Nye kanaler på Riks TV

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye kanaler på Riks TV

2 nye MUXer (kanalpakker) med mange nye kanaler også mer HD til sommer/høsten står det.

Noen som har formening om hva som kommer av nye kanaler?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av HD så håper jeg det kommer en filmkanal, og så får vi sikkert en av dokumentarkanalene Animal Planet, Discovery, National Geographics i HD. TVNorge hadde også vært greit å få i HD.
    Ellers kunne jeg tenkt meg kanaler som TCM, MTV og på sikt en fullverdig tv2sport pakke.

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    453
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal jeg tippe med 2 muxer. Eurosport går over til HD,national geo. går over til HD og noen nye barnekanaler, f eks disney XD, Tv2 kommer sikkert til å få mere plass, kanskje noen flere canal+ kanaler eller tv1000 kanaler.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden vi er i litt gjettemodus, vil jeg tro at NRK får en Mux helt for seg selv, og at NRK2 og NRK3 går tilbake til normale oppløsninger og bitrater. TV3, Viasat4 og Disney flyttes over til en av de nye muxene. Skal vel ikke se helt bort fra at NRK kan ha plass til å sende alle kanalene i HD hvis de ønsker det. Eller så kan det hende de tar skrittet helt ut og deler NRK Super og NRK3 i to separate kanaler, der spesielt NRK3 får utvidet sendetid.

Hvis bindingstiden på TVNorgeHD snart går ut, regner jeg med RiksTV vil ha den i HD også. Jeg regner også med at minst to av Eurosport, Discovery og National Geographics kommer i HD.

Jeg tror også at Canal+-tilbudet blir utvidet. Jeg vil gjette på at Sport1 gjøres om til en HD-kanal (dvs. oppskalert SD til vanlig, og alle sendinger fra SportHD går i HD) og at Canal+Series kommer som ny kanal. Det hadde vært supert om Canal+First og Series også hadde blitt sendt i HD, men jeg er litt usikker på om det blir plass til det.

Når det gjelder nye kanaler, så var det mye grining da det ble klart at RiksTV ikke tilbød svenske kanaler. Mulig de vil prøve å få plass til SVT1 (HD?) og 2 nå, men jeg tviler nå egentlig litt. Jeg tror Viasat vil prøve å få inn et par nye kanaler. TV1000 og Viasat Fotball (eller kanskje Viasat SportHD) er ganske klare kandidater. I hvert fall nå som VM er rett rundt hjørnet. Jeg tror RiksTV vil være veldig hypp på å kunne tilby samtlige kamper fra VM, og hvis TV2 og Viasat sender dem i HD (det vil egentlig overraske meg om de ikke gjør det), tror jeg RiksTV veldig gjerne vil tilby disse HD-kanalene også.

Av andre kanaler tror jeg BBC Entertainment kommer inn. BBC HD hadde vært gøy, men jeg tror ikke det blir plass. Det vil ikke overraske meg om CNN kommer inn.

Newcomer spiderworm sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er allerede bestemt at NRK skal få en mux for seg selv, NRK2 og NRK3 skal etter det NRK tidligere har sagt ikke begynne HD-sendinger før i 2011. TV2 skal vel også etter det jeg skjønner få en egen mux.

Tror også Viasat/MTG ønsker å tilby flere av sine kanaler gjennom RiksTV, da de ikke får mulighet til å konkurrere med egen frittstående mux.

BBC Entertainment tror jeg er litt for nisje i forhold til hva RiksTV har sagt opp gjennom om hva de ønsker å tilby sine kunder og hvordan de ser på sitt kundegrunnlag.

Personlig er ikke det de tilbyr nå så ille, men hadde vært fint om mer HD hadde kommet inn. Det som blir mest spennende er å se hvilken pris de kommer til å ta for de nye kanalene/kanalpakkene, ganske sikker på at de kommer til å prise det altfor høyt.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    håper på xd disney. da slipper jeg mas fra min sønn:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spiderworm
    Personlig er ikke det de tilbyr nå så ille, men hadde vært fint om mer HD hadde kommet inn. Det som blir mest spennende er å se hvilken pris de kommer til å ta for de nye kanalene/kanalpakkene, ganske sikker på at de kommer til å prise det altfor høyt.
    Enig i mye av det du sier her. Prisen er et mye større problem enn kanalutvalget på RiksTV. 280,- pr. måned er allerede en ganske stiv pris, og de bør nok satse på å holde prisen på samme nivå, selv om antall kanaler i pakken økes.

Sånn i forbindelse med muxdoblingen, så lurer jeg forresten litt på om TV2 vil prøve å få plass til TV2 SciFi. Det er jo litt kjedelig at kanalen kun finnes på WebTV.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper virkelig ikke dette er det all kapasiteten i de to nye muxene går til.

RiksTV - TV 2 SPORT og TV 2 PREMIER LEAGUE HD

TV2 sport 2-5 og TV2 Premier League HD 1-3 (jfr. pressemelding fra TV2).

7 nye sportskanaler var akkurat det jeg ønsket meg og Pay-TV er det også.

Får håpet de får skviset inn noe annet også. Kjenner jeg ble meget skuffet nå.

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ecberg
    Jeg håper virkelig ikke dette er det all kapasiteten i de to nye muxene går til.

Sporten / fotballen kan selvfølgelig gi RiksTV et skikkelig løft så det er nok fornuftig bruk at båndbredde. Spesielt dersom RiksTV blir eneste distributør som tilbyr Premier League. Likevel tror jeg ikke det er sannsynlig at TV2 kanaler vil beslaglegge de to nye muxene. Det blir garantert politisk bråk dersom TV2 kanaler opptar 3 av 5 bakkenett mux og NRK et mux. Da er det kun en mux igjen til andre kanaler. Det høres ekstremt lite sannsynlig ut. Kanalene TV2 Sport 2-5 og Premier League HD 1-3 vil heller ikke oppta noen stor båndbredde når det ikke er sendinger. Stillbilder(plakat) i MPEG4 kan ha ekstremt lave bitrater og egentlig er det ikke nøvendig å sende plakat en gang når det ikke er live kamp.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ecberg

Er ikke direkte overrasket. Fotball/sports-idiotene har kraftige stemmer.

Det ser mindre og mindre sannsynlig ut at jeg forblir kunde hos RiksTV når bindingstiden går ut. Da blir det bare "gratiskanalene" på meg.

Deck

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ENIG! den forbannede fotballen er jo over alt. Blir det sånn at de nye muxene skal brukes til fotball blir det aldri mer rikstv på meg!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ny kanal lansert på riks-tv, Visjon Norge. Sløsing med båndbredde, for smalere kanal eksisterer vel neppe.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •