Pairing av generell CAM og Canal Digital kabel-TV kort

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Pairing av generell CAM og Canal Digital kabel-TV kort

Jeg har en Samsung TV med CAM kort og et Riks-TV kort. Dette fungerer bra.
    Nå har vi flyttet inn i et borettslag som har Canal Digital kabel-TV.
    Jeg har hørt at det går å bruke Canal Digital sitt kort i en CAM i en TV, noe de kaller IPTV løsning.
    Ifølge Elkjøp og andre kjeder så er det umulig å paire et eksisterende CAM kort med Canal Digital sitt kort.
    Eneste måten er å kjøpe et av Canal Digital sine "godkjente" CAM og ta vekk det eksisterende CAM kortet som jeg har.
    De sier også at det antagligvis ikke fungerer likevel fordi mange av de TV som kjøpes via Komplett.no og Netshop
    er så kalt gråimport, og at norsk firmware da mangler på disse for at det heletatt skal fungere?
    På en Samsung skal det vara en kode på baksiden - XXS eller noe hvis denne er norsk. Hvis den er gråimportert så
    mangler denne koden, f.ex. på den TV jeg har. Tross dette så virker jo CAM med Riks-TV på den?
    Kan noen utdype dette og forklare hvis dette er riktig?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thomasraden
    Jeg har en Samsung TV med CAM kort og et Riks-TV kort. Dette fungerer bra.
    Nå har vi flyttet inn i et borettslag som har Canal Digital kabel-TV.
    Jeg har hørt at det går å bruke Canal Digital sitt kort i en CAM i en TV, noe de kaller IPTV løsning.
    Ifølge Elkjøp og andre kjeder så er det umulig å paire et eksisterende CAM kort med Canal Digital sitt kort.
    Eneste måten er å kjøpe et av Canal Digital sine "godkjente" CAM og ta vekk det eksisterende CAM kortet som jeg har.
    De sier også at det antagligvis ikke fungerer likevel fordi mange av de TV som kjøpes via Komplett.no og Netshop
    er så kalt gråimport, og at norsk firmware da mangler på disse for at det heletatt skal fungere?
    På en Samsung skal det vara en kode på baksiden - XXS eller noe hvis denne er norsk. Hvis den er gråimportert så
    mangler denne koden, f.ex. på den TV jeg har. Tross dette så virker jo CAM med Riks-TV på den?
    Kan noen utdype dette og forklare hvis dette er riktig?
    Det stemmer sannsynligvis bra at Canal Digital ikke kan paire smartkort mot RiksTV's CAM.

Om TV'n vil fungere med Canal Digital er umulig å si men det Elkjøp sier om gråimporterte TV'er stemmer. Med en godkjent TV så har du rett til at det skal fungere. Med en ikke godkjent TV så kan du ha flaks og alt fungerer men du kan også ha uflaks og mangle mange kanaler , EPG osv. Canal Digital leverer kun ut CAM til godkjente TV'er.

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Canal Digital leverer kun ut CAM til godkjente TV'er.
    Dette er iogforseg korrekt, men det er jo ikke verre enn å bare oppgi en godkjent tv-modell i butikken når man kjøper CAM'en da... :wink:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •