Nrk Tv Lisens! :( - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    De av oss som har bodd i land uten "public service" radio og TV setter i alle fall pris på NRK og synes det er vel verdt å bruke penger på. Det betyr ikke bare reklamefri radio og TV; det betyr også radio og TV som ikke er bundet opp mot spesielle interesser innenfor politikk og næringsliv. Det betyr radio og TV der det er plass til journalistikk; ikke bare underholdning og propaganda.

Om "public service" kringkasting skal finansieres over lisens eller over vanlig skatt er en annen sak. Så lenge Stortinget bestemmer at det skal være lisens, betaler jeg den imidlertid med glede.

Ellers er det feil å tro at lisensen bare gjelder TV, selv om den idag for enkelhets skyld er knyttet til TV-utstyr. Lisensen dekker også en hel haug radiokanaler, som de aller fleste hører på av og til.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Deg om det, Håkon - site moderator og storforbruker på AVforum som uttrykker seg slik nedsettende om andres yrker.

Nei, ikke bra i det hele tatt.
    Min moderator-status er naturligvis helt uvesentlig i denne sammenheng. Jeg diskuterer i privat regi. Du vet det utmerket godt, så du spiller på et billig kort nå.

Jeg sliter også med å forstå at antall innlegg skal ha en betydning for hvordan jeg skal få lov til å utrykke meg selv. Tror du heller bør prøve å fokusere på sak fremfor brukeren "HåkonN" når du ønsker å få frem dine poeng. Det er ikke første gangen du er i overkant opptatt av min profil.

Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    Og ja, jeg har opplevd både parkeringsselskap og telefonselgere/katalogoppføringsselgere som oppfører seg slik.
    Jeg har også opplevd AV-utstyrsselgere som oppfører seg langt under pari.
    Har litt problemer med å forstå hva "AV-utstyrsselgere" med saken å gjøre. Det er ikke en gang en jobb. Men jeg skal ikke trekke dette noe mer OT...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    952
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det trådstarter ber om tips om er vel ulovligheter på lik linje med pirat tv virksomhet? tv uten å betale.
    Trodde slikt ikke var tillatt i dette forumet, men siden "site moderator" også legger inn svar her så har det vel blitt lovlig.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det står noe i lovverket om at vi ikke er nødt til å betale for en vare eller tjeneste vi ikke har kjøpt/bestilt...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Selv om du ikke har TV kan du risikere å ende opp med en lang kamp med NRK byråkratiet, utelukkende pga. disse kreative kontrollørene.
    Det er vel bare å invitere dem inn hvis ikke du har noe å skjule. Jeg har hatt kontroll en gang, og inviterte da kontrolløren inn slik at han kunne sjekke selv. Han mistet interessen umiddelbart, og gadd ikke sjekke.

bumski

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    2,313
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Det står noe i lovverket om at vi ikke er nødt til å betale for en vare eller tjeneste vi ikke har kjøpt/bestilt...
    TV-lisensen er ikke betaling for en vare. Det er en avgift på en bestemt type utstyr.

Kan vel sammenlignes med årsavgift på bil, som du må betale selv om du aldri bruker en av riksveiene pengene går til, men holder deg på bygdeveiene der du bor eller frakter bilen til utlandet og kjører der...

Intermediate jahnmar sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    911
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ufattelig sure penger og betale når regningen kommer. Men for all del, jeg ser/hører MYE på NRK.
    Personlig syns jeg de har en av verdens beste kanaler, med stor bredde i programutvalget.
    At dette i tillegg til en fantastisk netttjeneste.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dennis
    Det trådstarter ber om tips om er vel ulovligheter på lik linje med pirat tv virksomhet? tv uten å betale.
    Trodde slikt ikke var tillatt i dette forumet, men siden "site moderator" også legger inn svar her så har det vel blitt lovlig.
    Det er et poeng du kommer med. Det er en vanlig praksis på AVforum at det ikke er lov å oppfordre eller spørre om hjelp til å utføre handlinger som bryter med norsk lov. NRK lisensen er vel underlagt en egen kringkastningslov, og således ikke helt i samme bås som for eks. distribusjon/kopiering av opphavsbeskyttet matriale.

Jeg kjenner desverre ikke de norske lovene i detalj på dette punktet, ei heller hvor strengt forumet håndhever akkurat diskusjon rundt det faktum at mange ikke ønsker å betale for lisensen selv om de har TV.

Har sendt en PM videre for avklaring.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Dessverre kan vi ikke tillate diskusjon av denne type tema her på AVforum. Tråd stenges herved.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •