HD eller HD PVR dekoder fra Canal Digital

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HD eller HD PVR dekoder fra Canal Digital

Har lest en del negativ omtale om hd pvr dekoderen til canal digital. Må ha ny dekoder, og har lyst å gå for pvr dekoderen men hvis den bråker og er dårlig så dropper jeg den. Noen anbefalinger?

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vett ikkje heilt om eg ska anbefala elle ikkje. Kanal tilbudet begynner i allfall å bli bra

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har begge to. For meg er valget såre enkelt. HD PVR går ringer rundt HD-dekoderen. Funksjonaliteten med opptak fra annen kanal enn den man ser på, eller fra to kanaler samtidig, er helt suveren. Bildekvaliteten på HD er ganske lik på de to tunerne. Men HD PVR har klart bedre bilder på SD.
    Bakdelen med HD-PVR er at par irriterende bugs, samt selvfølgelig det faktum at det er en del enheter der ute som bråker mer enn de burde og i det hele tatt fungerer dårlig. Hvor stor prosentandel dette gjelder vet jeg ikke. Men jeg har i allefall fått en HD PVR som er støysvak og stabil. Det er derfor en enkel sak for meg å anbefale denne så lenge du får en velfungerende enhet.

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan anbefale deg HD PVR fra CD. Jeg har den, og den støyer IKKE så mye som de tidligere modellene gjorde. Min far har den gamle, og den er plagsom, min er stille. PVR er gull verd merket jeg etter min kom i hus. Trodde ikke jeg skulle komme til å bruke den i så stor grad som jeg gjør i dag.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestilt HD PVR fra Canal Digital, og venter i spenning på om den er fungerer bra eller om den er dårlig.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar! Dette høres jo lovende ut!

Har fått pris på 2000,- for PVRen og 500,- for den andre ved innbytte. Er litt i tvil om jeg har bruk for PVR, men det ender vel med at jeg går for den.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare det at en kan sette tv'n på pause er verdt prisen på PVR'n alene

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sant nok! PVR dekoder er bestillt

Newcomer runejj sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei jeg har kjøpt en hd pvr dekoder , og bildekvaliteten på SD sendinger er mye dårligere enn den gamle tunerern jeg hadde (den simpleste tuneren de har med scart). Bildet er veldig dosent mens noen programmer er helt greie. Hva kommer dette av? Jeg har prøvd meg fram med forskjellige oppløsninger men hjelper ikke. Har til og med prøvd og oppskalere hdmi via forsterker....men fortsatt dosent bilde. Kan det være at tv ikke takler dårlige signaler/oppløsning via hdmi??

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runejj
    Hei jeg har kjøpt en hd pvr dekoder , og bildekvaliteten på SD sendinger er mye dårligere enn den gamle tunerern jeg hadde (den simpleste tuneren de har med scart). Bildet er veldig dosent mens noen programmer er helt greie. Hva kommer dette av? Jeg har prøvd meg fram med forskjellige oppløsninger men hjelper ikke. Har til og med prøvd og oppskalere hdmi via forsterker....men fortsatt dosent bilde. Kan det være at tv ikke takler dårlige signaler/oppløsning via hdmi??
    Hmm.. Dette høres rart ut. Jeg kjenner ikke igjen dette. Har du "mye dårlige" bilde også på NRK1 og TV2 som sender jevnt over med god båndbredde?
    Har du kanskje helt andre farge/kontrast innstillinger via HDMI inngangen enn du hadde via Scart? Kan du sammenlikne med andre HDMI-kilder?

Newcomer runejj sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Hmm.. Dette høres rart ut. Jeg kjenner ikke igjen dette. Har du "mye dårlige" bilde også på NRK1 og TV2 som sender jevnt over med god båndbredde?
    Har du kanskje helt andre farge/kontrast innstillinger via HDMI inngangen enn du hadde via Scart? Kan du sammenlikne med andre HDMI-kilder?
    Jeg har prøvd å stille på tv, men får det ikke stort bedre. Har ps3 og HTPC kopla til med hdmi, og der er bildet veldig bra. Er bare hd pvr som gir dårlig bilde... Nrk og tv2 har som regel bra bilde. Men viasat4 , dicovery osv. har veldig dosent bilde i forhold til den gamle boksen jeg hadde. Prata med canal digital og der var det ikke mye hjelp å få. De oppdaterte smartkortet, noe som ikke gav noe resultat.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •