RiksTv i Halden med dekoder uten programkort?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Intermediate b-ill sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

RiksTv i Halden med dekoder uten programkort?

Jeg er på utkikk etter en løsning for å få RiksTV. Og har et par spørsmål.

Om jeg feks kjøper denne boksen: Technica DVBT-H264 - NetOnNet
    Og en bordantenne fra feks Biltema vil jeg da få inn noen kanaler uten å kjøpe meg et abb. hos RiksTv? Hvilke kanaler vil jeg isåfall få inn her i Halden og er det noen av dem som kommer i HD? Om det ikke er det så kan jeg jo velge en billigere boks som ikke støtter HD.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nrk kanalene og radioene antar jeg at du vil få inn.

Om du er usikker på hvilke du vil få inn er det bare å gå til naboen eller noen andre med rikstv å nappe ut korte i leseren deres, da får du bare "gratis" kanalene

RiksTV - NRK

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ingen som har.

Ingen som vet eksakt? Og hva med den tuneren jeg har valgt ut og HD?

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Kjenner ingen som har.

Du får NRK1 i HD og Nrk2+3...pluss NRKs radio kanaler....

Tuneren din aner jeg ingenting om, men alle tunere som selges i Norge og er godkjent av RiksTv kan vise HD kanaler....pr i dag 2: NRK 1 og TV 2....
    Ellers så har jo dagens moderne flatskjermer innebygget tuner som tar inn de samme kanaler helt gratis....men sjekk alltid først at de kan ta i mot MPEG 4...
    Og ettersom Sverige ikke er så langt fra Halden, så kan du få inn en god del kanaler derfra som også er gratis...men ingen i HD foreløpig, men det kommer på sikt... ...hvis du ikke bor krøkkete til da...:-)

PS: den tuneren du har lyst på ser it til å kunne vise HD....
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ganske sikker på at man måtte ha ett kort parret til dekoderen for å få inn gratiskanalene også jeg?

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Var ganske sikker på at man måtte ha ett kort parret til dekoderen for å få inn gratiskanalene også jeg?
    Nei, det trenger man ikke såvidt jeg vet...får inn NRK kanalene på min Canal Digital Satellitt HD PVR og gjennom min TV...så kjøpte jeg CAM+kort til TV'en for å få TV 2 pluss de lokale som er i mitt distrikt....

Gratis er Gratis....men kjøper du en RiksTV boks uten abb dvs uten kort så betaler du full pris for boksen....
    Samme gjelder på andre siden av grensen...
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratis er ikke gratis, men 2434,32 kr.

Du har allerede betalt for NRK gjennom lisensen. NRK bruker endel av dette beløpet på å sende sin propaganda ut gjennom antenner rundt om i Norge.

I tillegg burde du i Halden få inn:

Frikanaler - Boxer Sverige

I hvertfall med en litt større antenne.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av b-ill
    Kjenner ingen som har.

Tuneren er ikke godkjent for det Norske bakkenettet. I beste fall så vil den fungere med NRKs TV og radiokanaler. Mulige problemer er f.eks. at EPG, undertekst og lyd ikke fungerer.

Mottageren har ingen mulighet for å motta krypterte kanaler. Det er ingen korlester eller plass til CAM i den.

De billigste godkjente bakkenettboksene i Norge har kostet mindre enn denne Techica boksen.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

[QUOTE=superman]Gratis er ikke gratis, men 2434,32 kr.

Du har allerede betalt for NRK gjennom lisensen. NRK bruker endel av dette beløpet på å sende sin propaganda ut gjennom antenner rundt om i Norge.

De 2434,32 kr betaler jeg for å bruke tv'en min...men NRK får pengene til drive sin programvirksomhet og sende ut sin PROPAGANDA gjennom antenner...

Men jeg har jo vokst opp med Norsk Ringkringkasting...og er nok allerede fortapt....som både tilhenger og motstander...:-)))

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    Tuneren er ikke godkjent for det Norske bakkenettet. I beste fall så vil den fungere med NRKs TV og radiokanaler. Mulige problemer er f.eks. at EPG, undertekst og lyd ikke fungerer.

Mottageren har ingen mulighet for å motta krypterte kanaler. Det er ingen korlester eller plass til CAM i den.

De billigste godkjente bakkenettboksene i Norge har kostet mindre enn denne Techica boksen.
    Ok, så ikke at den ikke hadde mulighet for kort. Kan du gi meg navnet på en billig rikstv hd tuner i norge da?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,049
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bobben1

Anbefaler å gå for noen av disse, som er godkjent av Riks TV. De viser alle HD (unngå Sagem):

Expert.no / TV og DVD/Digital TV/Bakkenett/GRUNDIG DTR8820 TERRESTRIAL TUNER

Samsung DTBH380Z

Har selv 2 stk slike Grundig bokser mot samme antenne (forsterker oppe ved antennen, power fra Grundig boksene).
    Fungerer utmerket. NRK HD sendinger med krystallklart 92" bilde

Og for å fjerne eventuell tvil: Du trenger IKKE kort eller abbonnement for å se NRK-kanalene.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    972
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kostet ikke mye nei. Skal selv ha det til kinorommet mitt på en 92", slik at det er mulig å se på noe annet når fruen skal se hotel paradise!:evil:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •