Premier League med Canal Digital kabel..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Intermediate Espen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Premier League med Canal Digital kabel..

Får ikke vi med CD kabel glede av Premier League neste sesong? Leste det i satelitt forumet, og regner med det gjelder kabel også!? Det er i så fall nitrist. Jeg har akkurat bundet meg et år og har heller ingen andre muligheter. Jeg MÅ jo ha Premier League...

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå blander du Canal Digital (satelitt og kabel-TV operatør), med Canal+ (betal-tv selskap).

CD kabel kommer garantert til å videreformidle PL, som TV2 nå har rettighetene til.

Hvorvidt CD satelitt kommer til å videreformidle PL, er nok mer uklart....

TV2 er helt avhengig av å få distribusjon av PL sendingene sine hos CD for å gå med overskudd på dette prosjektet....

Telenor (CD) er nå forresten en med-eier i Canal+ (C More Entertainment) uten at man skal legge for mye vekt på det i denne saken.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av superman
    Nå blander du Canal Digital (satelitt og kabel-TV operatør), med Canal+ (betal-tv selskap).

CD kabel kommer garantert til å videreformidle PL, som TV2 nå har rettighetene til.

Hvorvidt CD satelitt kommer til å videreformidle PL, er nok mer uklart....

TV2 er helt avhengig av å få distribusjon av PL sendingene sine hos CD for å gå med overskudd på dette prosjektet....

Telenor (CD) er nå forresten en med-eier i Canal+ (C More Entertainment) uten at man skal legge for mye vekt på det i denne saken.
    Det ser ikke ut som TV2 har planer om å distribuere Premier League på Canal Digital: - Premier League ikke på Canal Digital - Medier - Kampanje.com

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er det tydeligvis bitre fronter. Men dette må de vel klare å finne ut av før sesongen sparkes i gang igjen..

Får inderlig håpe det!

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Det ser ikke ut som TV2 har planer om å distribuere Premier League på Canal Digital: - Premier League ikke på Canal Digital - Medier - Kampanje.com
    TV2 kommer da til å tape mye penger på dette?

Jeg har Canal Digital kabel, og har små eller ingen muligheter til å bytte til noe annet (bor i sameie, ikke gjort i en fei å få byttet slikt da...), og vil tro det gjelder en god del andre også.

Jeg betaler gjerne 2-300 pr. mnd for Premier League, og vil tro veldig mange andre Canal Digital brukere er villige til det samme (ihvertfall alle som betalte for Canal+), og skjønner ikke hvordan TV2 som et kommersielt selskap kan si nei til disse inntektene...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av torsteinvh
    TV2 kommer da til å tape mye penger på dette?

Jeg har Canal Digital kabel, og har små eller ingen muligheter til å bytte til noe annet (bor i sameie, ikke gjort i en fei å få byttet slikt da...), og vil tro det gjelder en god del andre også.

Jeg betaler gjerne 2-300 pr. mnd for Premier League, og vil tro veldig mange andre Canal Digital brukere er villige til det samme (ihvertfall alle som betalte for Canal+), og skjønner ikke hvordan TV2 som et kommersielt selskap kan si nei til disse inntektene...
    Er i akkurat samme situasjon som deg, må bare håpe i det lengste at det kommer frem en avtale.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsChristian
    Er i akkurat samme situasjon som deg, må bare håpe i det lengste at det kommer frem en avtale.
    Det håper virkelig jeg også- er mildt sagt desperat etter Premier League (i HD) på CD-boksen min, og betaler jo gjerne for det.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er enda en stund til PL starter opp igjen. Tv2 har jo enda ikke levert noe pakke, pris eller hva som skjer. Har man canal digital kabel så betyr det jo at man er i områder hvor man sansynlig får inn rikstv med inne antenne, så det er jo ikke helt mørkt. Rikstv er enig med tv2.

morten

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av simen02
    det er enda en stund til PL starter opp igjen. Tv2 har jo enda ikke levert noe pakke, pris eller hva som skjer. Har man canal digital kabel så betyr det jo at man er i områder hvor man sansynlig får inn rikstv med inne antenne, så det er jo ikke helt mørkt. Rikstv er enig med tv2.
    morten
    Ja, om det ikke blir noen avtale med Canal Digital, blir RiksTV eneste løsningen, men dette tror jeg blir dyrt. Har TV med dvb-t dekoder, så trenger vel bare cam og kort?

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er evigheter til neste sesong av PL. Jeg er 100% sikker på at CD kabel vil distribuere TV2`s PL kanaler, på samme måte som CD kabel distribuerer Viasats TV1000 betalkanaler.

Kabelnettet er i en situasjon, der man lettere kan rope "MONOPOL", og missbruk av markedsmakt. Dette i motsettnign til Satelitt der det finnes flere tilbyere man faktisk kan velge mellom.

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg krysser fingrene for at Canal Digital blir enige med TV2 her. Jeg orker ikke tanken på et liv uten Premir League.. hehe!! Har akkurat bundet meg et år også så det er jo håpløst!!

Active carradona sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tro at om CD ikke kommer til enighet med tv2, får de ikke vise PL
    på sin sendeplattform om det er kabel eller satelitt. Det er vel ulempe får
    både CD og TV2 om de ikke kommer til enighet.

Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    968
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det ikke blir enighet mellom CD og TV2 blir jeg jaggu skuffa!! Så mange CD kunder det er i Norge så burde dem strekke seg ganske langt for å få det til ihvertfall... Det er tross alt Premier League det er snakk om!!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ikke noe smart trekk av TV2 å komme på kant med Canal Digital. Største kundemassen og de taper en solid dose seere hvis de ikke kommer til enighet med CD.
    RiksTV har jo på langt nær den samme kundemassen skulle jeg tro. (som forøvrig Telenor også har eierskap i....noe som skurrer her..hehe)
    telenor kjøper seg inn i TV4-gruppen og C+. So what?? TV2 har jo fått rettighetene til PL og norsk fotball. Kanskje mister de et EM/VM i fremtiden, men man kan ikke få alt her i verden.

Jeg syns uansett at TV2 Sumo som det store satsningsområdet for Premier League kommer til å bli feilslått. Hvem gidder å se hver runde i variabel kvalitet på nett? :neutral:
    Men avventer foreløpig å ser hva de kommer til å tilby av tv-kanaler..

Nei, de bør nok komme til enighet med CD ellers blir seertallene temmelig lunkne tror jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå finnes det alternativer også.
    Selv har jeg CD i borettslaget der jeg bor, desverre så var kvaliteten på kabelen så dårlig at jeg måtte se på alternativer.
    For min del så ble saken løst ved å gå over på en IP-TV løsning gjennom en VDSL2 linje.
    Håper åpne kabelnett kommer til Norge snart, slik at vi får litt mer å velge i når det gjelder innhold og leverandører.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @jssn: Hvilken leverandør bruker du på den IP-TV løsningen?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    høres ikke lovende ut dette her, virker som tv2 ikke vil ha cd med i gruppen som skal sende pl

er forøvrig salg på man utd effekter i man utd web shoppen, fikk drakt for under 200 kr igår Manchester United Official Web Site

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    haha dette er fryder meg deilig å se at Cd ikke bare kan ta for seg alt de vil
    Glad jeg blei kvitt dem Get blir de første som får Avtale
    Kondolerer!!!!
    cd fjols
    telenor er Eiere så det vil ta langt lengre tid før de blir enige med tv2 Cd er så steile og lite smarte alltid på slike forhandliger. De er langt unna en avtale i forhold til de andre sier man..
    så dere må nok bare vente lenge Det blir hygge å få VM og PL kanalen før 1 AUg
    viasat sport HD og fotball kommer aldri til å vises Hos cd på Kabel det
    keep up the dreams lol

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare si opp hele dritten, eneste riktige dere har valgt feil kabelnett

de vil miste masse kunder can+ sa jeg opp for flere måneder siden.

Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det order seg nok.
    Leser i Dagens Næringsliv i dag at Canal Digital har bedt om nytt møte med TV2. Neppe noen grunn til panikk for dem som er hekta på engelsk fotball...

Men det er et spill om store penger. Rettighetene kostet en halv milliard kroner for TV2. Og det er jo penger som TV2 må hente inn igjen på et vis...

Både Get og CD har vært i møter siden påske med TV2.

Med med at Lyse gikk inn med 100 millioner og TV2 med sine eierinteresser i RiksTv, så har ikke TV2 noen større interesse av å få noen avtale med CD/Get med det første... Før det har gått ei stund. Tv2 må jo også få dekket restbeløpet på 400 millioner kr pluss alle løpene kostnader ved å sende PL. Da holder det neppe med nett-tv...

Hele poenget er at CD og Get må få en pris som dem kan leve med, og som oss kunder også kan leve med. Krever derimot TV2 at CD og Get skal betale hele summen på 400 millioner blir det dyrt å være kunde....

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •