Innendørs-antenne mot bakkenett/RiksTV i Bergen/Minde-området

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer Drag0nFly sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Innendørs-antenne mot bakkenett/RiksTV i Bergen/Minde-området

Lurer på om det er noen her på forumet som kjører el. har testet dette i bysentrum (trenger ikke nødvendigvis være Bergen)? Er interessert i å vite om det vil holde med en (aktiv?) innendørs-antenne av god kvalitet for å sikre godt signalmottak i områder klassifisert med svært god dekning av RiksTV; el. om en utendørs variant er påkrevet?
    Er forøvrig også svært takknemlig for evt. tips ang. både antenne og mottakerboks/PVR! Vi er et boligsameie som lurer på å skifte over til løsningen, og enkelhet mht. installasjon, stablitet og minst mulig "fuzz" er viktige aspekter.

(Vi har også vurdert fellesantenne koblet opp mot eksisterende coax-spredenett.)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    238
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har innendørsantenne i Solheimsviken nå. Gammel antenne som er litt knekt, så bør kanskje byttes.

Uansett, jeg opplever endel hakking og har generelt dårlig signal. Det er stortsett et par kanaler dette gjelder(sikkert pga båndbredde). TV3, Viasat 4, TV2 og NRK HD.

Hadde forøvrig få problemer med dette når jeg bodde med Grieghallen, med samme antenne.

Så det enkleste er vel bare å prøve med en antenne og vurdere hva som trengst etter dette. Virker som det er store forskjeller på små områder.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bor oppe mellom Natlandsveien og stadioen. Her funker det bra nok med innendørs-antenne. Hadde parabol tidligere og den gikk i svart hver gang det kom en sky over Nesstun... En liten antenne koster jo ikke så det er jo bare å prøve

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for kjapp input! Er det noen spesielle antenner som forøvrig anbefales?

Har sett på følgende: Lefdal - SV9360, som visstnok skal være aktiv, samt denne: Datakjeden Webshop / FUNKE Aktiv indendørs DVB-T antenne

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en som her one for all. Uten at jeg vet om den er spessielt god eller dårlig. Lyd og bilde har en test: Test av One 4 All SV9360 - Lyd og Bilde

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkurat det jeg trengte, takker igjen!

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv Clas sin:
    Clas Ohlson Internettbutikk

Her har du bytterett. Så da slipper du kostnader til retur, hvis du likevel er i nærheten, og enheten ikke fungerte slik du håpet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •