Svensk viasat i Norge...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Svensk viasat i Norge...

Hei

Grunnet det elendige tilbudet til TV2 angående engelsk fotball har jeg begynt å se på alternative løsninger...

Jeg har lest på noen forum der det snakkes om å abonnere på svensk viasat i Norge. Har noen erfaringer med dette, og hvordan kan det gjøres? Må jeg ha adresse i, eller i nærheten, av Sverige eller kan jeg abonnere via folk jeg kjenner med adresse i Sverige? Kan jeg kombinere norsk og svensk abonnement?

Håper noen kan hjelpe meg med dette!

På forhånd tusen takk!!

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stuttboksa
    Hei

Grunnet det elendige tilbudet til TV2 angående engelsk fotball har jeg begynt å se på alternative løsninger...

Jeg har lest på noen forum der det snakkes om å abonnere på svensk viasat i Norge. Har noen erfaringer med dette, og hvordan kan det gjøres? Må jeg ha adresse i, eller i nærheten, av Sverige eller kan jeg abonnere via folk jeg kjenner med adresse i Sverige? Kan jeg kombinere norsk og svensk abonnement?

På forhånd tusen takk!!
    Viasat Sverige selger abbonement kun til kunder med Svensk adresse og til Svenske Viasat dekodere. Det er ikke mulig å abbonere både på Viasat Norge og Viasat Sverige med samme Viasat boks. Du må benytte en Norsk Viasat boks til Viasat Norge og en Svensk Viasat boks til Viasat Sverige.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Viasat Sverige selger abbonement kun til kunder med Svensk adresse og til Svenske Viasat dekodere. Det er ikke mulig å abbonere både på Viasat Norge og Viasat Sverige med samme Viasat boks. Du må benytte en Norsk Viasat boks til Viasat Norge og en Svensk Viasat boks til Viasat Sverige.

Er det mulig å registrere på en adresse i sverige, men sette opp parabolen hos meg i Norge? Får jeg nok signal?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du skal nok uten problemer kunne rette parabolen mot svenskene sin satelitt..
    Så, eneste som mangler da er svensk adresse og tuner.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,884
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av stuttboksa
    Hei

På forhånd tusen takk!!
    TV2 skal jo sende PL på det digitale bakkenettet som dekker 80-90 % av den norske befolkningen...På en til tre kanaler hvorav en helt sikkert er i HD..Så hva er problemet da? Har du ikke flatskjerm med innebygd tuner for det norske bakkenettet, så må du kjøpe deg en ny boks....
    Det samme hvis du har en prosjektor....har du "riktig" TV og ikke trenger å ta opp, klarer du deg med en CAM i TV'en....
    Og kostnaden, bortsett fra abonnement på PL er jo ca 1000 kr. og du kan velge hvilke kanaler du vil abonnere på....men jeg skjønner at det er mange her som ikke en gang har "sett" det digitale bakkenettet...alle som har en HD PVR fra Canal Digital kan med en vanlig antenne for det digitale bakkenettet kan se hvordan det funker....NRK kanalene er gratis...og er tilgjengelige...det samme med en moderne flatskjerm med riktig tuner---bare plug and play...skal du se flere kanaler så må du ha CAM og et RIKS TV kort....
    Og når det gjelder Viasat Sverige så tror jeg det kan bli vanskelig....
    Og mye dyrere...:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    TV2 skal jo sende PL på det digitale bakkenettet som dekker 80-90 % av den norske befolkningen...På en til tre kanaler hvorav en helt sikkert er i HD..Så hva er problemet da? Har du ikke flatskjerm med innebygd tuner for det norske bakkenettet, så må du kjøpe deg en ny boks....
    Det samme hvis du har en prosjektor....har du "riktig" TV og ikke trenger å ta opp, klarer du deg med en CAM i TV'en....
    Og kostnaden, bortsett fra abonnement på PL er jo ca 1000 kr. og du kan velge hvilke kanaler du vil abonnere på....men jeg skjønner at det er mange her som ikke en gang har "sett" det digitale bakkenettet...alle som har en HD PVR fra Canal Digital kan med en vanlig antenne for det digitale bakkenettet kan se hvordan det funker....NRK kanalene er gratis...og er tilgjengelige...det samme med en moderne flatskjerm med riktig tuner---bare plug and play...skal du se flere kanaler så må du ha CAM og et RIKS TV kort....
    Og når det gjelder Viasat Sverige så tror jeg det kan bli vanskelig....
    Og mye dyrere...:-)

Hovedgrunnen til at jeg har vurdert svensk viasat er at der kan jeg få viasat fortball. De sender, engelsk liga og cup, italiensk, fransk og mye annet fotball! D var jo derfor C+ var så genialt fordi den beste fotballen var samlet på ett sted!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •