Ødelagt kabel - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    jeg hadde også gjort det selv, dra til elektrogrosist og få tak i noe skjøte utstyr, skjøt kablene og grav dem ned igjen. Hvem kommer til å merke det?

Morten

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet jeg ikke diameteren på denne kabelen, men om det er samme tykkelse som vanlig coax kabel man bruker i hus, så er det jo bare å hive på en F og M F-connector. Samt en krympestrømpe med lim på. Men husk nå å tre krympestrømen på først (om den er smalere enn hode på F-connectoren).

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan være en fordel å beholde gravemaskinen til du har avklart om kablene må legges om eller om de kan skjøtes.
    Må de legges om er det ofte gravingen som er dyrest, så da kan du spare på å gjøre det selv.

Siden er fire kabler vil jeg anta at det er til mer enn bare deg og naboen. De tynne er sannsynligvis fra splitter og til husene. De tykkere er nok hovedkabler som går mellom splittere.

Det skal lite til for å få tap eller støy i en coax, så kan godt hende at hvertfall de tykke må legges på nytt hvis det er hovedkabler. Hvis det er tett mellom husene er det ikke sikkert at det er så lange strekk.

Du bør ikke prøve å skjøte de selv hvis du ikke har kjennskap til hvordan det skal gjøres.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe. uflax det der =). Men veldig dyrt blir det nok ikke.. kanskje et par tusenlapper. Jeg ville ikke skjøtet og gravd igjen. Naboen din vil ikke få bra signaler og første teknikker som sendes vil måle seg frem til nøyaktig hvor bruddet er hen.

Vedrørende dybden sier vel forskriften at de skal legges 20 cm under bakken. Men det er ikke unormalt at slike kabler flytter litt på seg over tid, og det fratar ikke graver for ansvaret.

Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan gikk dette egentlig?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    524
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det gikk veldig bra :)

Hei!

Det gikk veldigt bra.Prøvde først få tak i dei som har med selve kabelen å gjøre.Men det skulle vise seg å vere umuligt.Men me sjekka i boksen til kabel tv,og det var heldigvis kun mitt hus og naboens som var tilkoblet ( Dei fleste her i nabolaget har riks tv,eller andre system ).Så eg fekk ein elektriker kompis til å flytte boksen og koble til.Da slapp me å skjøte.Og det funker utmerket hjå naboen fortsatt Kunne kanskje klart å koblet til selv,men fikk like greit ein med litt kabel kunnskaper til å ordne det

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •