Bilde på Viasat 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 28
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bilde på Viasat 4

Steike så ræva bildene fra Sør Afrika er på Viasat 4. Flere som opplever det samme eller er det bare meg?

Newcomer team_slegga sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    helt bedritent her å

Newcomer xExisioNx sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, testa på 2 panasonic tver her i huset, 42/50" plasma.. Begge har viasat dekoder men av forskjellig type, like ræva bilde på begge!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp
    hakket bedre på Svensk TV4

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er det mest begredelige jeg har sett noensinne hva det kvalitet angår...hva er bitrate hos Viasat 4? Helt ufattelig at det går an...**** ta Alexander Rybak som stjal VM fra NRK og **** ta Canal Digital slik at jeg er stuck i SD hos Viasat 4. TV2 har mye mye bedre kvalitet nå under Uruguay - Frankrike. Gleder meg til Altibox er på plass, dessverre etter VM, men før PL-sesongen sparkes i gang!

Newcomer preje sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det var ikke bare jeg som så syner altså :shock:

Både Viasat4 og TV2 må, i mine øyne, se seg slått av Svensk TV4 og SVT1 i dag når kampene gikk. Jeg mener ingen av kanalene sender i HD, men de svenske alternativene ble tydelige valg under begge kampene her i huset. Jeg må si at den kvaliteten de norske kanalene viste var sjokkerende dårlig. Blir å holde seg til sverige resten av VM, hvis ikke det skjer et under da vel og merke Har forresten Canal Digital.... kan det være der "feilen" ligger? :|

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kommentert dette i en tidligere tråd. Det har alltid vært begredelig å se fotballkamper på Viasat 4. :-(

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildet var under pari på Viasat 4 ja, men jeg er nesten mer forferdet over lyden. Høres ut som "billig" monolyd og jeg måtte skru opp mange ekstra hakk på volumet på forsterkeren for å få litt "trøkk" under kampen. Til tross for vuvuzela-lyden..hehe.
    Men jeg liker å ha det på litt høyt under kamp og det er desto irriterende når lyden er justert så lavt, for så å hoppe i stolen når reklamen kommer...dobbelt så høyt.. :shock:

Syns både lyd og bilde var bedre på TV2 tross noe usynkronisert i deler av Frankrike-Uruguay-kampen.

Samtidig er det synd ikke Canal Digital kunne få ræva i gir å fikse TV2 HD for oss med kabel-tv.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Verminator
    Bildet var under pari på Viasat 4 ja, men jeg er nesten mer forferdet over lyden. Høres ut som "billig" monolyd og jeg måtte skru opp mange ekstra hakk på volumet på forsterkeren for å få litt "trøkk" under kampen. Til tross for vuvuzela-lyden..hehe.
    Men jeg liker å ha det på litt høyt under kamp og det er desto irriterende når lyden er justert så lavt, for så å hoppe i stolen når reklamen kommer...dobbelt så høyt.. :shock:

Syns både lyd og bilde var bedre på TV2 tross noe usynkronisert i deler av Frankrike-Uruguay-kampen.

Samtidig er det synd ikke Canal Digital kunne få ræva i gir å fikse TV2 HD for oss med kabel-tv.
    Helt enig der! :x

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,884
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke hjemme i går, så fikk ikke sett på Viasat. Best bilde hos meg nå (SydKorea/Hellas) er uten tvil fra svensk Canal Digital parabol. Ett hakk bedre enn TV2HD på norsk
    Canal Digital parabol. TV2HD på bakkenttet på tredje plass...
    Både TV4 og TV2 SD ser ut som det...SD...helt greit hvis man ikke hadde hatt fltaskjerm...regner med at bildene er mye "bedre" på en gammel vanlig TV. :-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vag
    Steike så ræva bildene fra Sør Afrika er på Viasat 4. Flere som opplever det samme eller er det bare meg?
    Nå har jeg hatt GET i tre år, og bilde og lyd på viasat4 har alltid vært dårligere enn alle de andre kanalene. Har irritert meg under utallige fotballkamper. Hvorfor det er slik aner jeg ikke. Noen ideer?

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortalte om dette problemet til en ansatt på Elprice idag, og han sa noe om at Viasat jobber med å få bedre bilde, og at det skulle komme til høsten.
    Hvis det stemmer det han sier så vet jo Viasat at de har dårlig bilde..

Har ikke Viasat selv, men blir nok til at jeg kjøper en pakke neste uke. Jeg må jo ha Premier League neste år. Og som bonus får jeg Champions League med ï pakka

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,884
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av preje
    Så det var ikke bare jeg som så syner altså :shock:

Både Viasat4 og TV2 må, i mine øyne, se seg slått av Svensk TV4 og SVT1 i dag når kampene gikk. Jeg mener ingen av kanalene sender i HD, men de svenske alternativene ble tydelige valg under begge kampene her i huset. Jeg må si at den kvaliteten de norske kanalene viste var sjokkerende dårlig. Blir å holde seg til sverige resten av VM, hvis ikke det skjer et under da vel og merke Har forresten Canal Digital.... kan det være der "feilen" ligger? :|
    Ser nå på England USA på 3 Viasat 4+ Viasat FotballHD+ Svensk Canal Digital TV4HD.....på parabol
    Av de tre Viasat 4 SD kanalene så er klart RiksTV sin dårligst...Viasat sin egen og Canal Digital sin er det liten forskjell på....ViasatHD og TV4HD er også stort sett bra, men foretrekker lyden på TV4HD fordi stadionlyden er mer dempet i forhold til ViasatHD....blir litt gal av disse vuvuzealene eller hva de heter....At bildene på Viasat 4 ikke er all verden kan jo komme av at når man har sett fotball i HD, så blir SD kanaler ikke bra...det samme kan jo sier om fotball på TV2 Zebra...heller ikke den største bitraten her heller...om det går på kapasitet eller vilje eller økonomi...det vet jeg ikke...

PS: Har jo levd med div kabelnett før i verden...og selv om det er sldri så digitalt, så er det jo ingen garanti for at den "originale" bit raten blir beholdt gjennom et LANGT kabelnett fullt av div. bokser...før den kommer fram...
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har det kommet sak på det:

Klager på dårlig bilde på VM-kampene - teknofil.no

Men blir nok ikke noe løsning ettersom Viasat ikke er helt sikre på hvorfor det er dårlig bilde.

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vag
    Viasat 4 er ræva på kabel.
    Men jeg er like skuffet over TV2. Fotballbildene (og andre bilder) har vært dårlige i åresvis på TV2 sammenlignet med NrK og de svenske kanalene (SVT1/2 og TV4)
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    249
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser kampene på SVT1 og TV4, så får de norske bare rote videre med grøten sin..... og svensk kan jeg også

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    181
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viasat 4 er siste utvei her, etter SVT HD, TV2 HD og Svensk TV4. Heldigvis ingen kamper hittil som kun har gått på Viasat 4.
    Jeg tror problemet er at de komprimerer altfor mye, men bildet har vært mye verre før under diverse CL kamper.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har så langt kun sett kampene på SVT og Svensk TV4 pga. den dårlige bildekvaliteten på de andre kanalene. Morsom at de da går glipp av reklameinntekter som de jo lever av

Årsaken til den dårlige kvaliteten er helt klart at de komprimerer for mye og det virker svært lite troverdig når de sier at de ikke skjønner hvorfor. Jeg føler meg temmelig sikker på at dette er et triks for å få oss over på HD-alternativet som man må betale ekstra for. Så som sagt er det flott at vi i stedet finner andre kanaler å se VM på !

stable

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aarflot
    Gleder meg til Altibox er på plass, dessverre etter VM, men før PL-sesongen sparkes i gang!
    Jeg er helt sikker på at Premier League er på plass hos CD når sesongen sparkes i gang :grin:

Da kan jeg fortsatt kose meg med TVNorge HD og de andre HD kanalene som mangler hos Altibox.

Ellers er jeg enig i det de fleste her skriver. Viasat 4 er helt rævva og TV2 SD er ikke stort bedre. TV2 HD har jeg ennå ikke tilgang til (CD kabel) så jeg ser alle kampene på SVT HD og TV4.

Lurer forresten på hvor lenge TV2’s annonsører vil tolerere at reklamen de betaler for ikke når ut til alle potensielle seere

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Lurer forresten på hvor lenge TV2’s annonsører vil tolerere at reklamen de betaler for ikke når ut til alle potensielle seere
    Hva mener du? Sender TV2 reklamefritt via enkelte leverandører?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •