Kanal tilbud Canal Digital parabol vs. kabel

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kanal tilbud Canal Digital parabol vs. kabel

Noen som vet hvorfor der er så stor forskjell på kanaltilbudet på kabel vs. parabol?

Prisen per måned er jo omtrent den samme for kabel grunnpakken og parabol family pakken. Men parabol family pakken har alle kabel grunnpakkens kanaler og i tillegg bl.a. TV2 Filmkanalen, History, Silver, VH1, VH1 Classic, Adult Channel, Blue Hustler, Motors TV, ESPN Classic, ESPN America, ESPN America HD.

Er dette ett resultat av konkurranse på parabolsiden og liten eller ingen reell konkurranse mellom leverandørene på kabelsiden?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo bare 2 konkurrenter (canal digital og viasat) på parabolsiden, og disse har jo også konkurrenter på andre plattformer enn parabol (som rikstv eller kabel)

Å sende opp en satelitt koster ca en milliard, og det koster flesk å legge kabler også. Så jeg vil tro at prisingen har noe å gjøre med kostnadene til kanal-tilbyderne. Get og nextgentel er jo distributører av kabel-tv, altså skal vel de også ha litt salt i grøten. Har man parabol så slipper man ett ledd... (dersom jeg har forstått riktig)

Spør heller hvorfor vi i Norge må betale mye mer for samme produkt enn i Sverige (sannsynligvis fordi vi har råd til det). Nå har jeg ikke sammenlignet prisene i det siste, men det har vært slik tidligere.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om prisen på kabel er litt mer presset, siden kabelkundene ofte er sameier osv.

/S

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •