Altibox og kanaler som hakker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 42
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Altibox og kanaler som hakker

Har nettopp fått innstallert Altibox. Er veldig fornøyd med bildekvalitet etc, men har et irriterende problem. Har hatt Altibox et par dager nå, og dette har skjedd begge dagene. Har en svart Motorola HD-dekoder (ikke den med PVR).

Etter at jeg har bladd mellom kanaler en del, begynner kanalene å "hakke". Digitale artifacts i bildet og lyd som hakker. Blir ikke mulig å se, og jeg må reboote dekoderen for å få bukt med det. Hvis jeg går inn på filmleie og ser på en trailer når dette problemet har oppstått, så blir traileren en "blanding" av tv-signalet og traileren.

Noen som har opplevd det samme? Ringte kundeservice, og de så at dekoderen stod på 576p og at jeg skulle prøve å sette den over på 720p. Har gjort det + resatt hjemmesentralen, og krysser fingeren for at det fungerer nå, men er jammen ikke sikker.

For meg høres dette ut som om det er dekoderen som bugger i software, eller noe...

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av steinrr
    Har nettopp fått innstallert Altibox. Er veldig fornøyd med bildekvalitet etc, men har et irriterende problem. Har hatt Altibox et par dager nå, og dette har skjedd begge dagene. Har en svart Motorola HD-dekoder (ikke den med PVR).

Etter at jeg har bladd mellom kanaler en del, begynner kanalene å "hakke". Digitale artifacts i bildet og lyd som hakker. Blir ikke mulig å se, og jeg må reboote dekoderen for å få bukt med det. Hvis jeg går inn på filmleie og ser på en trailer når dette problemet har oppstått, så blir traileren en "blanding" av tv-signalet og traileren.

Noen som har opplevd det samme? Ringte kundeservice, og de så at dekoderen stod på 576p og at jeg skulle prøve å sette den over på 720p. Har gjort det + resatt hjemmesentralen, og krysser fingeren for at det fungerer nå, men er jammen ikke sikker.

For meg høres dette ut som om det er dekoderen som bugger i software, eller noe...
    Jeg vil anta at det er bedre å benytte 1080i ut. De fleste HD kanalene sender 1080i. Dersom TV'n din er 1920x1080 så blir det mange skaleringer når du ser SD kanaler dersom dekoderen sender ut 720p.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Opplevere også problemer med hakking spesielt på Discovery HD, men også at bildet plutselig fryser i flere sekunder. Dette er problemer som kom etter at den siste softwaren kom - den der man kan ta opp flere kanaler samtidig, serier etc. Tror det er bugs i den nye softwaren som trolig blir løst snart.
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Opplevere også problemer med hakking spesielt på Discovery HD, men også at bildet plutselig fryser i flere sekunder. Dette er problemer som kom etter at den siste softwaren kom - den der man kan ta opp flere kanaler samtidig, serier etc. Tror det er bugs i den nye softwaren som trolig blir løst snart.
    Det skal kunne være Motorola boksene som er berørt av dette. Fiks kommer nok snart.

mvh
    Moella

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Moella
    Det skal kunne være Motorola boksene som er berørt av dette. Fiks kommer nok snart.

mvh
    Moella
    Hei! Hvor har du dette fra? Jeg sliter også med artifacts en sjelden gang i blant. Det begynte på nyåret en gang.

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sliter også med hakking i sendingene, men da fortrinnsvis på opptak jeg har gjort og når jeg skal kikke på disse (eller har pauset et program og trykker play igjen) Regnet også med at dette hadde noe med ny software og gjøre, men hvis det kommer en bugfix så er jo dette greit.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I følge kundesenter (Sandefjord Bredbånd) skal det komme en software oppdatering natt til 8. juni som fikser hakking i HD kanalene. Trenger da en restart...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppdateringen 8. juni hjalp ikke i mitt tilfelle. Noen som vet om det jobbes videre med saken og når vi kan forvente et dette er fikset.......:-?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Måtte regge meg her da jeg ser trådstarter og andre har tilsvarende problem med altibox som jeg har.

Er kunde hos Skagerak Fibernett og har 3 dekodere hvor 1 av de er pvr. Alle dekodere er Motorola (1910 og 1960).

Hakkinga her begynner hvis jeg blar i kanaler. Det er tilfeldig hvilken kanal hakkinga begynner ved, men har merket at SVT2 og TV2HD oftere starter med hakking. Når hakkinga begynner på en tv, så begynner alle å hakke. Noen ganger gir det seg etter noen minutter, andre ganger kan det hakke i timer. Altså umulig å se på tv. Å restarte alle dekodere og hjemmesentralen løser hakkinga midlertidig. Det er ingen problem hvis jeg sette alle tv'ene på HD kanal og lar være å bla. Kan noen ganger faktisk se at jeg blar på en annen tv da det oppstår småhakking på andre tv'er ved kanalskift.

Har hatt kontakt med kundeservice siden begynnelsen av mai. Problemene startet 1. mai (samme dag TV2HD og fotball HD ble lagt ut). Internett og telefoni har det ikke vært ett eneste problem med.

På grunn av rot hos kundeservice så har jeg ikke fått montør til å se på det før nylig og han har vært innom 3 ganger uten å få fiksa problemet.

Dette har montøren og lyse spesialistene testet:
    1. Kabelstrekk er målt med avansert ustyr og er i orden til alle dekodere.
    2. Testa med kabler direkte til dekodere.
    3. Har byttet dekodere og hjemmesentral.
    4. Fiber er målt mellom hjemmesentral og koblingsboks uti gata.
    5. All konfigurasjon hos lyse er satt opp på nytt.

Noen her som vet hva problemet kan være?

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TooBorg
    Måtte regge meg her da jeg ser trådstarter og andre har tilsvarende problem med altibox som jeg har.

Er kunde hos Skagerak Fibernett og har 3 dekodere hvor 1 av de er pvr. Alle dekodere er Motorola (1910 og 1960).

Hakkinga her begynner hvis jeg blar i kanaler. Det er tilfeldig hvilken kanal hakkinga begynner ved, men har merket at SVT2 og TV2HD oftere starter med hakking. Når hakkinga begynner på en tv, så begynner alle å hakke. Noen ganger gir det seg etter noen minutter, andre ganger kan det hakke i timer. Altså umulig å se på tv. Å restarte alle dekodere og hjemmesentralen løser hakkinga midlertidig. Det er ingen problem hvis jeg sette alle tv'ene på HD kanal og lar være å bla. Kan noen ganger faktisk se at jeg blar på en annen tv da det oppstår småhakking på andre tv'er ved kanalskift.

Har hatt kontakt med kundeservice siden begynnelsen av mai. Problemene startet 1. mai (samme dag TV2HD og fotball HD ble lagt ut). Internett og telefoni har det ikke vært ett eneste problem med.

På grunn av rot hos kundeservice så har jeg ikke fått montør til å se på det før nylig og han har vært innom 3 ganger uten å få fiksa problemet.

Dette har montøren og lyse spesialistene testet:
    1. Kabelstrekk er målt med avansert ustyr og er i orden til alle dekodere.
    2. Testa med kabler direkte til dekodere.
    3. Har byttet dekodere og hjemmesentral.
    4. Fiber er målt mellom hjemmesentral og koblingsboks uti gata.
    5. All konfigurasjon hos lyse er satt opp på nytt.

Noen her som vet hva problemet kan være?
    Trolig er software problemet, og svært lite trolig et lokalt problem da det er mange, inkl. meg selv som opplever liknende problemer. Problemet oppsto hos meg når ny software som takler mer avansert bruk av PVR ble lagt ut (serieopptak, flere opptak samtidig etc). Kan imidlertid ikke huske å ha opplevd problemet i det siste så det er mulig min leverandør har fikset probemet (Lier fibernett).
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ingeniør'n
    Trolig er software problemet, og svært lite trolig et lokalt problem da det er mange, inkl. meg selv som opplever liknende problemer. Problemet oppsto hos meg når ny software som takler mer avansert bruk av PVR ble lagt ut (serieopptak, flere opptak samtidig etc). Kan imidlertid ikke huske å ha opplevd problemet i det siste så det er mulig min leverandør har fikset probemet (Lier fibernett).
    Takk for svar. Jeg har spurt de om det kan være sw-problem, men det sa de at det ikke var. Men som alt annet så kan de jo ta feil her og. Får krysse fingra på at det kommer en oppdatering som fikser dette. Orker ikke mere styr med kundeservice og montører nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hos meg oppstår problemet kun påp HD kanaler. Har prøvd å stille til 720 uten at det hjelper. Har brukt det samme tv på HD hos CD uten problemer. Noen som har noe forslag til løsning +++ :???:

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sliter også med hakking på HD-kanalene (NRK1 HD, TV2 HD, TV Vest HD, SVT1 HD, Fotball HD) selv etter at ny software ble rulla ut på tirsdag. Er kunde hos Lyse.
    Fikk ny mail fra kundeservice i dag der de sier at problemet skyldes en programvarefeil. Feilen skal være meldt videre til Motorola.

Kjipt dette da, nå når fotball VM begynner. Tror ikke Altibox trenger å skryte for mye på seg når det gjelder opplevelse av fotball i HD-kvalitet før dette problemet er løst.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått samme svar fra Sandefjord Bredbånd. Feilen gjelder kun PVR modellen fra Motorola og oppdateringen 8. juni did not do the trick. Motorola sitter nå med ballen og jeg tror neppe det blir fixa med det første. Fotball VM uten HD? Som ny kunde er jeg vedlig skuffa...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig ... Er også kunde hos Sandefjord Bredbånd og synes jo dette er en utrolig dårlig start. Har hatt HD fra CD lenge uten noe problemer. Håper de kan komme med noe info om når dette blir fikset .....

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Ble litt nyskjerrig her.. Hva egentlig mener dere med hakking?
    Er det synlig macroblocking med klipping i lyd?
    Er det fullbilder som fryser litt?
    Gjelder det likegodt på VOD som Multicast?
    Er det noe forskjell mellom HD og SD, mengde hakking relativt sett i forhold til båndbredde?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skofus
    Hei. Ble litt nyskjerrig her.. Hva egentlig mener dere med hakking?
    Er det synlig macroblocking med klipping i lyd?
    Er det fullbilder som fryser litt?
    Gjelder det likegodt på VOD som Multicast?
    Er det noe forskjell mellom HD og SD, mengde hakking relativt sett i forhold til båndbredde?
    Her er det virkelig macroblocking med klipping i lyd når det setter igang. Hakkinga oppstår både på HD og SD kanaler her. Hakkinga starter kun hvis jeg blar i kanaler på en av boksene, når først en begynner å hakke så hakker alle (har 3). Ingen problem å ha alle på HD kanal samtidig uten å bla. Lyse har målt linja når det ikke hakker og da sier de det er 0 pakketap, men når hakkinga starter ser de massive pakketap. Trur faktisk det er sentralen som ikke takler nåværende sw på boksene. Jeg har ihvertfall problemer fortsatt og har blaforbud under VM. Har ikke leid noen filmer, så vet ikke om det oppstår problem da.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei !
    Jeg opplever at det kun hakker på HD-kanalene. Minst på TV2 HD av en eller annen grunn men det hakker på alle HD-kanalene i grunnpakken. Lyden hakker ikke hos meg. Jevn og fin lyd hele veien. Basert på det, har jeg utelatt problemer med kabel mellom hjemmesentral og Motorola boks.
    Med hakking mener jeg at bildet stopper et splitt-sekund for deretter å synke seg inn igjen. Dette skjer litt varierende men med ca. 5-15 sekunders mellomrom. Har ikke sett hd-film over VOD.

Newcomer Marv sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samma problemet med hakking her! Litt variabelt når det setter igang, men det skjer oftest om man "zapper" litt. Virker som det er dekoderene som sliter og at det har liten hensikt å bytte dem eller tilkalle montør..

Tilbake til CD da :/

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hjelper neppe å bytte boxene, dette er et typisk SW problem, igmp coms problem, cpe, aggregeringspunkt osv..

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •