GET HD PVR gjennom aksesspunkt ?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

GET HD PVR gjennom aksesspunkt ?

Hei, jeg har noe jeg lurer på, og håper jeg kunne fått et svar :)

Vi har, for ikke så lenge siden, fått fiber hvor vi abonnerer på Nett/TV/telefon
    igjennom Loqal, som er vår ISP.

Fiber - converter/rutern (trådløs), ble installert nede i kjelleren... så jeg dro CAT6 kabel på utsiden av huset, og inn på TV-rommet. Dette fungerte... helt til moren min skulle flytte den ene stasjonære PC'en opp til loftet, hvor signalet må gå igjennom en brannmur... Signalet er veldig følsomt, og detter ut hver gang noen går i trappene.

|.................................| Ikke HELT 100% riktig :d Håper dere forstår
    |.................................| tegninga
    |_____________Ruter___|

Ikke spør hvorfor routeren er der... De som satte den opp tok seg til rette ^^

Så nå, fra ruteren -> TV med CAT6 kabel... og det blir signal og alt fungerer :)

Men, siden signalet er så dårlig på PC'en... tenker jeg og sette opp et aksesspunkt med innebygd Gb ethernet switch, og kjøre den CAT6 kabelen inn i aksesspunktet, og derifra kjøre kabel inn i GET HD PVR boksen... Det er dette jeg lurer på... Hvordan vil det fungere? ... er det noe spesielt med den fiber rutern (eller at GET boksen er kresen?) som gjør at det kanskje ikke vil fungere å kjøre den igjennom noe annet?

Er det noen som har erfaring med dette?

Kanskje det er et dumt spørsmål, men ønsker å få et halvveis håndfast grunnlag for å kjøpe et slikt aksesspunkt...

og har lurt litt på hvilket aksesspunkt jeg skal velge... Noen som har et forslag? :)

Hvis det er ytterlige spørsmål om hvilket utstyr jeg har eller lignende, så spør ivei :) Kan poste mer når jeg kommer hjem.

på forhånd
    Takk fra Trøndrrrr

Newcomer superman sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    294
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk ut Komplett.no - Devolo dLAN Highspeed II Starter Kit
    Har dette hjemme og får nå dønn stabilt internett der jeg før slet med trådløs variasjon. Var faktisk så fornøyd at jeg kjøpte et sett til, dermed har jeg flyttet serveren ut i garasjen, og er kvitt bråket.

Vet ikke hvordan det er med Loqal sin fiber/router, men hos Altibox og NorskFibernett er det egne utganger for TV og egne for Internett. De må dermed ha hver sine kabler/signaler.

Lars

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmmm

Hmm... Fiffig :)

Så, med denne dLAN starter kit'en... så er det nett på hele strømnettet i
    huset, bare man plugger 1 i routeren/switchen? <State the obvious>

Loqal sin router har x2 Telefon porter
    x4 nettverk

TV'en blir koblet til nettverksporten...

Men, med denne dLAN løsningen, så er det vel ikke noe problem da...

Med å ta den kabelen jeg allerede har trukket inn i TV'en... og ta et dLAN adapter å sette den ved PC'en ...
    koble til et aksesspunkt så har jeg stabilt trådløst nett på begge sider av brannmuren x)
    og så koble til med kabel inn i PC'en.

//henning

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •