Bilde på Viasat 4 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 28 av 28
    Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Hva mener du? Sender TV2 reklamefritt via enkelte leverandører?
    Nei, men enkelte leverandører får ikke formidle reklamekanalen TV2 HD

Da velger man i mange tilfeller andre kanaler isteden, dermed når heller ikke TV2 annonsørenes ”budskap” fram.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Viasat 4 er ræva på kabel.
    Men jeg er like skuffet over TV2. Fotballbildene (og andre bilder) har vært dårlige i åresvis på TV2 sammenlignet med NrK og de svenske kanalene (SVT1/2 og TV4)
    Ja, det er merkelig at TV2 sine kanaler skal ha så dårlig billedkvalitet på kabel-tv. Zebra og Nyhetskanalen er ikke det spor bedre enn hovedkanalen. Nyhetskanalen er enda dårligere. Kanskje mener TV2 at det ikke er nødvendig med så høy bitrate/kvalitet på den kanalen. Men at hovedkanalen er så elendig, er ikke til å forstå. PS: Jeg er så heldig at jeg ikke bryr meg om fotball, og slipper dermed å irritere meg over kvaliteten på bildene fra Sør-Afrika.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    61
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Igår var bildet langt bedre enn på åpningskampen!

Bra.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som Viasat har skrudd opp bitraten på Viasat4. Bra!

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vag
    Igår var bildet langt bedre enn på åpningskampen!

Bra.
    Helt enig med deg. Jeg mottok Viasat4 på Canal Digital parabol (i praksis samme signal som i CD kabelnett). Kvaliteten var betydelig bedre og de forferdelige linjeeffektene i bildet var borte.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jcnorway
    Ser ut som Viasat har skrudd opp bitraten på Viasat4. Bra!
    Har du målt bitraten slik at du vet den er økt ? Ser du Viasat4 via GET,CD eller RiksTV ?

Problemet må nødvendigvis ikke være relatert til bitrate i distribusjon. Det kan også være trøbbel med kvaliteten på feeden Viasat brukte eller at HD feed er konvertert ned til SD (med dårlig konverter).

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    870
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mye bedre bilde nå i forhold til de første kampene på Viasat4. Faktisk like bra som TV2 (SD).

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,885
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg vært på "landet" hos min kjære og sett FotballVM på min gamle Philips Widescreen CRT TV med 100hz fra 2002. Foret med Altibox(fiber) og en Monster scart....og etter å ha sett fotball i SD på Svensk TV 1 og 4, samt Viasat 4 og TV 2, så er bildene akkurat sånn som jeg så dem den gangen jeg foret samme tv med parabol og scart: Helt utmerkede bilder...som jeg så på VM for 4 år siden.....men da jeg kjøpte min første flatskjerm og foret den med scart, så var ikke det noe særlig...og det hjalp med HD box og HDMI....
    Men har man ikke en flatskjerm med gode spesifikasjoner så tror jeg nok et SD bilde ikke blir noe særlig....
    og som sagt før: Viasat 4 er helt utmerket på alle mine tre platformer med fotball....men har jo bare sjekket at bildet er OK, ser jo ikke på den...ettersom jeg har nok av HD kanaler...
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •