Grundig 8860 Ny software 27/5-2010

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Grundig 8860 Ny software 27/5-2010

Endelig er den her. Lastet ned nå nettopp. Tok rett under 10 minutter. Versjon
    Har ikke fått testet ennå, men her er de nye funksjonene i følge en medfølgende informasjonstekst:
    * VOD - "Alltid underholdning" fra RiksTV
    * Opptak av to samtidige program.
    * Man kan endre bufferlengden for Timeshift
    * Kan justere opptakstidens sluttid 5/10 min EPG/tidsopptak
    * Reptisjonsopptak (tidsbasert)
    * Serieopptak (EPG-basert)
    * Opptaksliste sortert i synkende rekkefølge

(denne oversikten finnes også under meny-6-3)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut denne oppdateringen vet du noe når f.eks oppland står for tur?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingen lyd i senterkanal

Etter oppgraderingen får ikke jeg lyd i senterkanalen lenger, så lenge lydmodus 5.1 er valgt. Når jeg velger Stereo kommer det merkelig nok også lyd i senterkanalen. Dette må være en bug!
    Andre som har samme problem?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av metro
    Etter oppgraderingen får ikke jeg lyd i senterkanalen lenger, så lenge lydmodus 5.1 er valgt. Når jeg velger Stereo kommer det merkelig nok også lyd i senterkanalen. Dette må være en bug!
    Andre som har samme problem?
    Når du velger stereo så benytter sannsynligvis avreceiveren din prologic II modus og dermed får du lyd i senterkanalen. Når du velger 5.1 ut (DTS ??) så kan det være at mottageren kun sender Lf & Rf siden det faktisk kun er disse to kanalene som sendes (det er jo kun stereo i bakkenettet foreløpig).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rogero
    Høres bra ut denne oppdateringen vet du noe når f.eks oppland står for tur?
    Er også interessent i når Oppland får :-)

Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    496
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av blueberry
    Er også interessent i når Oppland får :-)
    For ikke å snakke om Østfold

Lurer på om jeg kan snu antenna mi og få inn Oslo-signalene her i Fredrikstad ?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stemmer dette?

Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Når du velger stereo så benytter sannsynligvis avreceiveren din prologic II modus og dermed får du lyd i senterkanalen. Når du velger 5.1 ut (DTS ??) så kan det være at mottageren kun sender Lf & Rf siden det faktisk kun er disse to kanalene som sendes (det er jo kun stereo i bakkenettet foreløpig).
    Stiller meg undrende til dette "svaret" eller kommentaren. DTS eller ikke DTS, gjerne DD for min del, saken er at dette er et digitalt AC3-signal. Mulig jeg tar feil, men jeg trodde AC3 nærmest skulle sikre lyd i senterkanelen - og bakhøyttalerne for den saks skyld. Uten å bruke det analoge (?) formatet Dolby Prologic.

Også før softwareoppgraderingen sto mottakeren min innstil på "Hjemmekino 5.1" og da hadde jeg lyd i senterhøyttalerene.

Og påstanden om at RiksTV sender kun stereo, er det virkelig riktig? Kan den dokumenteres?

Flere 8860-eiere som har lyst til å kommenere saken?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stiller meg undrende til dette "svaret" eller kommentaren. DTS eller ikke DTS, gjerne DD for min del, saken er at dette er et digitalt AC3-signal. Mulig jeg tar feil, men jeg trodde AC3 nærmest skulle sikre lyd i senterkanelen - og bakhøyttalerne for den saks skyld. Uten å bruke det analoge (?) formatet Dolby Prologic.

Også før softwareoppgraderingen sto mottakeren min innstil på "Hjemmekino 5.1" og da hadde jeg lyd i senterhøyttalerene.

Og påstanden om at RiksTV sender kun stereo, er det virkelig riktig? Kan den dokumenteres?

Flere 8860-eiere som har lyst til å kommenere saken?
    Jeg har ingen 8860 så da blir det kanskje feil at jeg uttaler meg men generelt sett så kan AC3(Dolby Digital) og DTS godt kun sende ut stereo. Det er ikke ensbetydende med 5.1 lyd. Det kan være DD2.0 eller DTS2.0. I AC3(Dolby Digital) kan det også sendes metadata som kan få avreceiveren til å tvinges over i Dolby Prologic II men jeg tror ikke dette er noe som vanligvis blir brukt. Via bakkenettet sendes det utelukkende stereo HE-AAC lyd og jeg tror det er litt vanskelig å få med metadata da. De fleste avreciverene kan settes "default" til å velge PrologicII når de ikke mottar diskrete 5.1.

Hvis 8860 nå sender ut DTS 5.1 lyd og den tidligere har sendt ut
    stereo PCM så forklarer det nok hvorfor det ikke er lyd i senter lengre. Jeg er usikker på om det finnes 2.0 modus i DTS. Hvis stereo sporet transkodes til DTS5.1 (ikke 2.0) i 8860 så blir det mest sannsynlig kun lyd i frontkanalene.

Såvidt jeg har forstått det så skal mottagerene i bakkenettet støtte multikanals HE-AAC v2 lyd. Det sendes ikke slik HE-AAC v2 flerkanalslyd enda men det kommer sikkert. Da skal mottageren enten transkode lyden til DTS eller Dolby Pulse siden AVreceiveren ikke kan dekode HE-AAC. I øyeblikket er det antagelig mest fornuftig å slå av hjemmekino modusen slik at man er 100% sikker på at mottageren sender ut PCM.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet noe om når denne kommer i Bergen ?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen har rapportert feil. Jeg syns de feil som var rapportert er av typen som bør fikses. Om de blir bekreftet av RiksTv og grundig da

Skal dette løses før resten av landet, da blir det nok vinter og kanskje vår før vi ser noe til den....

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Andre egenskaper ved Grundig 8860

Er det noen som vet om det finnes hjelpemiddel i boksen til å organisere opptaksfilene på harddisken? Blir alt liggene på samme katalog?

Flere pros cons for denne RiksTV pvr? Hva er dårlig og hva er bra? Skalerer den rett uansett bildeoppløsningen på sendingen? Undertekser blir normale, ikke hakkede? Er det mulig å ta backup av harddisken?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up

Jeg må begynne å fakturere RiksTV for tiden jeg bruker på å stille inn serieoptak hver uke nå om de ikke får fingeren ut. Denne opdateringen skulle jo komme for 1 år siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endelig er den her. Lastet ned nå nettopp. Tok rett under 10 minutter. Versjon
    Har ikke fått testet ennå, men her er de nye funksjonene i følge en medfølgende informasjonstekst:
    * VOD - "Alltid underholdning" fra RiksTV
    * Opptak av to samtidige program.
    * Man kan endre bufferlengden for Timeshift
    * Kan justere opptakstidens sluttid 5/10 min EPG/tidsopptak
    * Reptisjonsopptak (tidsbasert)
    * Serieopptak (EPG-basert)
    * Opptaksliste sortert i synkende rekkefølge

(denne oversikten finnes også under meny-6-3)
    Har nå prøvd denne versjonen af programvaren og synes det er mye bra:

* Man kan ta opp to forskjellige kanaler, mens man ser på et tredje, så lenge det er på samme kanal som et av de man tar opp. Eks ta opp NRK1 og NRK2 mens man ser på NRK3

Ting jeg ikke liker:

* Det er en del bugs i serieopptak. En gang nektet opptakeren å ta opp noe som helst, både direkteopptak, timeropptak og serieopptak; ingenting funket. Vet ikke hvordan jeg løste det (fabrikkinstilling hjalp ikke) men jeg trykket vilt på tastene på boksen i ren frustrasjon. Plutselig virket det igjen

* Administrering av gamle opptak er en smerte: det er 4-5 tastetrykk for å slette ett opptak og ingen måte å slette flere opptak samtidig.

* Med 500 GB tilgjengelig blir det til at det samler seg mange opptak. Det burde vart bedre mulighet for å organisere opptak i f.eks foldere eller med merkelapper ala gmail.

* Savner en funksjon fra min gamle panasonic analoge hdd opptaker: Serieopptak der man bare beholder siste opptak (overskriving av gamle opptak i samme serie). Enda bedre hadde det vært om kunne sette levetid på opptakene i en serie

* Jeg vil også gjerne sett mulighet for å søke i EPG, gjerne også etter kategori, film , nyheter, serier osv.

* VOD funksjonen burde hatt mulighet for å:
    * Sette hvilke genrer man er interessert i
    * En slag funksjon for å fjerne filmer man ikke er interessert i for å gjøre plass til andre
    * Mulighet for å beskytte filmer som man vil se, men ikke har hatt tid til å se, mot at de blir fjernet automatisk.
    *

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •