Bruke en 3.parts HD-opptaker mot Get box

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bruke en 3.parts HD-opptaker mot Get box

Sameiet jeg bor i har en kollektiv avtale med Get, så jeg har en Get box for digitale sendinger. Den har jeg ikke brukt, fordi jeg også har en (gammel) Harddisk-opptaker, og jeg nekter å måtte gå med på å betale leie for en Get box PVR til evig tid, bare fordi Get nekter å selge boksene sine. Nå er det tid for å anskaffe en ny og bedre Harddisk-opptaker, og jeg lurer på om det er lett å få en slik til å virke med en IR-blaster. Vet at det er mange tråder om hvordan man bruker en IR-blaster fra en PC mot Get box, men har ikke funnet noe om hvordan man bruker det fra en Harddisk-opptaker.
    Poenget mitt er selvfølgelig å få glede av den digitale kvaliteten til Get; å ta i mot sendingene i analogt format går selvsagt greit.
    Er det noen som kan anbefale en kombinasjon av HD-opptaker og IR-blaster som funker bra? Og som ikke krever ekspert-kunnskaper for å sette opp.
    Takknemlig for et svar som ikke forutsetter særlige tekniske kunnskaper.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Løsningen du skisserer blir aldri optimal...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må bare si meg enig i det svaret over. Det vil gå ja. Det vil kreve mye fikling og jobb, og resultatet vil ikke kunne måle seg med en PVR. Vil egentlig ikke anbefale det for noen.

Det er jo forsovidt forståelig at du vil kjøpe boksen. Men er mange fordeler ved og leie den. Om den går i stykker er det lettere og få den byttet. Om du flytter har du ikke en boks som plutselig er ubrukelig. Du bare leverer den tilbake. Om det kommer en ny og finere boks du heller vil ha er det bare og bytte.

Jeg syntes egentlig det er mer tvilsomt med leverandører som selger bokser som i praksis kun kan benyttes med deres nett og abbonement.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan anbefale og leie GETs HD PVR. Da jeg flyttet leverte jeg den tilbake. Der jeg bor nå har jeg Canal Digital. Skal snart flytte igjen og da er CD boksen til 3000 spenn mest sannsynlig ubrukelig.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK. Takker for svarene så langt. Skjønner at det blir mye jobb og fikling, så jeg får vel se om jeg kan få med meg tilstrekkelig mange andre i sameiet på å skifte kabel-leverandør. Det er ikke så mye utflytting i dette sameiet, så en løsning fra Canal Digital, som lar deg få kjøpe boksene, virker tiltalende.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HansChristian
    Poenget mitt er selvfølgelig å få glede av den digitale kvaliteten til Get; å ta i mot sendingene i analogt format går selvsagt greit.
    Er det noen som kan anbefale en kombinasjon av HD-opptaker og IR-blaster som funker bra? Og som ikke krever ekspert-kunnskaper for å sette opp.
    Takknemlig for et svar som ikke forutsetter særlige tekniske kunnskaper.
    Det er ikke optimalt, men standard Get Box har timerfunksjonalitet, så du kan stille den til å hoppe til riktig kanal samtidig som du har stilt opptakeren til å ta opp fra Scart-inngangen. Jeg har gjort dette selv under fotball-EM og -VM for å ta opp kampene i så god kvalitet som mulig til DVD, og det har fungert veldig bra. Ulempen er selvfølgelig at du nå må stille timeren på to forskjellige enheter, fremfor kun en, men man venner seg fort til det, og det er ikke plagsomt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset, trondmm, dette må jeg prøve ut!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •