Vi som krever at TV2 og Canal Digital blir enige... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 79
    Newcomer torhhi sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    TV2 Sporten på nettet i dag :

- Canal Digital driver med løgn : TV 2s kommunikasjonsdirektør Rune Indrøy hevder Canal Digital bevisst lurer sine egne kunder med et falskt håp om at de skal vise Premier League-fotball til høsten.

Det sier Indrøy til VGs papirutgave lørdag.

TV 2 overtar Canal Digitals rettigheter fra kommende sesong, men har foreløpig ikke distribusjonsavtale med GET, Canal Digital eller Viasat.

Mens forhandlinger pågår i to av tilfellene, hevder Indrøy overfor VG at han nærmest kan fastslå at det ikke blir Premier League-fotball på Canal Digitals plattform kommende sesong.

- Det finnes ingen dialog pr i dag mellom TV 2 og Canal Digital. Den dialogen som var tidligere er nå helt avsluttet, sier Indrøy til avisen.

TV 2s kommunikasjonsdirektør irriterer seg kraftig over at Canal Digital fremdeles gir uttrykk overfor sine kunder at de er i dialog med TV 2.

Da VG i går ringte Canal Digitals kundeservicetelefon, fikk avisen følgende beskjed: «Melding til deg som Canal Digital-kunde. Vi er fortsatt i forhandlinger med TV 2 om distribusjon av Premier League og håper vi skal komme til enighet så raskt som mulig.»

- De driver med løgn. Dette er kort og godt ikke riktig. Det er tankevekkende å se hvor langt Canal Digital er villig til å gå i sin desperasjon for å beholde kundene sine. Det kan du gjerne sitere meg på, sier TV 2-direktøren.

- Det han sier får stå for hans regning. Vi forhandler med TV 2 og ikke Rune Indrøy, sier Canal Digitals informasjonsdirektør Kenneth Tjønndal Pettersen.

- Canal Digital driver med løgn*|* TV 2 Sporten | Fotball

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torhhi
    TV2 Sporten på nettet i dag :

- Canal Digital driver med løgn : TV 2s kommunikasjonsdirektør Rune Indrøy hevder Canal Digital bevisst lurer sine egne kunder med et falskt håp om at de skal vise Premier League-fotball til høsten.

Det sier Indrøy til VGs papirutgave lørdag.

TV 2 overtar Canal Digitals rettigheter fra kommende sesong, men har foreløpig ikke distribusjonsavtale med GET, Canal Digital eller Viasat.

Mens forhandlinger pågår i to av tilfellene, hevder Indrøy overfor VG at han nærmest kan fastslå at det ikke blir Premier League-fotball på Canal Digitals plattform kommende sesong.

- Det finnes ingen dialog pr i dag mellom TV 2 og Canal Digital. Den dialogen som var tidligere er nå helt avsluttet, sier Indrøy til avisen.

TV 2s kommunikasjonsdirektør irriterer seg kraftig over at Canal Digital fremdeles gir uttrykk overfor sine kunder at de er i dialog med TV 2.

Da VG i går ringte Canal Digitals kundeservicetelefon, fikk avisen følgende beskjed: «Melding til deg som Canal Digital-kunde. Vi er fortsatt i forhandlinger med TV 2 om distribusjon av Premier League og håper vi skal komme til enighet så raskt som mulig.»

- De driver med løgn. Dette er kort og godt ikke riktig. Det er tankevekkende å se hvor langt Canal Digital er villig til å gå i sin desperasjon for å beholde kundene sine. Det kan du gjerne sitere meg på, sier TV 2-direktøren.

- Det han sier får stå for hans regning. Vi forhandler med TV 2 og ikke Rune Indrøy, sier Canal Digitals informasjonsdirektør Kenneth Tjønndal Pettersen.

- Canal Digital driver med løgn*|* TV 2 Sporten | Fotball

vi hjemme her er blandt mange som da sier opp hele cd pakken ihvertfall, da får det bli rikstv eventuellt viasat hvis de klarer å få til noe
    ifølge cd kundeservice så tviler de på at viasat har penger til en slik ordning med tv 2 da de har lagt ut enorme summer penger på fotball vm

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fahnsen
    Hadde vi fortsatt hatt det analoge bakkenettet, hadde vi ikke hatt HD-TV, og altså ikke noe å krangle om...
    Mener du at den teknologiske utviklingen hadde stoppet opp hvis Norge ikke hadde hatt digitalt bakkenett?

90% av HD kanalene distribueres kun over parabol og kabel og med de tekniske begrensninger som finnes i bakkenettet er der ikke mye håp om noen særlig bedring.

I hvert fall ikke for de som er interessert i andre ting enn fotball

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Grunnen var nok at Viasat fikk til en avtale med TV2, da var vel Canal Digital nødt for å inngå en avtale uansett om det var for dyrt.

Samme vil nok skje på kabelsiden hvis Get inngår en avtale.

Det eneste som er sikkert er at til slutt blir det vi kundene som får betale
    Jeg tror en mulig TV2 HD distribusjon kabelnett har litt sammenheng med den nye konsesjons søknaden til TV2 som er til behandling i kulturdepartementet. Dette burde ha vært ferdigbehandlet når TV2's analoge konsesjon opphørte 1.1.2010 men slik gikk det dessverre ikke.

En slik ny konsesjon vil regulere prisen for TV2 hovedkanalen i kabelnett. Kabelnettene tenker sannsynligvis at prisen fastsatt av kulturdepartementet vil være mer gunstig enn det TV2 forlanger. Ingen vet vel om det blir noen konsesjon heller. Blir det ikke noe av dette så forsvinner formidlingsplikt av TV2. Det påvirker sannsynligvis også kabelnettenes vilje til å forhaste seg. Dersom formidlingsplikten skulle forsvinne så endrer det mye på forutsetningene når det skal forhandles pris.

Via parabol har alltid selskapene betalt markedspris og det har heller aldri vært formidlingsplikt av NRK & TV2.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener du at den teknologiske utviklingen hadde stoppet opp hvis Norge ikke hadde hatt digitalt bakkenett?
    Jeg mener at det er en sammenheng mellom hvilke teknologier TV-selskapene gidder å bruke penger på, og hvilke distribusjonssystemer som finnes.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må innrømme at jeg ser problemer med at TV2 er eier i RiksTV.
    Skal bli artig å se hvilken pris vi som er bundet til andre leverandører må betale.

Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viktigere at de blir enige om Premier League enn TV2 HD da... Jævla irriterende detta her!!!

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen84
    Viktigere at de blir enige om Premier League enn TV2 HD da... Jævla irriterende detta her!!!

Vet nå ikke det, hehe. PL bryr meg personlig midt på ryggen. Vil se TdF i HD med Kaggestad jeg!

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rart CD ikke kan kringkaste TV2HD når Telenor (som eier CD) har den med i samtlige kanalpakker i sitt tv tilbud...

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borchgrevink
    Vet nå ikke det, hehe. PL bryr meg personlig midt på ryggen. Vil se TdF i HD med Kaggestad jeg!
    Jeg er helt gira på PL.. skjønner at ikke alle er det, men for CD sin del bør det være viktigere å få i orden dette så fort som over hodet mulig for å slippe en kundeflukt.. Man bytter jo f.eks ikke til rikstv bare pga TV2 HD, men det gjør man pga PL!!!

Active
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    426
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er helt gira på PL.. skjønner at ikke alle er det, men for CD sin del bør det være viktigere å få i orden dette så fort som over hodet mulig for å slippe en kundeflukt.. Man bytter jo f.eks ikke til rikstv bare pga TV2 HD, men det gjør man pga PL!!!

Sant nok!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Er forsåvidt enig i alt som skrives her, men dere glemmer alle en ting:
    Pr. i dag er jo PL tilgjengelig for 80-90 av befolkningen via det digitale bakkenettet.
    PL? Hva har Premier League med dette å gjøre? Er det ikke TV2 HD de krever? Den kanalen sender nøyaktig det samme som TV2, men med enkelte program i HD-kvalitet. Det vil (i utgangspunktet) ikke sendes noen Premier League kamper på denne kanalen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man bytter jo f.eks ikke til rikstv bare pga TV2 HD, men det gjør man pga PL!!!
    Nei, man bytter ikke til Rikstv pga PL :shock:

Man fortsetter med og se PL på puben, sammen med venner og kjente, akkurat som tidligere

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, man bytter ikke til Rikstv pga PL :shock:

Man fortsetter med og se PL på puben, sammen med venner og kjente, akkurat som tidligere
    Hehe.. men jeg bytter til riks-tv pga PL!! Så fremt CD og TV2 ikke blir enige..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. men jeg bytter til riks-tv pga PL!! Så fremt CD og TV2 ikke blir enige..
    Nå må dere snart skjønne at TV2 driver et taktisk spill.

Siden de har eierinteresser i Rikstv vil de selvfølgelig lokke over flest mulig folk, sånne som deg for eksempel

Med den prisen TV2 har betalt for PL rettighetene, er jeg rimelig sikker på at de har ikke råd til og stenge ute Canal Digital og andre leverandører. Det er som vanlig et spørsmål om pris, men vær så sikker, når høsten kommer vil parabol, Altibox og kabelabonnenter også ha mulighet for og se PL.

Husk bare hva som skjedde når Lyse kjøpte rettighetene til tippeligaen. Da trodde alle at nå var det over, kun Altibox brukere skulle få se tippeligaen på TV og alle andre var henvist til lavkvalitets nettv. Vi vet hva som skjedde, TV2 sporten sender tippeligaen akkurat som før.

Intermediate partyboynr1 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,014
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Håper du får rett Rolle... :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mulig du får rett, men jeg og mange andre vil ikke sitter på gjerdet til august i "tilfelle" det løser seg. For min del så skifter jeg leverandør før utgangen av Juli om CD ikke har fikset det til da.

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå må dere snart skjønne at TV2 driver et taktisk spill.

Siden de har eierinteresser i Rikstv vil de selvfølgelig lokke over flest mulig folk, sånne som deg for eksempel

Med den prisen TV2 har betalt for PL rettighetene, er jeg rimelig sikker på at de har ikke råd til og stenge ute Canal Digital og andre leverandører. Det er som vanlig et spørsmål om pris, men vær så sikker, når høsten kommer vil parabol, Altibox og kabelabonnenter også ha mulighet for og se PL.

Husk bare hva som skjedde når Lyse kjøpte rettighetene til tippeligaen. Da trodde alle at nå var det over, kun Altibox brukere skulle få se tippeligaen på TV og alle andre var henvist til lavkvalitets nettv. Vi vet hva som skjedde, TV2 sporten sender tippeligaen akkurat som før.

Jeg håper så veldig du har rett!! Du har et veldig godt poeng som jeg hele tiden har i bakhodet, hvordan skal TV2 ha råd til å stenge slik som CD ute.. men det bør være på plass innen juli som nevnt her. Hvis ikke blir det riks-tv...

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av classic46
    Skylapper?? Du kan velge kanaler...og det er ikke så mye dyrere enn parabol fra CD eller Viasat og div kabelnett....
    Riks TV? Av praktiske grunner har jeg tegnet et abonement på Riks Tv som benyttes av bestemora min. Hun har NRK kanalene + TV2. Selv er jeg med på fellesanlegget/kabel tv på tettstedet vi bor. Riks TV med 4 kanaler koster kr 1 920,-. Kabel tv som vi benytter, med analoge signaler til alle tv'ene i huset (15 stk) og en "gratis" HD dekoder (som følger med ved tegning). Benyttes digital dekoder har man ca 45 kanaler (av disse 10 HD kanaler).

Vet ikke hva som gir mest for penga? Personlig mener jeg Riks Tv er grisedyrt og vil aldre bli et alternativ for vår del.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    To fluer i en smekk ? Kundeflukt fra CD, og CD ender opp med å måtte betale høyere pris for inngangsbillett til Premier League

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •