NRK på alle plattformer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NRK på alle plattformer

Jeg har pr.idag 3 tv'er med kabelmulighet, har en tv tilkoblet get boks og de andre tilkoblet direkte til antenne uttak.
    Får fint inn alle kanaler via boksen men ønsker og se NRK sine kanaler på de andre TV'ene som er tilkoblet men får bare inn NRK 1 HD, sendte mail til NRK om dette men fikk bare masse svada svar tilbake om at dette var GET sitt ansvar, er det ikke så at NRK har formidlingsplikt på alle platformer?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

NRK sender alle kanalene både analogt og digitalt

Hei!
    Vet ikke helt om jeg forstår, men prøver.
    NRK sender alle sine kanaler (1,2 og 3) både analogt og digitalt. (pliktig) NRK3 til alle med analog kabel-TV - teknofil.no
    Når det gjelder NRK1HD så er jo ikke innholdet noe forskjellig i forhold til "vanlig" NRK1. Gå inn på GET.no og finn frekvensene.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK oppklaring NRK 1 HD sender åpent i GET sitt nett mens NRK2 og NRK3 er kryptert på våre 2 tv'er med kabeltuner som er dirkete tilkoplet via antenneuttaket, disse burde det vel være mulig å få inn i og med at man betaler lisens
    RiksTV sender alle NRK kanaler åpne

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såvidt jeg kjenner til, så finnes det ingen TV med innebygd digital TV-tuner for GET. Tror det kun er Canal Digital som tilbyr IDTV pr dags dato. Men man trenger fremdeles kort for å kunne få bilde. Men om det er analoge signaler du tenker på, så skal det ligge en ca 15 kanaler, inkludert NRK1, 2 og 3 der. NRK1 HD får du ikke analogt ( og som jeg sa, innholdet er det samme)
    Get og canal digital er de som eier kabelen og signalene, og har ingenting med lisensen å gjøre. Du betaler Get for å gi deg signalene inn i ditt hus samt en del andre kanaler!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter det jeg har forstått så betaler men lisens for tv tunere pr husstand, vel vi har 3 tv'er m/tuner i vår hustand men får kun inn alle NRK sine kanaler på GET boxen som man betaler i dyre dommer for, vil det da si at man må kjøpe 2extra get boxer med abonnement for å få inn NRK sine kanaler på de andre 2tv'ene? virker litt underlig på meg

PS
    De fleste nye tv'er har i dag støtte for GET og andre kabelselskaper, Get vil ikke begynne å selge CAM som støtter at man får inn krypterte kanaler, men NRK sine kanaler er formidlingspliktige og bør derfor være ukryptert.

Intermediate classic46 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Sitat Opprinnelig postet av jcaa6479
    Jeg har pr.idag 3 tv'er med kabelmulighet, har en tv tilkoblet get boks og de andre tilkoblet direkte til antenne uttak.
    Får fint inn alle kanaler via boksen men ønsker og se NRK sine kanaler på de andre TV'ene som er tilkoblet men får bare inn NRK 1 HD, sendte mail til NRK om dette men fikk bare masse svada svar tilbake om at dette var GET sitt ansvar, er det ikke så at NRK har formidlingsplikt på alle platformer?
    NRK har kun formidlingsplikt på den nyeste platformen som er digital gjennom lufta=via RiksTv.....har du gamle tv'er med analoge tunere eller flatskjermer uten en Digitaltuner for det norske bakkenettet=MPEG4,,,,så har du problemer....
    Men Get sender ut noen analoge kanaler....sammen med de digitale...hvilke må du se på Get.no....
    Så vil du ha NRK på dine Tv'er gratis, så må du kjøpe en moderne flatskjerm pluss antenne....og da får d u NRK1 helt gratis i HD :-)

Når det gjelder lisens så kan du ha så mange tv'er du vil i en husstand....på en lisens :-)
    TV: LG 55 UH 850VAEN=4K/Ultra HD Edge LED med 200 hz, 3D WiFi og Smart TV samt støtte for både HDR 10 og Dolby Vision.
    Elektronikk: Yamaha RX-A 860, Panasonic DMP-UB 700, Pioneer DVD med SACD og DVD Audio avspilling.
    VIASAT HD PVR Pace TDS 865 NV+ SAMSUNG GX-V1680 SJ 4K, CANAL DIGITAL ADB HD PVR, til svensk TV og nyeste HD Smart box til norsk TV.
    DAB radio: Tiny Audio M7 med optisk utgang. Høyttalere: Canton CD 160 7.1 Og oppdaterte HDMI kabler...ikke noe Clas eller Biltema her i huset...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •