg merket at TVNorge HD har fått mye digitalstøy og dårlig bilde. ser og at signalkvaliteten har gått fra høy til nå Lav.. Har fungert fint tidligere...
    Andre HD kanaler virker uttmerket og har godt signal.

Har canal digital og bor på skullerud i Oslo, bruker cam rett i tv'n (har sony w4000).

mvh
    ØyvinJ

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dytter denne litt...

Er det flere som opplever svake sigaler på TVNorge HD og ser det nå og på flere av de andre HD kanalene til canal digital...

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyvinj
    Er det flere som opplever svake sigaler på TVNorge HD og ser det nå og på flere av de andre HD kanalene til canal digital...
    Det ser helt fint ut her.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg har funnet problemet....

Hadde samlet alle kablene fra TV'n og ned mot bakken vha en kabelsamler, det ser da ut som om det sa blir forstyrrelser på signalkabelen.

da jeg tok ut selve antennekabelen fra bunten og lar den henge alene så ser det ut til at de aller fleste HD kanalene fungerer fint... Har en antennekabel som skal være "litt bedre" enn standardkabler, men tydeligvis ike nok skjerming på denne...

Hvilken kabeltype fra antenneuttaket og mot TV'n benytter dere?
    Andre tips for å unngå støy fra andre kabler?

ØyvinJ

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken kabeltype fra antenneuttaket og mot TV'n benytter dere?
    Andre tips for å unngå støy fra andre kabler?
    Hadde noen lignende problemer selv. Dvs, hos meg var det antakelig en kombinasjon av langt strekk + kabel sammen med andre kabler (ethernet). Fant godt isolert kabel fra Elfa, som også hadde tykk leder i midten (mindre signaltap). Du kan lese litt om det i denne posten.

Ellers, har du galvanisk skille ? Evt kvalitet på den ? Mulig den bidrar opp i alt sammen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sveinan
    Ellers, har du galvanisk skille ? Evt kvalitet på den ? Mulig den bidrar opp i alt sammen.
    takk for info, skal se litt på denne tråden...

Har ikke galvanisk nå, hadde tidligere ett fra Clas Olsson, men ble ødelagt... men nå som jeg har kabel rett inn i TV'en er det kanskje smart å sette inn ett nytt ett? hvor får man tak i gode galvaniske skiller?

mvh
    ØyvinJ

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor får man tak i gode galvaniske skiller?
    Er ikke helt sikker på hvor man får tak i dag. Virker som det meste som selges er de "enkle" variantene. Og helt ærlig, vet ikke akkurat hvor mye kvaliteten har å si. Men kan jo ikke skade ;-)

Den modellen jeg fant tilbake i tid heter "Flomatik GIS-01". Produktside her:
    Galvanisk skille / Galvaniske skiller / Passive koaksial komponenter / Produkter / Forside - Flomatik
    Er som den som er midten på bildet av produktene. Bortsett fra at GIS-01 er et rent galvanisk skille med bare inn-ut. I motsetning til GIS-03 som er på bildet. Var faktisk ikke klar over at de hadde en kombinert galvanisk/splitter løsning. Ga meg noen ideer for fremtiden.

Er kanskje ikke den beste løsningen for alle. Og du må bruke F-kontakter (de som er på satelitt og vanligvis coax-internet-kabel-modem'er). Men hvis du først lager kablene selv, så er ikke det så stort problem. Og teknisk er F-kontakter en del mere elegante i sin enkle løsning. Ved at kobber-leder i coax kabel faktisk går rett ut og blir en del av kontakten. Minst mulig signal tap.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •