Digital Tuner og PC-Skjerm

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Digital Tuner og PC-Skjerm

Hei. Jeg lurer på om alle pc skjermer med HDMI inngang, er mulig å koble til en Digital Tuner fra Riks-TV? Altså, jeg har en TV-Tuner med HDMI utgang på, som jeg gjerne vil koble til en PC-Skjerm med HDMI inngang.

Vil det fungere med alle PC-Skjermer som har HDMI inngang?

Tenkte kjøpe en ny PC-Skjerm med HDMI, den jeg har nå har kun VGA inngang.
    Utgangene eg har på Tuneren er Scart og HDMI. Er det noen måter jeg kan bruke scart utgangen på tuneren og inn på PC-Skjermen?

Takker for svar!

Newcomer xExisioNx sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror det skal gå helt fint fint å koble til en pc skjerm med hdmi inngang.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tipper skjærmen må ha støtte for HDCP for at den skal virke med tuneren

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok Noen andre som vet dette HELT sikkert? er litt teit å kjøpe en skjerm til 1500,- med hdmi inngang, så fungerer det ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei, har kikket litt på denne: Packard Bell Maestro 242 Dx - NetOnNet

Skal ha lavest mulig pris, men finner ikke ut om denne har HDCP støtte :S
    Noen som kan hjelpe meg å finne ut om denne PC-Skjermen vil fungere ilag med en riks-tv tuner?

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du kan koble til bluray eller dvdspiller til den der går jeg utfra at du også kan huke på en tvtuner med hdmi ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for alle svar, har droppet ut den fra Netshop da jeg søker flere steder etter om denne har HDCP støtte men ikke finner noe, og noen plasser står det at det er HDMI inngang og noen plasser ikke. Så jeg går for denne BenQ 24" LCD G2412HD Sort - Benq - 24" LCD - BenQ 24" LCD G2412HD Sort - Netshop.no - pc data foto minne digital

For å vere helt sikker, denne vil vel fungere sammen med en Riks-TV Mottaker?

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hydrolift c-31
    Takker for alle svar, har droppet ut den fra Netshop da jeg søker flere steder etter om denne har HDCP støtte men ikke finner noe, og noen plasser står det at det er HDMI inngang og noen plasser ikke. Så jeg går for denne BenQ 24" LCD G2412HD Sort - Benq - 24" LCD - BenQ 24" LCD G2412HD Sort - Netshop.no - pc data foto minne digital

For å vere helt sikker, denne vil vel fungere sammen med en Riks-TV Mottaker?
    Sannsynligvis og den støtter HDCP.
    BenQ Nordic - Norge - Sverige - Suomi - Danmark - Computings

Egentlig kan du ikke vite om den fungerer med RiksTV dekoder før du har prøvd den. Av og til fungerer ikke HDMI kommunikasjonen helt bra mellom HD dekoder og skjerm. En type HD dekoder kan fungere mens en annen ikke fungerer, en tv kan fungere greit med en dekoder mens en annen kan slite. et gjelder ikke bare RiksTV dekodere.

Det er etterhvert blitt et stort utvalg av dekodere for RiksTV og stort sett så funker det sannsynligvis helt ok med de fleste TV'er.

Denne skjermen du ønsker å kjøpe er av en eller annen grunn ikke merket med HD Ready eller HD Ready 1080P. Dette er nok først og fremst en PC skjerm. For å vise video på en bra måte så må skjermen kunne tvinges til 50Hz. Jeg har en PC skjerm som kjører fast 59Hz refreshrate og det ser helt j... ut. Ekstrem hakking på panoreringer når refreshrate ikke passer med bildefrekvensen.
    Har du returrett/angrefrist så er vel saken grei.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Sannsynligvis og den støtter HDCP.

Egentlig kan du ikke vite om den fungerer med RiksTV dekoder før du har prøvd den. Av og til fungerer ikke HDMI kommunikasjonen helt bra mellom HD dekoder og skjerm. En type HD dekoder kan fungere mens en annen ikke fungerer, en tv kan fungere greit med en dekoder mens en annen kan slite. et gjelder ikke bare RiksTV dekodere.

Det er etterhvert blitt et stort utvalg av dekodere for RiksTV og stort sett så funker det sannsynligvis helt ok med de fleste TV'er.

Denne skjermen du ønsker å kjøpe er av en eller annen grunn ikke merket med HD Ready eller HD Ready 1080P. Dette er nok først og fremst en PC skjerm. For å vise video på en bra måte så må skjermen kunne tvinges til 50Hz. Jeg har en PC skjerm som kjører fast 59Hz refreshrate og det ser helt j... ut. Ekstrem hakking på panoreringer når refreshrate ikke passer med bildefrekvensen.
    Har du returrett/angrefrist så er vel saken grei.

Ifølge denne siden klarer den 50Hz, og burde fungere som TV...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei Har nå lagt inn en bestilling på denne skjermen, ble enda mer sikker da jeg spørte Netshop om det var mulig å koble TV-Tuner til Skjermen, og det var visst ingen problem. Så da får jeg håpe på det beste!

Takker for alle svar!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •