1 dekoder, 2 tv'er, Altibox

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

1 dekoder, 2 tv'er, Altibox

Søker litt rundt etter løsninger som fikser dette med å ha 2 tv'er, men kun 1 dekoder.
    Har 2 tver som ikke brukes samtidig. Så for å slippe å kjøpe/leie en ekstra dekoder, samt slippe å flytte dekoderen mellom rommene, så lurer jeg på om det finnes en løsning for dette.
    Finnes det noe som gjør at jeg kan la dekoder og tv stå i ett rom og en tv i et annet, men at den samme dekoderen kan brukes på begge tver (trenger ikke være samtidig)?
    Det er en altibox som er dekoderen, hvor jeg bruker hdmi utgangen til tven.

Sandstrand

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel fullt mulig å få det til. Min egen konklusjon er, at det lett blir like dyrt som å kjøpe en ekstra dekoder eller CAM...

PS: Jeg har Canal Digital; det kan jo være annerledes med ditt abonnement.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det kan hende det blir like dyrt, eller dyrere.
    En hdmi splitter ser jeg koster mye, og det er før en evt løsning for fjernkontrollen.

Sandstrand

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nettopp.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av sandstrand
    Søker litt rundt etter løsninger som fikser dette med å ha 2 tv'er, men kun 1 dekoder.
    Har 2 tver som ikke brukes samtidig. Så for å slippe å kjøpe/leie en ekstra dekoder, samt slippe å flytte dekoderen mellom rommene, så lurer jeg på om det finnes en løsning for dette.
    Finnes det noe som gjør at jeg kan la dekoder og tv stå i ett rom og en tv i et annet, men at den samme dekoderen kan brukes på begge tver (trenger ikke være samtidig)?
    Det er en altibox som er dekoderen, hvor jeg bruker hdmi utgangen til tven.

Sandstrand
    Hvis du har Altibox, så har du to utganger til to dekodere i boksen på veggen din, og det å leie en ekstra dekoder koster deg vel 79 kr i mnd eller noe sånt....:-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Active Nabon sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    393
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koster 39,- kr pr mnd me ekstra dekoder (ikke pvr), og da slipper du en dyr og komplisert løsning

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,882
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av Nabon
    Koster 39,- kr pr mnd me ekstra dekoder (ikke pvr), og da slipper du en dyr og komplisert løsning
    :razz:
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet om dette med flere dekodere, har 2 stk + pvr.
    Men ønsker ikke alle disse boksene i alle rom. Derfor jeg lurte på om det fantes noen "billig og enkel" løsning.

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,104
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sandstrand
    Vet om dette med flere dekodere, har 2 stk + pvr.
    Men ønsker ikke alle disse boksene i alle rom. Derfor jeg lurte på om det fantes noen "billig og enkel" løsning.
    Du kan jo kjøre HDMI på den ene TV', og Component på den andre....

Men, husk at du bare kan se et program av gangen, mao så må begge se dagsrevyen eller Hotel Cesar 8), og bare en av dere kan skifte kanal....
    Stereo: Passlabs X250.5|Xindak Muse 1.0|AudioGD NFB27|Classe CP-500|Rega P3|Squeezebox|Martin Logan SummitX|Velodyne CHT10R
    Kino:Rotel RSP1572/RMB1575|Oppo BDP103|Boxee Box|Pioneer KRP-500M|Focal Elektra1027be/Profile908|SVS 2039PC+ med mer

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom over dette mer IR forlenger. Det hørtes ut som en ide. Med en Altiboks stående i det ene rommet tilkoblet tven med scart og hdmi til den andre tv'en, kunne da fjernkontrollen bli brukt i begge rom med IR forlenger?
    HQ IR-EGGS2 - NetOnNet)
    Noen som har brukt/bruker en IR forlenger ifm altibox?

Det vil være slik at kun 1 tv vil bli brukt av gangen, og jeg gidder ikke ha enda en altiboks i huset.

Sandstrand

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb

hva med denne:?: http://www.clasohlson.no/Product/Pro...x?id=147215532
    Trådløs sender og mottaker, 2,4 GHz.
    Overfører fargebilder og stereolyd. Kan tilkobles video, DVD, parabolmottaker, videokamera etc. for å trådløst overføre bilde og lyd til TV, video eller monitor. Også fjernkontrollens signaler overføres trådløst. Signalene går gjennom vegger og tak. Tilkobles via Scart. Maks. rekkevidde 25 m. Omkoblingsbar mellom 4 ulike kanaler. Leveres med sender, mottaker, batterieliminatorer og Scartkabler. 230 V.
    Artikkelnummer 38-2469

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Burde ha oppdatert info om dette tidligere.
    Jeg kom over den i fjor sommer og kjøpte den. Ikke veldig fornøyd med den. Det er en del forstyrrelser, uansett hva jeg endrer på. De 2 står ikke langt fra hverandre heller, og det er kun ett par tre-/gipsvegger i mellom.

Sandstrand

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •