Problem med Technicrypt CXV CI-modul/Sony/CD kabel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problem med Technicrypt CXV CI-modul/Sony/CD kabel

Hei,

jeg har installert en Technicrypt CXV CA/CI-modul i Sony 40W5710 (identisk med 5500), koblet til Canal Digital kabelnett i Trondheim. Denne kombinasjonen av CAM og TV er godkjent av CD, kodekortet som sitter har jeg fått fra CD og det har sittet i denne modulen (og bare der) hele tida.

Dette funker stort sett OK med unntak av for kanalene Fem, TV2 Zebra og Viasat 4: For disse veksler TV-skjermen mellom bildet slik det skal være og menybildet "Oppsett av CA modul" med teksten "Conax CA - No access".

Noen som har vært borti noe liknende?

Jeg prøvde også å oppdatere SW i CA-modulen (SW versjon som ligger inne er 26.9.5.0.11) men fikk ved kommando "Download SW" opp teksten "Please tune to download channel and retry". Download skjer vel over nettet og ikke en kanal?? Noen som har peiling på hva dette innebærer?

Teksten refererer også til //www.technisat.com men der er det ikke mye hjelp .....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

samme problem med STRONG cam

Har akkurat samme problem med w5500 og Strong cam som er godkjent fra canaldigital. bortsett fra at oppe i harstad er det alle tv2kanalene som er problemet

hverken kundeservice hos CD eller hos sony har noen løsning på problemet ennu.. men CD er da ikke spesielt servicevennlig på dette punktet - er vel for nytt til at de har kunnskaper til å svare!!

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan høres ut som et problem med at TV'n ikke fungerer bra
    med CAM. Meldingen "Oppsett av CA modul" kommer antagelig fra TV'n.
    Det kan være relatert til dårlig signal (høy biterror rate).

En grei test er å nappe ut CAM'n og teste med TV2's teletext. Er det mye "gresk" i teletext visningen så er det garantert dårlig biterror rate.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal vel være fiksa nå? se her:
    http://avforum.no/forum/digitalt-bak...ml#post1468936

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tok 6mnd

da va alt i orden i Harstad ja... tok 6 mnd før de faktisk orka å sjekke etter feil i eget nett...utallige telefoner..... lenge leve canal digital kundeservice...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Halden
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up SW-oppdatering av TechniCrypt CXV

Sitat Opprinnelig postet av mio
    ....
    Jeg prøvde også å oppdatere SW i CA-modulen (SW versjon som ligger inne er 26.9.5.0.11) men fikk ved kommando "Download SW" opp teksten "Please tune to download channel and retry". Download skjer vel over nettet og ikke en kanal?? Noen som har peiling på hva dette innebærer?

Teksten refererer også til //www.technisat.com men der er det ikke mye hjelp .....
    Hei!

TechniCrypt CXV-cam'en er forhåndsprogrammert til å motta SW fra satellitten Astra 1H (19,2° øst), frekvens 12.604 MHz, pol. H, SR 22000, FEC 5/6 (transponderID 1111, nettverksID 1, serviceID 6018, PID 1809). Disse dataene kan du se i konfigurasjonsmenyen. På samme transponder finnes bl.a. SKY News og noen varianter av WDR. På Astra 1H / Astra 1KR / Astra 1L / Astra 1M (19.2°E) - frekvenser - KingOfSat kan man finne ganske mange datakanaler for oppdatering av ymse satelittmottakere og annet utstyr, men Technisat/TechniCrypt finnes ikke i listen (lenger). Det er derfor mulig at Technisat sender sine oppdateringer over en annen frekvens på denne satellitten eller på en annen satellitt. Noen som vet?

Jeg har imidlertid testa oppdatering fra den oppgitte frekvensen. Satt satelittmottakeren på WDR Köln. I stedet for feilmeldinga du fikk, fikk jeg beskjed om at det ikke finnes ny SW til modulen. Vel og bra så langt. :-o

For moro skyld testa jeg ut om det kunne være slik at denne modulen kunne oppdateres på Canal Digitals hjemmeposisjon 1° vest (burde jo være mulig siden de fleste godkjente CD-sat.-mottakere er beregnet til å operere på denne posisjonen, mens kabeldekoderne mottar signaler som er identiske med det som sendes ut på satellitt). Tenkte jeg skulle teste frekvensen 10.841, pol. V, SR 24500, FEC 7/8 (samme frekvens for TV2 HD sender på) - (transponderID 64, nettverksID 70, prøvde meg med serviceID 2914 og PID 276). Etter å ha rettet dataene i konfigurasjonsmenyen testet jeg. Fikk også her beskjed om at det ikke finnes nyere SW til modulen. Regner med at samme svar vil komme uansett hvilken frekvens eller satellitt man tester med, bare man retter nødvendige data i konfigurasjonsmenyen - helt til man eventuelt skulle komme til å treffe på rett transponder...

Jeg kjøpte modulen for å teste om den virker på både kabelnett og satellitt. Og det gjør den. Så lenge det varer. Jeg har en "ikke-godkjent" TV (SONY KDL463000V) og ymse sat-utstyr. TV'n er kobla til kabeluttaket og signalene er gode. Etter noen timers drift, både i TV'n og i en Vantage 7100S, var det slutt. Svart skjerm og ikkeno' moro mer! Det er dette faktum som har gjort at jeg har testa SW-oppdatering. Må legge til at jeg ikke har registrert CAM'en hos CD. Når/hvis jeg gjør det, vil jeg jo få et nytt kort som (forhåpentligvis) får CAM'en til å virke igjen. Det skjedde ikke noe galt med kortene. De funker fortsatt, nå med en Conax 4.00e-CAM i TV'n. 8)

Lykke til den som vil prøve seg!

Mvh
    Brumlebass 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Problemer med CAM/kort

Har brukt en ikke-godkjent Technisat CAM på en ikke-godkjent Panasonic G10E på kabel-TV i nesten ett år, uten problemer. Nettet her har Canal Digital som signalleverandør. Men i går skjedde det noe, uten at jeg hadde gjort noe som helst som kunne foranledige det.

Da kom meldingen "kryptert program" på skjermen på noen minutter etter at TV-en var slått på, og lyd og bilde forsvant. Dette skjedde på alle krypterte kanaler. Når TV-en ble slått av og på igjen, så var det bilde og lyd i noen minutter igjen, før det forsvant og igjen ble erstattet av "kryptert program".

Det kortet jeg bruker, fungerer fortsatt helt fint i den PVR-boksen som jeg har fra Canal Digital, og som kortet er pairet med, men altså ikke i CAM-en. Dette er ikke en HD-PVR. Jeg mistenker feil på CAM-en. Hva tror ekspertisen her? Kan jeg gjøre noe med dette, eller er det bare å kjøpe en ny CAM?

Kabelnettet her ble oppgradert av Canal Digital den 5. mai, og fra da av fikk vi også HD-kanalene (unntatt TV2 HD). Også HD-kanalene har fungert fint med kortet i CAM-en, helt til i går.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •