Altibox og kanaler som hakker - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 42
    Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Snedig å lese om dette her. Har hatt Altibox fra Skagerak i snaaaart ett år og har aldri opplevd det dere beskriver her.

Har 1 PVR boks og en uten PVR, aldri hatt noen slike problemer.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vari kontakt med Sandefjord Bredbånd og de påstår at de nå har løst problemet med en softwareoppdatering som blir kjørt på tirsadg 22. juni. De sleit vist litt med selve oppdateringen i en test, men håpet det skulle gå greit i produksjon ..... :-?

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Snedig å lese om dette her. Har hatt Altibox fra Skagerak i snaaaart ett år og har aldri opplevd det dere beskriver her.

Har 1 PVR boks og en uten PVR, aldri hatt noen slike problemer.
    Snakker om sola!
    I dag er det bare tull hos meg, første gangen det skjer. Det hakker og tuller, ligger ute i mange sekunder av gangen.

Noen andre som opplever det samme i dag?

Newcomer pseudomono sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Snakker om sola!
    I dag er det bare tull hos meg, første gangen det skjer. Det hakker og tuller, ligger ute i mange sekunder av gangen.

Noen andre som opplever det samme i dag?

Jepp. akkurat det samme skjer her på brattås. Det er også første gangen jeg har opplevd dette.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pseudomono
    Jepp. akkurat det samme skjer her på brattås. Det er også første gangen jeg har opplevd dette.
    Ok, da er det noe som har skjedd tydeligvis.

Håper de fikser det snart.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nå lagt ut oppdateringer, men har fortsatt samme problem :cry: . Zapping i kanaler medfører hakking på alle 3 dekoderne her.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TooBorg
    Det er nå lagt ut oppdateringer, men har fortsatt samme problem :cry: . Zapping i kanaler medfører hakking på alle 3 dekoderne her.
    Det problemet ditt må være knyttet til noe helt annet, anbefaler deg å stå på leverandøren din og få undersøkt dette skikkelig.

mvh
    Moella

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lastet akkurat ned softwareoppdatering og HD kanalene fungerer nå perfekt på Motorola PVR boksen

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk også lagt inn ny software i går, og HD-kanalene ser nå ut til å fungere slik de skal. Så på TV2 HD mesteparten av kvelden i går uten problemer.
    Veldig bra.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Laster man ned denne oppdateringen ved å restarte systemet? Eller er det noe annet dere gjør?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Inn og ut med kontakten.

Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bare meg?

Er det flere som har problemer med Altibox i dag?

Ser fotball på min PVR nå, og den bare kødder. Den på kjøkkenet er helt i orden, men den er ikke PVR.

Noen flere som opplever dette? Bor i Skien jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter nesten ett halvt år med feilsøking har ikke Skagerak Fiber og Lyse funnet ut av hva årsaken til feilen er her. :cry: Fortsatt massiv hakking på alle dekodere hvis jeg zapper i kanaler på en dekoder. Internett og telefoni har fungert helt fint hele tiden.

Har fått tilbud om å få refundert alle utlegg vi har hatt med altibox og bytte til annen leverandør. Dette har jeg egentlig ikke lyst til da jeg heller har lyst til å få dette i orden.

Er det noen her som kan si om å bytte all kabling til cat6. STP kabler kan ha noe å si? Har frist til og med torsdag for å finne ut om jeg vil fortsatt ha altibox eller om jeg bytter og får refundert alle utgifter.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter nesten ett halvt år med feilsøking har ikke Skagerak Fiber og Lyse funnet ut av hva årsaken til feilen er her. :cry: Fortsatt massiv hakking på alle dekodere hvis jeg zapper i kanaler på en dekoder. Internett og telefoni har fungert helt fint hele tiden.

Har fått tilbud om å få refundert alle utlegg vi har hatt med altibox og bytte til annen leverandør. Dette har jeg egentlig ikke lyst til da jeg heller har lyst til å få dette i orden.

Er det noen her som kan si om å bytte all kabling til cat6. STP kabler kan ha noe å si? Har frist til og med torsdag for å finne ut om jeg vil fortsatt ha altibox eller om jeg bytter og får refundert alle utgifter.
    Du er kablet med CAT5 kabel fra hjemmesentralen til dekoder? Hvor lang er denne kabelen?

Hakker det på alle kanaler?

Er du koblet på hdmi eller scart?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Jeg sliter noe voldsomt med hakking på HD-kanalene og spesielt Premier League-kanalene med Altibox, både med HDMI og med Scart. Tendensene begynte så smått i fjor, men den siste måneden har det vært skikkelig ille. Noen som vet hva som kan gjøres?

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cat.5 UTP holder i massevis til Tv-tjeneste.

Som tidligere feilretter for Altibox kjenner jeg meg igjen på dette, hos enkelte kunder var det dekoderfeil, hos andre softwarefeil(en telefon til stavanger og få pushet på ny software på HS og dekoder gjorde ofte susen) så har du de kundene hvor man måler fiberen med effektmeter og OTDR, bytter SFP i noden, bytter hjemmesentral og kjører dekoder utenom kundens spredenett. Får Nocen til å sette på pingplotter og logge linja. Etter lang tid med overvåkning og testing fra Altibox i stavanger sin side og full sjekk hos kunde(bytte ut det som kunne byttes ut og måle og dokumentere fiberen at alt var ok) fikk man ikke orden på det.
    Jeg opplevde ALDRI hakking når jeg var hos kunden selv, men det skjedde alltid iløpet av kvelden etter at jeg hadde vært der og måtte ut igjen. Kan ikke si at det er noe morsomt å forklare kunden at man ikke finner noen feil og man selv blir det sorte fåret..

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2012
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Isåfall må du gjerne komme på besøk... Husker ikke sist jeg så en fotballkamp hjemme på PL-kanalene uten hakking.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk fikset det her til slutt og det har fungert veldig bra siden

De hadde jobba med ett tilsvarende problem en annen plass og dumpa over en løsning. Den fungerte her og. De gjorde en endring på noden hvis jeg ikke husker feil. Hva de gjorde der har jeg ikke peil på.

Har Cat5e utp i spredenettet her og har nå 4 bokser i drift uten problemer

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her ble det forsøkt byttet dekoder og sentral uten at det hjalp. Da fikk jeg blåst inn ny fiber, det gjorde susen!

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk fikset det her til slutt og det har fungert veldig bra siden

De hadde jobba med ett tilsvarende problem en annen plass og dumpa over en løsning. Den fungerte her og. De gjorde en endring på noden hvis jeg ikke husker feil. Hva de gjorde der har jeg ikke peil på.

Har Cat5e utp i spredenettet her og har nå 4 bokser i drift uten problemer
    Den eneste endringen de kan gjøre i noden er å bytte patchesnor, rense fiber, bytte SFP i nodesvitsj evt. sveise om fiberen som er terminert mot pigtails i panelet.
    Mest sansynlig ble det byttet SFP hos deg(kan vel kalle det for lyskilde for enkelhetsskyld).

Sitat Opprinnelig postet av audune
    Her ble det forsøkt byttet dekoder og sentral uten at det hjalp. Da fikk jeg blåst inn ny fiber, det gjorde susen!
    Vet du om det ble gjort noen målinger som tilsa at det var fiberen som var problemet? Vet du om det ble foretatt effektmåling eller OTDR måling? Var det hakking, eller var det regelrett brudd?

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •