Canal Digital og dekoder...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Canal Digital og dekoder...

Har planer om å bestille meg kabel-tv fra Canal Digital, og har da noen spørsmål:
    Når man bestiller kort fra Canal Digital, er man da også nødt til å bestille en av de dekoderene på Canal Digitals sider, eller kan man gå til "privat" kjøp?
    Om man kan skaffe seg en selv, hva vil folk anbefale? Har hørt en del skrekkhistorier om Canal Digitals dekodere, og har ikke lyst til å havne i det uføret under fotball-VM
    Har ikke lyst på en altfor komplisert dekoder, men en som er bra!

Noen som kan hjelpe?

Newcomer Oyfinn sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er veldig fornøyd med min Sagem HD 104 C (HD-dekoder). Har aldri hatt noe problemer med den. Har en venn som har PVR utgaven. Den er også bra, men jeg liker ikke helt menyene. Sagem-dekoderne til Canal Digital anser jeg som sikre kjøp. God kvalitet. Tror det er ca en tusenlapp forskjell mellom den vanlige og PVR-versjonen. Jeg hadde en eldre Canal Digital-dekoder tidligere (ikke HD). Den var svært hårsår på signalene. HD-versjonen klarer det meste av signaler. Selv på HD-kanalene. Håper svaret kan være til litt hjelp

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Devore
    Har planer om å bestille meg kabel-tv fra Canal Digital, og har da noen spørsmål:
    Når man bestiller kort fra Canal Digital, er man da også nødt til å bestille en av de dekoderene på Canal Digitals sider, eller kan man gå til "privat" kjøp?
    Om man kan skaffe seg en selv, hva vil folk anbefale? Har hørt en del skrekkhistorier om Canal Digitals dekodere, og har ikke lyst til å havne i det uføret under fotball-VM

Noen som kan hjelpe?
    Canal Digital godkjenner dessverre ikke andre bokser en sine egne, eneste mulighet utenom er IDTV IDTV - Canal Digital NO

Jeg selv har en HD PVR som brukes vær dag. Den har stort sett fungert bra, støyer litt en gang i blant og er ikke verdt 3000,. synes jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Devore

Noen som kan hjelpe?

HD PVR'en til Canal Digital får helt fortjent pepper, men du bør ikke la deg lede til å tro at du ikke vil ha glede av den pga dette.

Det som ofte er problemet er at de støyer og at menyene er trege. Når vi gikk over til sommertid var det også mange som fikk problemer med både opptak, menyer og det som var og endte opp med å resete hele greia (med resultat at man må legge inn serieopptak etc på nytt)

Teit? Ja.....

Men nå er det slik at jeg også har en av de vanlige HD dekoderene dems og det er _IKKE_ aktuelt å bruke denne fremfor HD PVR'en... Bare det faktumet at du kan sette på pause...

Har du lyst til å miste en goal bare fordi du måtte på kjøkkenet og fiske øl ut av kjøleskapet?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvor kresen er du?

Min mening, er at for de som er kresne, og har peiling, ikke liker dekoderne til tjenesteleverandørene (og en av de er jeg)

Men for den vanlige mannen i gata, så funker de helt greit. Muttern har en Sagem HD mottager og er strååålende fornøyd. Skal du har en med opptaksfunksjon, så må du være klar over at det kan være noe støy fra HD og vifte.

Men jeg synes de funker helt greit. Ikke noe mer enn det.

(ja jeg vet en del har hatt problemer med at de henger seg osv. Men dette har ofte noe med uflaks og signalproblemer å gjøre)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •