Canal Digital jobber med ny HD PVR - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 61
    Active
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Telenor har valgt Thomson til IPTV, kan det bli noen av disse Canal Digital kommer med? :

Kabel:

Technicolor | Deliver | Cable Products | Set-top Boxes

DCI 804 med 1TB hard disk og Vod:

http://medialibrary.technicolor.com/...lor_DCI804.pdf

Parabol:

Technicolor | Deliver | Satellite Products | Set-top boxes

DXI805 - uten vifte:

Technicolor | Deliver | Satellite Products | Set-top boxes | DXI805

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vel ikke akkurat si at bildeinntrykket gjorde noe sterkt inntrykk... Virker som det er plastikk-fantastic;

Newcomer Xcaliber sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Canal Digital tester 3D sendinger internt i slutten av mai. Kan dette bety at nye bokser nærmer seg?

Canal Digital tester 3D-TV — Telecom Revy

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thomson og Sagem har vært noe av det ypperste blant STB'er i mange mange år, så det lover godt

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var posten din ironisk bo1e? Kan ikke se noe som er "ypperst" med noen av de sagem-boksene jeg har sett (jeg har brukt sagem fra både viasat (sat) & CD (kabel)) til daglig. Den første ble byttet ut til Dreambox og nå er CD-boksen på vei ut så fort jeg får ferdig htpc prosjektet.

/S

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en spøk ja. Spesielt sagem er vel omtrent beryktet fra "gammelt" av.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, bra, da er vi på samme bølgelengde.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som veit noe mere om nytt ang ny HD-PVR dekoder fra Canal Digital?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runero7@online.no
    Er det noen som veit noe mere om nytt ang ny HD-PVR dekoder fra Canal Digital?
    Kjenner vi CD og Telenor rett så blir det i oktober en gang, men i hvilket år sier man ikke noe om...

Og til den karen som påstår at at 305 boenheter med HD-PVR ikke har noen med problemer er a) enten særdeles lemfeldig i omgang med virkeligheten eller b) ansatt i Telenor eller c) kombinasjon av a og b

Gi meg nr til styreleder i borettslaget så jeg kan ringe, så kan jeg love at det blir medie-oppslag i favør av CD hvis det er tilfellet. Her i "mitt" borettslag så er det kun en håndfull som har HD-PVR (av 204 boenheter) - resten har vanlig HD-dekoder - og alle som har HD-PVR har byttet boks minst én gang.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ... og nå sier webskjema-siden til CD http-500 error ved utfylling av skjemaet og trykking på "send"-knappen... fantastisk...

Her er uansett det jeg har tenkt å sende inn:

"HD-PVR oppfører seg ustabil. Er resatt og re-formattert flere ganger. Henger seg i "My tv"-liste (ganske ofte) - opptak starter ikke, serieopptak kommer med beskjeden "tidligere opptak..." (den er pga det ligger serieopptak i lista hvor det ikke er flere programmer å ta opp, så "neste opptak" ligger tilbake i tid...), viftestøy og "det er programmert to opptak.." selv om det ikke er det.

Hvor fort kan jeg få en ny HD-PVR fra dere? Og når klarer dere å få Sagem-folket til å lage en firmware som faktisk ikke er helt på trynet? (det med serieopptak-buggen er helt fantastisk at det slipper igjennom QA-fasen...)

Borettslaget jeg tilhører med 204 boenheter har avtale med CD pr dags dato - det kommer ikke til å vare så veldig mye lenger hvis ikke kundeklagene på HD-PVR blir tatt alvorlig nok snart (samt en 84-siders tråd på avforum.no, og gjentatte negative medie-oppslag i det siste)."

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wideload
    ... og nå sier webskjema-siden til CD http-500 error ved utfylling av skjemaet og trykking på "send"-knappen... fantastisk...

Her er uansett det jeg har tenkt å sende inn:

"HD-PVR oppfører seg ustabil. Er resatt og re-formattert flere ganger. Henger seg i "My tv"-liste (ganske ofte) - opptak starter ikke, serieopptak kommer med beskjeden "tidligere opptak..." (den er pga det ligger serieopptak i lista hvor det ikke er flere programmer å ta opp, så "neste opptak" ligger tilbake i tid...), viftestøy og "det er programmert to opptak.." selv om det ikke er det.

Hvor fort kan jeg få en ny HD-PVR fra dere? Og når klarer dere å få Sagem-folket til å lage en firmware som faktisk ikke er helt på trynet? (det med serieopptak-buggen er helt fantastisk at det slipper igjennom QA-fasen...)

Borettslaget jeg tilhører med 204 boenheter har avtale med CD pr dags dato - det kommer ikke til å vare så veldig mye lenger hvis ikke kundeklagene på HD-PVR blir tatt alvorlig nok snart (samt en 84-siders tråd på avforum.no, og gjentatte negative medie-oppslag i det siste)."
    Fantastisk initiativ Wideload! Canal Digital er i temmelig hardt vær om dagen, og tror nok det er mange med Canal Digital i borettslaget som sitter å teller på knappene. Ikke nok med PVRen, så klarer dem ikke å få fingern ut og få til en avtale med TV2 angående Premier League, ei heller en pris for å distribuere Viasat Fotball <- hvilket vil si et halvdekket CL tilbud til høsten.

Jeg faller under gruppen som blir påtvunget Canal Digital i borettslaget jeg flytter til. Strålende fornøyd med Get i dag (paradoksialt hadde borettslaget Get før). Kjedelig å sitte med så mye negative tanker om Canal Digital og PVRen før jeg i det hele tatt har blitt kunde der. Håper virkelig CD retter opp inntrykket mitt med en ny PVR (og om PVRen klarer å ta et serieopptak vellykket er det over all forventning) og en avtale med TV2 vedr. PL-rettighetene.

Kommer til å bli vemodig å levere min trofaste Get HD PVR tilbake, snart :/

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er svada-svaret jeg fikk fra CD Kundeservice:

"Hei og takk for henvendelsen.

En programvareoppdatering som skal fikse feilene du nevner er under testing nå og forventes klar i løpet av denne eller neste måned. I løpet av høsten kommer en helt ny programvare som vi har jobbet med i lengre tid nå.

Med vennlig hilsen
    Canal Digital
    TV - BREDBÅND - TELEFONI"

Gleder meg til enda en mirakel-firmware fra Sagem....

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wideload
    En programvareoppdatering som skal fikse feilene du nevner er under testing nå og forventes klar i løpet av denne eller neste måned. I løpet av høsten kommer en helt ny programvare som vi har jobbet med i lengre tid nå.

Gleder meg til enda en mirakel-firmware fra Sagem....
    Bugfixen kommer på mandag, fikk sms fra CD idag. De har lagt ut litt info om den på sidene sine, samt dinside.no har en artikkel. Også den vanlige boksen uten PVR blir oppdatert (104-c). Så gjenstår det å se om dette hjelper noe. Jeg må se det før jeg tror det...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Woodstock
    Bugfixen kommer på mandag, fikk sms fra CD idag. De har lagt ut litt info om den på sidene sine, samt dinside.no har en artikkel. Også den vanlige boksen uten PVR blir oppdatert (104-c). Så gjenstår det å se om dette hjelper noe. Jeg må se det før jeg tror det...
    Helt enig. Det mest irriterende er at det henger seg i "my tv", at opptak ikke starter når det skal (evt ikke i det hele tatt) og at man får beskjed på skjermen at "to opptak er programmert til samme tid..." selv om det ikke er det.

Dette med serieopptaks-buggen er jo latterlig enkel å fikse (den krasjer hvis det ligger gamle serieopptak hvor det ikke er fremtidige opptak igjen, slik at "neste opptaksdato" på et av serieopptakene ligger tilbake i tid) - så jeg håper de har fikset den (ellers blir det å manuelt gå inn i opptakslisten og slette overflødige serieopptak framover).

Jeg tviler at støyen fra enheten blir redusert vha firmware - mulig det blir bedre kontroll på vifta, men den bråker uansett og vibrasjoner forplanter seg i chassiset no matter what. Eneste fiksen der som fungerer er å åpne boksen, klippe av vifta, lage bedre oppheng og sørge for bedre kjøling (lydløs sådan) selv.

Hvis sw-selskapet jeg jobber i hadde sluppet et system hvor det å klikke på en helt nødvendig og primær funksjonsknapp hadde medført heng i systemet så hadde vi ikke vært i business lenge...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face Cd Hdpvr

Hei, er det noen som reagerer på hastigheten i meyer på CanalDigital HDPVR boksen?

når jeg skal bla i programguide så er det: Trykk vent 1-2 sek, trykk vent 1-2 sek..

skal den være så treg ? jeg har hatt Get sin boks, den er lyn kjapp i forhold og mye smartere på innspilling, du kan for eks. bla i hurtig programguide(den smale info saken nede) og finne det programet du vil spille inn, og den tar det navnet du spiller inn, ikke det som kommer etter... enste køddet jeg har oppleved med Get er nå PG ikke er oppdatert pga extra(utvida) sendinger,,

Active svennis1982 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har akkurat fått beskjed om at BKK har gitt opp internett (solgt til ventelo) og at jeg dermed kan få nett via CD. Samtidig kjører CD på med at en får billig HD PVR hvis en har både kabel og nett. Siden jeg er fast¨låst til CD på kabel siden pga borettslaget tenkte jeg at jeg skulle bruke dette tilbudet. Men så er spm, bør jeg kjøpe en HD PVR nå, eller vente til den nye kommer...

Ser at telecom revy har en artikkel på den nye dekoderen, men en må være abbonoment hvis en skal få lest den. Vet ikke om noen er det?

Utskjelt HD-PVR får avløsning — Telecom Revy

Noen som vet om CD har fastsatt noen dato/plan på når de nye deokderene skal komme?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennis1982
    Har akkurat fått beskjed om at BKK har gitt opp internett (solgt til ventelo) og at jeg dermed kan få nett via CD. Samtidig kjører CD på med at en får billig HD PVR hvis en har både kabel og nett. Siden jeg er fast¨låst til CD på kabel siden pga borettslaget tenkte jeg at jeg skulle bruke dette tilbudet. Men så er spm, bør jeg kjøpe en HD PVR nå, eller vente til den nye kommer...

Ser at telecom revy har en artikkel på den nye dekoderen, men en må være abbonoment hvis en skal få lest den. Vet ikke om noen er det?

Noen som vet om CD har fastsatt noen dato/plan på når de nye deokderene skal komme?
    hvis du googler artikkelen, og leser den i buffret modus, så får du lest innholdet: Utskjelt HD-PVR fÃ¥r avløsning — Telecom Revy

Som sagt, ser ut som det heller mot over sommeren (de rekker ikke før fotball-vm, ikke akkurat noe sjokk).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svennis1982

Hvis du har kabeltv fra canaldigital så har du vel hele tiden hatt mulighet for å få internett gjennom samme kabelen? Hvis det er adsl du har hatt fra BKK så er internett gjennom CD-kabelen en solid oppgradering. Og det koster deg sikkert ikke noe mer heller. Men en snodig løsning å ha smalbånd fra BKK når CD har et mye bedre tilbud gjennom kabelen som allerede ligger der.

Active svennis1982 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bo1e
    Hvis du har kabeltv fra canaldigital så har du vel hele tiden hatt mulighet for å få internett gjennom samme kabelen? Hvis det er adsl du har hatt fra BKK så er internett gjennom CD-kabelen en solid oppgradering. Og det koster deg sikkert ikke noe mer heller. Men en snodig løsning å ha smalbånd fra BKK når CD har et mye bedre tilbud gjennom kabelen som allerede ligger der.
    BKK hadde faktisk det beste tilbudet på nett her jeg bodde, så det ble BKK. Nå er det CD som har det beste tilbudet siden BKK frafaller.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    144
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det var adsl? Eller hadde dere dobbelt opp med fiber fra bkk og kabeltv fra cd?

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •