Canal Digital jobber med ny HD PVR - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 61
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Trodde dette var tråd ang ny dekoder ikke om internett!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Venter spent..

.. på om det vil komme noen ny HD PVR fra CD, noen med noe nytt?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anyone?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er Canal Digital vi snakker om her.... "til høsten" har jeg lest, men de har ikke sagt i hvilket ti-år...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han jeg snakket med på kundeservice hadde ikke hørt om at det skulle komme noen ny boks fra dem. Mulig dette er noe han må si for at kundene ikke skal vente med å kjøpe dekoder fra dem.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min info sier at det blir en vesentlig oppgradering av nåværende HD-PVR, ikke en ny en.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    1,717
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oppgradering i hvilken forstand?

Bytte av komponenter, vifte, disk osv, eller enda en software oppdatering?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk følgende melding fra CD via Twitter i dag:

"CanalDigitalAS @lholtet Vi har desverre ingen dato for når ny HD PVR dekoder er klar, men vi jobber med å se på nye løsninger."

Ingen dato klar.. hmm, kan det være noe på trappene? Virker litt hemmelighetsfullst.. håper i det lengste!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Canal digital sitt fremstøt med en boks med halvferdig software er vel helt i tiden.
    Det gjelder å være først på banen med å tilby funsjonalitet.

Det er bedre å ha vært først på banen og deretter rydde enn å bruke lang tid på å få optimal funsjon før salg.

Det er våres egen feil at leverandørere kan holde på slik.

Viss alle hadde slengt pvren sin tilbake i tryned på cd (og alle andre som leverer) halvferdige produkter hadde problemet vært mye mindre.

Slik som det er nå er produsenter som bruker tid på å optimalisere før lansering blitt gammeldags og for dyr når de dukker opp på markedet.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er tidvis enig i det du skriver knut1, men i dette tilfellet har de hatt mange muligheter til å rette opp ting. Og de har på ingen måter vært først ute, heller motsatt, de henger etter på flere punkter.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er bare tildels enig.
    F.eks klarer jo andre tilbydere å levere PVRer som fungerer tålelig greit. Jeg har en Get HD IP PVR, eller hva den heter. OK boks, selv om den booter av seg selv noen ganger. Det, og at jeg ikke kan legge inn opptak manuelt med timer er etter mitt syn det største problemet. Mitt problem med Get er kanalpakker og for lite HD kanaler. Skal dette husets behov dekkes, må vi inn med tilleggspakker, det slipper vi hos CD.

Nå husker jeg ikke akkurat når Canal Digital kom med HD PVRen de har i dag, men jeg tror jeg fikk min for ca to år siden. De har altså hatt plenty med tid til å komme opp med en ny..

Programvareoppdateringene syns jeg har vært så som så. Bare det at et opptak du ser på stopper når boksen setter i gang et nytt er ganske talentløst.. (vet ikke om det er rettet opp nå)..

Jeg er helt overbevist om at det finnes løsninger som ville være ganske lettvinte for CD å implementere, jeg tror nok heller det går på vilje, eller kanskje det har noe med rettigheter / lisenser ift Sagem å gjøre.. ikke vet jeg, men det er virkelig på tide at det skjer noe..

Intermediate tandberg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Holtet
    hmm, kan det være noe på trappene? Virker litt hemmelighetsfullst.. håper i det lengste!
    ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tandberg
    Ja! Noe er på trappene... ;-)
    Mulig å dele litt mer info om dette? :wink:

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ser det ut som der skjer noe

TiVo skal levere avanserte TV-tjenester til Canal Digital - Canal Digital NO

Riktignok er bare parabol nevnt, men TiVo leverer bokser til kabel også, så dette kan nok vi kabelfolk også få glede av

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rolle
    Nå ser det ut som der skjer noe

TiVo skal levere avanserte TV-tjenester til Canal Digital - Canal Digital NO

Riktignok er bare parabol nevnt, men TiVo leverer bokser til kabel også, så dette kan nok vi kabelfolk også få glede av
    Vel, jeg holder ikke pusten akkurat..... De skal da ihvertfall få den elendige skit-boksen av en HD-PVR i retur med krav om TiVo-boks tilbake. Men det skjer vel ikke noe før midten av 2013 tenker jeg.....

Newcomer Xcaliber sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høsten 2011

HD PVR: Ny HD PVR-boks fra Canal Digital - DinSide Bolig

Ny boks er på vei, men ifølge en dinside-leser ikke tilgjengelig før høsten 2011, gjeeesp

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wideload
    Dette med serieopptaks-buggen er jo latterlig enkel å fikse (den krasjer hvis det ligger gamle serieopptak hvor det ikke er fremtidige opptak igjen, slik at "neste opptaksdato" på et av serieopptakene ligger tilbake i tid) - så jeg håper de har fikset den (ellers blir det å manuelt gå inn i opptakslisten og slette overflødige serieopptak framover).
    Så ufattelig enkelt, dette løste problemet mitt. Ufattelig at noe så enkelt ikke fortsatt ikke kan løses av et selskap som tjener milliarder. De lover at det kommer en fix neste måned og det har de sagt i over 8mnd nå.
    Kanskje det egentlig må løses ved at de som leverer EPG'en må programmere siste programmet i serien på en annen måte mtp angivelse av "next programme"

Må gjenstår bare støyen fra boksen.

Problemet med treg respostid opplever jeg ikke, kanskje det er løst fordi IR-extenderen fra Logitech (bruker Harmony 895) er satt til å sende IR-signalene lenger enn den originale fjernkontrollen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ofnilsen
    Så ufattelig enkelt, dette løste problemet mitt. Ufattelig at noe så enkelt ikke fortsatt ikke kan løses av et selskap som tjener milliarder. De lover at det kommer en fix neste måned og det har de sagt i over 8mnd nå.
    Kanskje det egentlig må løses ved at de som leverer EPG'en må programmere siste programmet i serien på en annen måte mtp angivelse av "next programme"

Må gjenstår bare støyen fra boksen.

Problemet med treg respostid opplever jeg ikke, kanskje det er løst fordi IR-extenderen fra Logitech (bruker Harmony 895) er satt til å sende IR-signalene lenger enn den originale fjernkontrollen.
    Løses usannsynlig enkelt ved en av tre mulige approacher:

1. Når serieopptak ikke har noen videre opptak (dvs "next time" < "current episode time" ihht EPG data -> "ask user for confirmation to delete series recording"
    2. Opptakslista sletter automatisk når "next time" < "current time" ihht EPG-data
    3. Innleggelse av nye serieopptak gir totalt beng i "current recording"-list sin "next time"-dato (det er der det tryner nå, når man får i retur en eller anenn dato som ligger tilbake i tid så er det epic fail på serieopptaks-funksjonen)

Støyen må det hardware-modifikasjon til (bedre oppheng, annen disk, bedre vifteløsninger, bedre generell lufting) eller i kombinasjon med software/firmware mht bedre viftestyring.

Treg responstid fra original fjernkontroll er boksens sin skyld, og den IR-mottageren med tilhørende responder-chip som sitter i boksen. Her har man gått for en 0,000002 kroners løsning da det gjelder å spare penger.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For eksisterende brukere av Sagem-skiten så kommer ny-boksen til å koste 1.490,- - en rabatt på 2.000,-.

Jeg blånekter å betale nye 1.500,- da jeg allerede har betalt 2.990,- for Le Piece de Shit.

Intermediate Alastor sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle eksisterende brukere som har bokser som IKKE virker har krav på å heve kjøpet og få igjen pengene for boksen. Så kan dere kjøpe dere ny hd-pvr etterpå.

Alternativ kreve gratis omlevering til ny boks.

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •