Get: Viasat Sport HD - Flere som har kronisk lydforsinkelse?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Get: Viasat Sport HD - Flere som har kronisk lydforsinkelse?

Hei!

Er det flere som sliter med 1-2 sekunders lydforsinkelse på Viasat Sport HD? Jeg har Gets HD-PVR. Jeg bor på Majorstuen. Problemet har så vidt jeg kan skjønne vart i noen uker. Jeg bruker bytte kanal til Viasat Sport eller Viasat Fotball (ikke HD) for å se med normal lyd. Problemet er ikke alltid like lett å legge merke til, men det er veldig tydelig når kommentatoren skriker lenge etter målsjanser. Samme med publikumsreaksjoner. Regnet med at det var flere som hadde rapportert det samme, men Get sier at de har sjekket gårsdagens opptak av Barcelona-Arsenal og alt er i orden. Jeg ser nå reprisen av CSKA-Inter og det er fortsatt forsinkelse.

Jeg har forøvrig andre HD-kanaler som fungerer helt fint. Ellers har jeg en Sony Bravia KDL-40W3000 og en Onkyo TX-SR607 receiver. Kun stereo høyttalere. Bruker HDMI.

Setter pris på tips, evt bekreftelse på at det er flere som har problemet slik at jeg kan gi beskjed til Get om at ørene mine fungerer som de skal.

Tusen takk for hjelpen!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøvd å høre hvordan lyden er om du bruker TV-høytalerne?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet nettopp (inkl. ny reboot), men uten hell. Get svarte nå at de har testet igjen og at de muligens merker litt forsinkelse. Dermed videresendt til teknisk og jeg skal få tilbakemelding når feilsøket er ferdig. Får håpe de finner noe.

Newcomer Xcaliber sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ayric
    Hei!

Er det flere som sliter med 1-2 sekunders lydforsinkelse på Viasat Sport HD? Jeg har Gets HD-PVR. Jeg bor på Majorstuen. Problemet har så vidt jeg kan skjønne vart i noen uker. Jeg bruker bytte kanal til Viasat Sport eller Viasat Fotball (ikke HD) for å se med normal lyd. Problemet er ikke alltid like lett å legge merke til, men det er veldig tydelig når kommentatoren skriker lenge etter målsjanser. Samme med publikumsreaksjoner. Regnet med at det var flere som hadde rapportert det samme, men Get sier at de har sjekket gårsdagens opptak av Barcelona-Arsenal og alt er i orden. Jeg ser nå reprisen av CSKA-Inter og det er fortsatt forsinkelse.

Jeg har forøvrig andre HD-kanaler som fungerer helt fint. Ellers har jeg en Sony Bravia KDL-40W3000 og en Onkyo TX-SR607 receiver. Kun stereo høyttalere. Bruker HDMI.

Setter pris på tips, evt bekreftelse på at det er flere som har problemet slik at jeg kan gi beskjed til Get om at ørene mine fungerer som de skal.

Tusen takk for hjelpen!
    Endelig en som har samme problem som meg. Jeg bor i Nydalen og har akkurat samme problem med Viasat Sport HD (skjer ikke på de andre kanalene). Har hatt dette problemet i hele år. Senest i går under ManU-kampen.

Jeg tipper problemet ligger hos Viasat. Jeg har prøvd å fjerne sette lydforsinkelsen til 0 på HD pvr'ens innstillinger uten hell.

Mitt oppsett: Bilde fra HD pvr: koblet rett inn på Pioneer LX5090 med HDMI, lyden optisk coax til receiver (VSX-LX50).

Irriterende at dette kun skjer på Viasat Sport HD

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du prøvd å stille inn A/V Sync på onkyoen din? Kanskje det kan hjelpe

Newcomer Xcaliber sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av alek
    har du prøvd å stille inn A/V Sync på onkyoen din? Kanskje det kan hjelpe
    Jeg testet dette på min Pioneer, men problemet da blir jo at alle andre kanaler blir ute av synk. Orker ikke drive å stille på det hver gang jeg skal se på kanalen

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Get bekrefter at de har funnet en sentral feil med synkroniseringen og at de regner med det vil bli utbedret til uken.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde dette problemet i oktober 2009. Get evnet aldri å fikse det og det beste de kunne komme med var at jeg kunne prøve å bytte ut PVRen.. Jeg sa opp hele Viasat-pakka som takk for hjelpen.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har faktisk nøyaktig samme problem, men har selv Viasat parabol, og en Pace TDS850-dekoder..

Sært.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan jo kanskje forklare hvorfor ikke Get kunne fikse problemet...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne feilen finnes også hos ALTIBOX. Jeg har også denne feilen. Så feilen må ligge hos VIASAT.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Samme problem her. Jeg har TV fra Homebase.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min tv leverandør Altibox melder nå at Viasat har gjort justeringer på Viasat Sport HD.Problemene med kanalen skal nå være rettet. Det ser bra ut. Har sett på dagens kamp og det virker bra.

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar opp denne tråden igjen. Har hatt Viasat på parabol i 1 år, og hatt 1/2 sekunders forsinkelse på Viasat Sport HD hele veien. Ingen problemer på de resterende kanaler.

Fikk i dag min nye GET pvr boks via fiber linje fra Eidsiva. Sjekket Viasat Sport HD og problemet er her også. Og som på parabol så fungerer de andre kanaler utmerket mht lyd forsinkelse.

Har lekt litt rundt med lyd innstillinger på Get boiksen uten hell. Noen gode tips bortsett fra og ringe Get/Eidsiva i morgen?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kellex
    Tar opp denne tråden igjen. Har hatt Viasat på parabol i 1 år, og hatt 1/2 sekunders forsinkelse på Viasat Sport HD hele veien. Ingen problemer på de resterende kanaler.

Fikk i dag min nye GET pvr boks via fiber linje fra Eidsiva. Sjekket Viasat Sport HD og problemet er her også. Og som på parabol så fungerer de andre kanaler utmerket mht lyd forsinkelse.

Har lekt litt rundt med lyd innstillinger på Get boiksen uten hell. Noen gode tips bortsett fra og ringe Get/Eidsiva i morgen?
    Rart, har ikke disse problemene via IPTV på VDSL2 (ngt), bruker en moterola 1963 boks.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •