ci plus modul til Canal digital

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ci plus modul til Canal digital

Samsung 37" UE37C6705 ( 37" ultratynn LED-TV med Full HD 100 Hz og internettapplikasjoner UE37C6705 - LED-TV - TV | SAMSUNG)

Aner noen hvor man kan få kjøpt en ci+ modul som funker mot CanalDigital til ovenstående TV ? Er jo bare å kaste HDPVR og det hele ut siden tv'n både har innebygget opptaks og avspillingsfunksjon via USB

Fantastisk tv forøvrig - kjører med OPPO BD-83 på den nå (ser ikke forskjell på bildene fra OPPO BD-80 da ... men men...) og bildene er "lysår" foran min gamle LCD !

takk for evt. hjelp

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    godkjent ca modul kjøpes på lefdal eller elkjøp f.eks. Har selv UE46c7705 med canal digital parabol.

Lefdal - Canal Digital CA-modul

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elkjøp - Canal Digital CA-modul

995 kroner ?????? SYYYYYYYYYYYYYYYK pris :evil:

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pn00b
    995 kroner ?????? SYYYYYYYYYYYYYYYK pris :evil:
    Halvparten av nest billigste alternativ: Dekoder uten opptak.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Halvparten av nest billigste alternativ: Dekoder uten opptak.
    HD dekoderen med fjernkontroll har en ordinær pris på 990,00 (http://parabol.canaldigital.no/Parab.../HD-mottaker/), den lille CA leseren er "bare" en kortleser.
    På Lefdal hadde de aldri solgt CA-modul til parabol - men etter å ha konferert med CD så var det nok ikke så enkelt som bare å sette inn CA-modulen i TV'n og kjøre ivei ! Kortet må overføres til CA-modulen. Så hva skjer hvis TV'n min ryker? Er jeg nødt til å registrere kortet tilbake til HD dekoderen ? Dette visste de ikke på CD heller

Men det endte med at jeg bare gikk fra Lefdal uten CA-modulen og sa de måtte finne ut av det til i morgen.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD dekoderen med fjernkontroll har en ordinær pris på 990,00 (http://parabol.canaldigital.no/Parab.../HD-mottaker/), den lille CA leseren er "bare" en kortleser.
    På Lefdal hadde de aldri solgt CA-modul til parabol - men etter å ha konferert med CD så var det nok ikke så enkelt som bare å sette inn CA-modulen i TV'n og kjøre ivei ! Kortet må overføres til CA-modulen. Så hva skjer hvis TV'n min ryker? Er jeg nødt til å registrere kortet tilbake til HD dekoderen ? Dette visste de ikke på CD heller

Men det endte med at jeg bare gikk fra Lefdal uten CA-modulen og sa de måtte finne ut av det til i morgen.
    Da jeg kjøpte min for 3 uker siden så sa de også på lefdal at det kun gjalt kabeltv med ca modul. Jeg fortalte at selger to feil og han ringte til canal digital. De sa at det var bare å gå inn på parabolsidene til forhandler og registrere for ca modul. Jeg kjøpte ca modul og fikk kort fra canal digital 2 dager senere. Alt fungerer 100%, kanalene ble søkt inn på 5 sekunder og kanal listen er den samme som for HD pvr'en til CD. Timeshift og USB opptak fungerer også 100%. Eneste aber er at det kun er 1 tuner så man kan ikke ta opp 1 program og se et annet, men man kan se film via HDMI inngang mens man tar opp et program.

Morten

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av simen02
    Da jeg kjøpte min for 3 uker siden så sa de også på lefdal at det kun gjalt kabeltv med ca modul. Jeg fortalte at selger to feil og han ringte til canal digital. De sa at det var bare å gå inn på parabolsidene til forhandler og registrere for ca modul. Jeg kjøpte ca modul og fikk kort fra canal digital 2 dager senere. Alt fungerer 100%, kanalene ble søkt inn på 5 sekunder og kanal listen er den samme som for HD pvr'en til CD. Timeshift og USB opptak fungerer også 100%. Eneste aber er at det kun er 1 tuner så man kan ikke ta opp 1 program og se et annet, men man kan se film via HDMI inngang mens man tar opp et program.

Morten
    Aha, så du kunne ikke bruke det gamle CD kortet i CA modulen siden CD sendte deg et nytt ?

Opptak er jeg egentlig ikke interessert i, jeg har bare family pakken siden jeg får sett *HOST* filmer lenge før de kommer på noe TV. Ja gjerne lenge før de kommer på kino
    Sport er jeg lite interessert i..

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På CI+ blir kort parret med cam og cam blir parret med tv så da kan det bli trøbbel ved tv bytte ja....

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rs_banditt
    På CI+ blir kort parret med cam og cam blir parret med tv så da kan det bli trøbbel ved tv bytte ja....
    kjønner ikke helt hvordan cam er parret med tv? alt jeg gjorde var å fortelle hvilken type samsung tv jeg har ikke serienr. på tv'en

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funksjonen med parring mot serie nr på tv fungerer ikke enda MEN det kommer iflg Canal Digital. De vil tydligvis ha full kontroll..... Først kommer parring på DVB S tunere igjen iflg Canal digital og Samsung er pr nå eneste godkjente tv for CD sin DVB S CI+ ilfg Samsung.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm.... måtte du oppgi serienummeret på din tv simen02 ?
    Tror jeg tar med serienummeret til Lefdal imorgen for sikkerhetsskyld.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmmm.... måtte du oppgi serienummeret på din tv simen02 ?
    Tror jeg tar med serienummeret til Lefdal imorgen for sikkerhetsskyld.
    nei, bare hvilken modell (samsung UE46c7705).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    juhuuu - da er det oppe og kjører !!! fikk videreført det gamle kortet så det var "bare" å paire det med cam. "Bare" betyr når CD fikk ut fingern (etter at jeg snakka med dem på chatten deres).

Så nå ligger det ett stykk fjernkontroll på bordet, før Samsungen med camslot og Anynet kom i hus måtte jeg bruke tre fjernkontroller... (Med Samsung fjernkontrollen kan jeg utføre de mest brukte funksjoner på OPPO blueray spilleren)

THIS ROXXXX 8)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •