Finner ikke NRK etter søk.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Finner ikke NRK etter søk.

Hei.
    Har kjøpt ny tv til bestemor som hun skal ha på soverommet, bare for å se Nrk.
    Har kjøpt SAMSUNG LE22B455C4W.(med innebygget tv-tuner) Har også kjøpt TRIAX DVB-T 300i bordantenne.

Problem 1: Antennen skal vist ha +4,5 volt strømforsyning gjennom antennekabel. Det står på manualen til antennen at "husk at sætte fjernforsyning i receiveren på on." Dette aner jeg ikke hvos jeg skal kunne slå på i menyene på tv'n. (men har en annen gammel antenne jeg har koblet til for å teste med.
    Noen som skjønner hvordan jeg skal få denne antennen til å fungere..

Problem 2: Når jeg søker opp digitale kanaler (finner ingen analoge) finner tv'n mange kanaler f.eks Tv2 HD, TvNorge, Tv2 Zebra, Tv2 nyhetskanalen+++ men ingen ting fra NRK dukker opp.. Hverken radio eller tv.. Uansett hvilken av kanalene jeg prøver å se på, kommer det bare opp "Forvrengt Signal" på skjermen. Selv bruker jeg parabol, og har dermed ingen kunnskaper om dette digitale bakkenettet.

Håper noen der ute skjønner problemet mitt, og har noen gode råd..
    Tror bestemor på 97 år blir glad hvis hun får se NRK på rommet sitt..

Bare spør hvis det er noe dere lurer på, så skal jeg svare etter beste evne.

Hilsen
    Leif Ivar

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Leif_Ivar
    Hei.
    Har kjøpt ny tv til bestemor som hun skal ha på soverommet, bare for å se Nrk.
    Har kjøpt SAMSUNG LE22B455C4W.(med innebygget tv-tuner) Har også kjøpt TRIAX DVB-T 300i bordantenne.

Problem 1: Antennen skal vist ha +4,5 volt strømforsyning gjennom antennekabel. Det står på manualen til antennen at "husk at sætte fjernforsyning i receiveren på on." Dette aner jeg ikke hvos jeg skal kunne slå på i menyene på tv'n. (men har en annen gammel antenne jeg har koblet til for å teste med.
    Noen som skjønner hvordan jeg skal få denne antennen til å fungere..

Problem 2: Når jeg søker opp digitale kanaler (finner ingen analoge) finner tv'n mange kanaler f.eks Tv2 HD, TvNorge, Tv2 Zebra, Tv2 nyhetskanalen+++ men ingen ting fra NRK dukker opp.. Hverken radio eller tv.. Uansett hvilken av kanalene jeg prøver å se på, kommer det bare opp "Forvrengt Signal" på skjermen. Selv bruker jeg parabol, og har dermed ingen kunnskaper om dette digitale bakkenettet.

Håper noen der ute skjønner problemet mitt, og har noen gode råd..
    Tror bestemor på 97 år blir glad hvis hun får se NRK på rommet sitt..

Bare spør hvis det er noe dere lurer på, så skal jeg svare etter beste evne.

Hilsen
    Leif Ivar
    Sjekk ntv.no
    NRK ligger et annet "sted" enn TV 2...på en annen freekvens...du må ha en antenne med egen strømforsyning...det skulle de som solgte deg ha fortalt deg....den antenneN du har fått skal få strøm fra en boks...ikke tv'en
    Ellers så er det digitale bakkenettet som det analoge...det er bare å søke..men nå ligger det klumper=mux av kanaler samlet på ca 4 forskjellige steder i frekvensområdet.derfor får du inn TV2 muxen...men ikke den med NRK kanalene....greit hvis du finner ut sånn ca hvor senderen står...

gamle bordantenner kan gå bra, men best med en forsterker=strømforsyning der også...
    Min antenne heter ONE og den fåes på Elkjøp/Lefdal osv
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •