Flere kabeltv-uttak

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Flere kabeltv-uttak

Jeg har pusset opp og har i den anledning flyttet første inntaket til kabeltv. Jeg har canal digital og har også internett gjennom dette. Jeg har imidlertid ikke lyst til å ha routeren stående i stuen, derfor har jeg strukket kabel fra samme veggboks som uttak nr 1 og videre ned i 1 etasje, her har jeg da tenkt å sette opp et nytt uttak som jeg skal koble på routeren på.

Skal muligens også ha et uttak til på veien ned.

Imidlertid er jeg veldig usikker på dette med hvilken veggkontakt jeg skal kjøpe. Skal det være noe motstand i hver enkelt kontakt?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kabling og antennekontakter.

Hei!
    Kabel-tv uttak montert "for en stund siden" går ofte i serie, altså, koblet opp etter hverandre. Siste uttak har en endemotstand.
    Nye uttak kobles mot et stjernepunkt, dvs at hovedkabel kommer inn og splitter signalene med egen kabel til hvert uttak, med endemotstand på hvert punkt, evt. en endekontakt med innebygd motstand.

De forskjellige leverandørene krever ofte forskjellige uttak med egne krav.

Modem til internett bør stå på første kabel-tv uttak for best mulig signal. Skal det flyttes, så må du KANSKJE ha en forsterker, og en forsterker som også forsterker retursignalene.

Bruker du produkt nr 00243 (antennekontakt med datauttak) og 00127 (Endemotstand for radio/tv uttak) på nettbutikken til www.antenneservice.no så har du antennekontakt som kan kobles i serie OG som fungerer som "siste kontakt" om signalene går i serie eller i stjernepunkt.

Hjalp det?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv både byttet ut førsteuttaket fra CD og lagt opp et uttak nr. 2 med ELKO-materiell.

Ingen grunn til å skjemme ut huset med de stygge og kjipe kontaktene CD bruker...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •