[LØST] Problemer, CD-Cam og Samsung Plasma.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer trulsd sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

[LØST] Problemer, CD-Cam og Samsung Plasma.

Hei,

Har litt problemer med en ny tv og cam.
    Tv'en er en Samsung PS42B435, Cam'en er CD's egen strong-cam.

Problemet er at uansett hvor lenge tv'en står på nrk1 for å bli oppdatert, så får jeg forvrengt signal.

Har vært i kontakt med CD, og oppdateringen er sendt fra de, pairingen mellom kort og cam stemmer også.

Er det mulig å innstallere kort og cam feil? kortet har chippen mot siden med CD-logoen, og cam står rett vei i tv'en, det er jeg sikker på.

Det jeg er usikker på er om jeg stikker den langt nok inn.(Vakker setning:lol: )
    Skal den i noe hakk, eller skal man bare skli den inn til den stopper. Sånn som den står nå så kan jeg ikke lese "Canal", men jeg kan lese "Digital".. er litt redd for å bruke makt..

Takk for hjelpen,

Truls

Intermediate Bobben1 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    Lunner/Hadeland
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trulsd
    Hei,

Har litt problemer med en ny tv og cam.
    Tv'en er en Samsung PS42B435, Cam'en er CD's egen strong-cam.

Problemet er at uansett hvor lenge tv'en står på nrk1 for å bli oppdatert, så får jeg forvrengt signal.

Har vært i kontakt med CD, og oppdateringen er sendt fra de, pairingen mellom kort og cam stemmer også.

Er det mulig å innstallere kort og cam feil? kortet har chippen mot siden med CD-logoen, og cam står rett vei i tv'en, det er jeg sikker på.

Det jeg er usikker på er om jeg stikker den langt nok inn.(Vakker setning:lol: )
    Skal den i noe hakk, eller skal man bare skli den inn til den stopper. Sånn som den står nå så kan jeg ikke lese "Canal", men jeg kan lese "Digital".. er litt redd for å bruke makt..

Takk for hjelpen,

Truls
    Hvis CAM'en er satt inn korrekt så skal du kunne gå inn i menyene på TV'n og lese ut abbonementsstatus fra smartkortet. Dette er den beste metoden for å finne ut om modul & kort er satt inn riktig. Får du ikke til dette så har heller ikke TV'n kontakt med modul&kort.

Når du setter en slik modul inn i TV'n så er det litt motstand de siste 5-10mm så du bør kjenne at modulen smetter på plass. Hvis modulen er satt inn feil vei så vil den ikke kunne dyttes like langt inn.

Det er riktig at chippen skal vende opp mot CD logoen.

Side 7 i manualen viser hvordan CA modulen skal vende når du setter den inn. Modulen i manualen viser "logosiden".
    http://downloadcenter.samsung.com/co...00L05_0309.pdf

Enkelte kombinasjoner av modul & CI spor kan være veldig trange. Jeg har selv en modul som er litt vanskelig å få til å
    passe riktig i sporet. Det er derfor greit å være litt forsiktig men hvis modulen er lett å sette inn minst halvveis
    så er den nok riktig plassert i sporet.

Newcomer trulsd sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takk

Sitat Opprinnelig postet av Bobben1
    ..
    Når du setter en slik modul inn i TV'n så er det litt motstand de siste 5-10mm så du bør kjenne at modulen smetter på plass.
    Og vips, så hadde jeg signaler! Takk for hjelpen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •