RiksTV, TV2HD fotballsendinger hakker til tider

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

RiksTV, TV2HD fotballsendinger hakker til tider

Heisann,

har noen andre RiksTV-abonnenter opplevd dette i løpet av VM? Jeg hadde en innendørs antenne men gikk til innkjøp av en Funke DSC310 aktiv utendørsantenne som gir meg ca 80-85% signalstyrke. Har fri sikt til antennemastene på Tryvann (Oslo). Det hjalp desverre ikke. Det hakker ikke like mye nå, men det forekommer fremdeles nå og da. Jeg har en Grundig 8740 dekoder.

Kan jo nevnte at jeg har prøvd alt som RiksTV telefonsupport har bedt meg prøve. Resette dekoderen innstillinger til factory defaults, skru dekoderen helt av osv. Men problemet er der fremdeles.

Flere som har det samme problemet med TV2 HD?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bor ikke i Oslo, men har opplevd følgende med Riks-TV: Har også fri sikt til nærmeste sender, men utendørsantenna var så effektiv at med den kan man også søke inn mer fjerntliggende sendere og boxen valgte transponderne fra disse, dermed fikk jeg til tider hakking, selv om signalet så ut til å være bra.
    Løste problemet ved å kople fra strømmen på antenneforsterkeren før jeg søkte opp kanalene, dermed sikret jeg signal fra den nærmeste senderen.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,885
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av bfk
    Jeg bor ikke i Oslo, men har opplevd følgende med Riks-TV: Har også fri sikt til nærmeste sender, men utendørsantenna var så effektiv at med den kan man også søke inn mer fjerntliggende sendere og boxen valgte transponderne fra disse, dermed fikk jeg til tider hakking, selv om signalet så ut til å være bra.
    Løste problemet ved å kople fra strømmen på antenneforsterkeren før jeg søkte opp kanalene, dermed sikret jeg signal fra den nærmeste senderen.
    Jeg har ikke boks, men bruker TV....og etter jeg har søkt opp kanaler blir jeg spurt om hvilket område jeg vil tilhøre....og velger selvsagt Oslo Akershus...ikke NRK Busk-Tele-Vestf
    Hos meg her på Nesodden er NRK Østlandssendingen like bra som NRK Østfold....

Ellers kan det være at noe forstyrrer mottaket ditt....som kjører forbi...eller noe lignenede....sjekk også nettsidene til ntv.no...
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bfk
    Takk for tipset! Skal prøve dette i forbindelse med kampen i kveld.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Ellers kan det være at noe forstyrrer mottaket ditt....som kjører forbi...eller noe lignenede....sjekk også nettsidene til ntv.no...
    Har ingen støykilder i nærheten igrunn. Ikke som jeg gjenkjenner som en støykilde iallfall. Tror du en parabolantenne som er montert på samme hus kan ha noen innvirkning?

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,885
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av bark
    Har ingen støykilder i nærheten igrunn. Ikke som jeg gjenkjenner som en støykilde iallfall. Tror du en parabolantenne som er montert på samme hus kan ha noen innvirkning?
    Nå er det jo ikke helt sikkert at det er de mastene du ser som sender ut signalet....ellers så vet jeg at digitale tv signaler oppfører seg helt annerledes enn annaloge...så jeg ville satt antennen et sted som ikke kanskje er helt logisk...er vel en sender i Lommedalen også....
    Jeg har inneantenne som står i et lite soveværelsevindu.....går noen forbi så hakker det...men det er sjelden...hva slags HDMI kabel bruker du...billig eller dyr?....og har du prøvd andre HDMI innganger på din TV...eller går det gjennom en receiver?...mange ting her...men HD TV krever mer enn SD TV...
    ingen kjede er sterkere enn det svakeste ledd...
    antennekabel og kobling...ordentlig jordkontakt...sikker på at antenne får strøm? fra Grundigboksen eller separat strømforsynig?
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det jo ikke helt sikkert at det er de mastene du ser som sender ut signalet....ellers så vet jeg at digitale tv signaler oppfører seg helt annerledes enn annaloge...så jeg ville satt antennen et sted som ikke kanskje er helt logisk...er vel en sender i Lommedalen også....
    Har prøvd å sette antennen litt forskjellige steder, men har ikke så mye plass å gå på uten å begynne å legge kabler rundt huset.

Jeg har inneantenne som står i et lite soveværelsevindu.....går noen forbi så hakker det...men det er sjelden...
    Jeg kjøpte RiksTV for 1.5-2 år siden og har inntil nå brukt inneantenne uten forsterker. Det har fungert helt greit med ikke-HD kanaler. Mener jeg så OL åpningen i HD uten problemer med inneantennen. Ser igrunn ikke mye på TV, men nå under VM gjør jeg det

hva slags HDMI kabel bruker du...billig eller dyr?....
    Kan ikke tenke meg at dette skal være et problem. Jeg bruker samme type HDMI-kabel mellom flere ting, dekoderen, PS3 og en Mac Mini. De to sistnevnte har ikke problemer med å vise 1080i/p. Men det er vel middels dyre kabler. Ikke Clas Ohlson, men heller ikke Monster kabel. Kostet vel rundt 350-400 da jeg kjøpte de.

og har du prøvd andre HDMI innganger på din TV...eller går det gjennom en receiver?...mange ting her...men HD TV krever mer enn SD TV...
    ingen kjede er sterkere enn det svakeste ledd...
    antennekabel og kobling...ordentlig jordkontakt...sikker på at antenne får strøm? fra Grundigboksen eller separat strømforsynig?
    Har ikke prøvd andre HDMI innganger på TV-en, det skal jeg prøve dersom problemet gjenoppstår. Antennen er jeg sikker på får strøm. Signalstyrken går fra 40% til 80% når jeg skrur "aktiv antenne" på i Grundig-boksen. Antennekabelen er litt tykk med ekstra mye skjerming.

Akkurat nå går det helt greit, har ikke hatt noen problemer med hakking etter at jeg oppdaterte kanal-listen uten strøm til antennen og deretter skrudde på aktiv antenne i Grundig-boksen.

Takk for respons!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, nå som kampsendingen startet opplever jeg hakkingen igjen. Sukk. Får håpe det gir seg etterhvert, gjør som regel det.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,885
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hva slags Tv har du?..Ikke med innebygget tuner regner jeg med?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og hva slags Tv har du?..Ikke med innebygget tuner regner jeg med?
    Jo, jeg har en Sony KDL 40W4000. Men bruker altså ekstern dekoder, Grundig.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,885
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Ville jo absolutt prøvd uten dekoder, selvom du ikke får inn TV2HD uten CAM...men jeg tenker på signalnivå osv.... som du kan sammenlikne med dekoderen...glem heller ikke at NRK og TV2 ligger på to forskjellige steder på frekvensbåndet...det kan også ha noe å si....for noen år siden kjøpte jeg dekoder til min gamle mor...men vi fikk ikke inn TV2 fordi den gamle Tv 2 antennen kunne ikke ta inn signalene fra TV2 muxen...bare NRK og en del andre kanaler....når vi fikk byttet antenne gikk det greit....

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,885
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Ettersom det gikk bedre etter at du innstallerte på nytt, så kan det jo tyde på at du hadde Lommedalen som hovedsender istedt for Tryvann..og at det var/er et problem...vet ikke hvor mye forskjell det er på senderstyrke der....osv. Send en mail til NTV og spør...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg vært opp og ned og fram og tilbake med teknisk support hos RiksTV (ble sent videre fra førstelinjen). De mener alt ser ok ut og at det sannsynligvis er mottakeren min. Så da går turen til sjappa der jeg kjøpte den for å sjekke dette.

Takk for alle råd og tips folkens!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •