Brev fra RiksTV, et tveegget sverd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Brev fra RiksTV, et tveegget sverd

Fikk brev fra RiksTv i dag der de spør om jeg bruker kortet og mottakeren. Hvis ikke kan jeg melde fra og bli strøket fra deres kundearkiv. Det høres vell og bra ut og da slippe deres stadige forsøk på å selge inn kanaler til meg.

Men..det som også skjer er at om man blir strøket fra kundearkivet vil man miste muligheten til å motta Lokal-TV og Frikanalen. Liker ikke tanken på å avstå fra muligheten til å få disse. Hvorfor skal f.eks Frikanalen være kryptert og avhengig av RiksTV kortet, trodde nettopp det var påenget med den at den skulle kunne mottas uten noe abonnement og da burde den vel kunne gå ukryptert i bakkenettet?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fullkontroll.no

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Fullkontroll.no
    Hva er dette for noe. Prøver du å spamme forumet med ett eller annet?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bfk
    Fikk brev fra RiksTv i dag der de spør om jeg bruker kortet...
    Er kanskje ikke det væste å miste frikanalen, men du mister også de kommersielle radiokanalene. Det informeres det ikke noe om i brevet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fullkontroll.no

Dette har jo ABSOLUTT ingenting med trådstarters spm.
    Slike brukere burde blit stengt ute i noen uker.

Til trådstarters spm:

Eg valgte å være i "basen" deres, i tilfelle eg mister koselige ting som radio og gratiskanaler.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fullkontroll.no
    Sitat Opprinnelig postet av superman
    Hva er dette for noe. Prøver du å spamme forumet med ett eller annet?
    Sitat Opprinnelig postet av Spacefrog
    Sukk. Bruk huet litt, da.

Nei, Soundfre@k prøver nok ikke å pushe motorsykkelkurs. Han sier på en litt internettsk og uformell måte at RiksTV ønsker full kontroll over brukerne sine.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spacefrog
    Hehe - det var da voldsomt så sint du skulle bli da. Jeg var lat og antok folk skjønte hvor jeg ville:

"Ingen" kanaler er fritt i det digitale domenet fordi distributørene ønsker full kontroll, på alt fra kanaler, kundeinformasjon (mersalg, reklame osv), mottakerutstyr, bruksmetode osv. Bedre? Full relevans til hans innlegg.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men var det ikke slik at gratiskortet uansett sluttet å fungere 1.1.2010 ? Mener å ha lest i andre poster her at TV2,frikanalen,lokaltv og radioer forsvant fra gratiskortet 1.1.2010 ?

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Men var det ikke slik at gratiskortet uansett sluttet å fungere 1.1.2010 ? Mener å ha lest i andre poster her at TV2,frikanalen,lokaltv og radioer forsvant fra gratiskortet 1.1.2010 ?
    TV2 forsvant, men frikanalen, lokal-tv (de stasjonene som fremdeles sender), og de kommersielle radiostasjonene er der fremdeles. Du må ha riks-TV kort forå få det inn, men du behøver ikke å betale noe abonnement.

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fullkontroll.no
    denne skjønnte jeg med en gang ihvertfall. Og jeg lo litt for meg selv, da jeg er helt ening i Fullkontroll.no. Sånn har markedet blitt idag. Ingenting er gratis!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De sender jo bare tull på Frikanalen og da helst midt på dagen når man ikke har tid til å se på det :-), men men ser for meg kulturminister Giske når han på pressekonferansen fortalte om denne fantastiske Frikanalen, ville at man skulle sende politiske programmer der etterhvert også. Den er uansett ikke fri når den krypteres.
    Kanskje på tide for RiksTV å utvide sine kunderegistre med et ekstra felt:
    Kundekategori: K eller F
    K- Kunde vanlig, kan spammes med reklame.
    F - Forbannet på RiksTVs reklamefremstøt, men vil beholde kortet.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De sender jo bare tull på Frikanalen og da helst midt på dagen når man ikke har tid til å se på det :-), men men ser for meg kulturminister Giske når han på pressekonferansen fortalte om denne fantastiske Frikanalen, ville at man skulle sende politiske programmer der etterhvert også. Den er uansett ikke fri når den krypteres.
    Akkurat det synes jeg er en merkelig måte å gjøre det på også. Skal jeg se NRK på bakkenettet på en vanlig, relativt ny TV, holder det å plugge inn antennekabelen. Skal jeg se frikanalen må jeg kjøpe en CA-mdoul til en tusenlapp og tegne et gratisabonnement fra RiksTV som koster 200,- å etablere.

Må man forresten betale grunnbeløpet på 120,-/mnd. hvis man bare skal ha gratiskanalene?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kortet fra den gang man fikk gratis kort for å motta TV2. Har ikke betalt noe månedsbeløp.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager at eg ikke tok den koblingen. og mitt raseriutfall. ops:

er bare grundig irritert over folk som plutselig ut av ingenting reklamerer for alt mulig.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kortet fra den gang man fikk gratis kort for å motta TV2. Har ikke betalt noe månedsbeløp.
    OK, godt å høre. Håper det fortsatt er meningen at det skal være slik, og at de ikke bare har glemt deg (eller at dette er grunnen til at de har sendt deg brevet ).

Jeg blir ikke helt klok på prislista til RiksTV. Det står at programkort gir tilgang til Frikanalen, LokalTV og radiokanaler, og i prislista står det at alle må betale 120,-/mnd for programkort (unntatt de som har månedsabonnement). Jeg finner ingen informasjon om at programkort er gratis hvis man bare vil ha tilgang til frikanalen og ikke ønsker noen abonnement.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    Jeg blir ikke helt klok på prislista til RiksTV. Det står at programkort gir tilgang til Frikanalen, LokalTV og radiokanaler, og i prislista står det at alle må betale 120,-/mnd for programkort (unntatt de som har månedsabonnement). Jeg finner ingen informasjon om at programkort er gratis hvis man bare vil ha tilgang til frikanalen og ikke ønsker noen abonnement.
    Øøøøh. Stryk det.

Jeg må ha blingsa noe alvorlig. Ser på prislisten igjen, og det står ingenting om programkort under "grunnpris". Jeg syntes det sto noe om at grunnprisen var månedskostnaden for programkortet, men det finner jeg ikke igjen, så det er nok bare jeg som har surra.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trondmm
    OK, godt å høre. Håper det fortsatt er meningen at det skal være slik, og at de ikke bare har glemt deg (eller at dette er grunnen til at de har sendt deg brevet ).

På RiksTV WEB står det følgende:
    RiksTV tilbyr dessuten tre tv-kanaler og tre radiokanaler som man kan abonnere på kostnadsfritt fram til 2010. Disse er TV 2, Lokal-tv og Frikanalen, samt P4, Radio 1 og RadioNorge.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •