ANNONSE:
 » Login
Brukernavn
Passord
Ny bruker? Registrer deg her!

ANNONSE:
AVstart AVforum AVnytt AVtorget minHjemmekino minHiFi

Gå Tilbake   AVforum.no > Signalkilder (teknisk diskusjon) > Digitalt bakkenett og kabel-TV
Digitalt bakkenett og kabel-TV Digitalt bakkenett innen 2008 sies det...! I kjølvannet av digitalt TV er det en rekke spørsmål som dukker opp... Hvilken dekoder, status for utrulling, HDTV-støtte?, kompatibelt utstyr og mye mer. Her diskuteres det det digitale bakkenettet og alt som omfatter dette! Digitalt TV over kabelnettet diskuteres også i denne kategorien. Digital TV over satellitt diskuteres fremdeles i sin respektive kategori.

Sponsorer:

Svar  

LinkBack Trådverktøy Søk i denne tråden Visningsmoduser
Gammel 24th September 2007, 13:29   #1 (permalink)
dezibel
Nykommer

Ble medlem: Sep 2007
Kort til digital kabel fra CD

Noen som veit noen triks for å få canal digital til å sende ut nye kort, skal selvsagt betale for de, uten at de sender med dekoder?

Har en farfar som har kjøpt seg flat-tv, med integrert DVB-C tuner. Funker flott med ukrypterte kanaler, men må jo selvsagt ha CAM og kort for å få sett alle kanalene. En telefon til CD forteller med at Nei, de sender ikke ut kort uten dekoder fordi de bruker pairing mellom kort og dekoder. Dette vet jeg jo selv at ikke stemmer, men nei, ingen dekoder, inget kort.

Tips mottas med takk!
dezibel is offline   Svar med sitat
Gammel 24th September 2007, 13:46   #2 (permalink)
gurban
Viderekommen

gurban sin avatar

Ble medlem: Dec 2005
Sted: Trondheim
Du kan jo prøve å si at at du har kjøpt en "Force 315-C" på bruktmarkedet. Denne er jo godkjent av Canal Digital. Lykke til. Tragisk at Canal Digital bevisst stikker kjepper i hjulene til folk som faktisk vil bli kunder. Hurra for monopol.

Har to forskjellige kabeltunere selv. Kortet funker like bra i begge to. Så at de ikke kan gi deg kort pga. pairing er jo bare tullball. Dette er bare en råtten strategi for å selge mer av de overprisede og dårlige tunerne sine.
gurban is offline   Svar med sitat
Gammel 24th September 2007, 14:47   #3 (permalink)
dezibel
Nykommer

Ja, det er helt merkelig at de kan holde på sånn. Skulle ønske Medietilsynet eller Forbrukerrådet kunne tvinge de til å åpne systemene sine litt. DVB-C er jo DVB-C, og Conax er jo Conax. Eller?
Gammel 25th September 2007, 08:21   #4 (permalink)
Dennis
Viderekommen

Ble medlem: Nov 2005
Sitat:
Opprinnelig skrevet av gurban
Dette er bare en råtten strategi for å selge mer av de overprisede og dårlige tunerne sine.
Overpriset er vel ta i, de "hiver" nesten boksen etter deg.
Selfølgelig mot binding i et år.
Dennis is offline   Svar med sitat
Gammel 25th September 2007, 09:54   #5 (permalink)
gurban
Viderekommen

gurban sin avatar

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Dennis
Overpriset er vel ta i, de "hiver" nesten boksen etter deg.
Selfølgelig mot binding i et år.

Den billigste boksen hiver de etter folk ja. Men PVR og hd-dekoderne er ikke akkurat billig med tanke på funksjoner og kvalitet.
Gammel 25th September 2007, 11:28   #6 (permalink)
dezibel
Nykommer

Nettopp snakket med CD på telefon, og de ville søren meg ikke sende kort. De ba meg dra innom en forhandler, for Force-dekoderne ble solgt av forhandlere og ikke Canal Digital. "Ta med dekoderen til forhandleren, og han vil gi deg kort."

Jeg var ganske fornøyd med CD før dette, men at det går ann å være så vanskelige, når jeg faktisk forsøker å bruke digital-tv lovlig, uten å bruke deres dekodere, det forstår jeg bare ikke.
Gammel 25th September 2007, 17:15   #7 (permalink)
dezibel
Nykommer

Tenkte jeg skulle ringe de igjen, og gjorde det. Da kunne jeg få kort, men de måtte ha dekoder-nummer. Det har jeg jo selvsagt ikke. Ender med at jeg skriver et surt brev og sender istedet. Selv om det sikker heller ikke hjelper.
Gammel 25th September 2007, 22:05   #8 (permalink)
jonerik
Nykommer

Ble medlem: Jan 2005
Hvilken tv er det han har kjøpt?

Hei, jeg lurer på hvilken tv det var? Hvis det er en Sony D3000, så vil det komme en offisiell pakke med conax cam+kort fra CD.

Sony med innebygd kabel-TV-mottaker - Electroworld

Ellers så må du vel kjøpe den billigste dekoderen fra CD, og sette den i skapet. Den koster vel 795 kr.

Jeg importerte selv en PVR decoder for flere år siden, og da måtte jeg leie dekoder fra CD i tillegg for å få kort. Når Force dekoderen kom i salg så ringte jeg og sa at jeg ikke trengte å leie dekoder lengre, siden jeg hadde kjøpt meg dekoder selv...

mvh

Jon Erik
jonerik is offline   Svar med sitat
Gammel 26th September 2007, 07:53   #9 (permalink)
dezibel
Nykommer

Det er en slik TV ja. Har lest denne, og konfrontert CD med den også, men det hjalp lite. Spennende å se svaret på mitt brev. Det ble brev, og ikke e-post.
Gammel 26th September 2007, 13:38   #10 (permalink)
gurban
Viderekommen

gurban sin avatar

Sony Norge driver jo for tiden å flagger at disse tv`ene kan brukes både mot kabel og digitalt bakkenett. Kanskje verdt å ta en telefon/mail til sony å høre hvordan de stiller seg til at Canal Digital nekter å selge programkort til Sony-tv`ene. Siden de driver å reklamerer med dette må de da også han en dialog med canal digital.

Sony Bravia 40V3000: Sony med innebygd kabel-TV-mottaker - teknofil.no
Gammel 26th September 2007, 16:34   #11 (permalink)
drowned
Nykommer

drowned sin avatar

Sted: Close to the Wind
Jeg ringte nettopp Canal Digital for å få et kort selv. Han så du mener vel dekoder? Nei, jeg har dekoder selv, skal bare ha kort sa jeg. Da sa han vent litt, når han kom tilbake sa han at han ikke hadde lov til å sende kun kort fordi Canal Digital kun skulle brukes med deres godkjente dekodere. Dette er jo helt latterlig.
drowned is offline   Svar med sitat
Gammel 27th September 2007, 13:07   #12 (permalink)
Woodstock
Aktiv

Woodstock sin avatar

Ble medlem: Jan 2007
Sted: Oslo
Ja, CD er håpløse på det her. Kjøpte brukt Force 315c for et par år siden og opplevde litt av samme surret da. Selvom kort+dekoder heldigvis ikke er pairet rent teknisk, så er det tydeligvis en pairing i deres logistikk-/bestillingssystem mellom serienr på dekoder og kortnr...
Gammel 28th September 2007, 10:17   #13 (permalink)
Dreamlord
Nykommer

Ble medlem: Aug 2007
Sitat:
Opprinnelig skrevet av jonerik
Hei, jeg lurer på hvilken tv det var? Hvis det er en Sony D3000, så vil det komme en offisiell pakke med conax cam+kort fra CD.

Sony med innebygd kabel-TV-mottaker - Electroworld

OT: Noen som vet når denne pakken kommer? Og hvor kommer den? Hos CD, eller hos Sony?

Sist endret av Dreamlord : 28th September 2007 kl 11:17.
Dreamlord is offline   Svar med sitat
Gammel 28th September 2007, 10:24   #14 (permalink)
Haavard74
Aktiv

Haavard74 sin avatar

Ble medlem: Oct 2006
For å få kort uten dekoder så sier du at du har kjøpt en brukt dekoder. Hvis de spør om serienummer så kan du oppgi dette nummeret:

52850003151021000xx (Erstatt de to siste med valgfrie tall. Dette er til en Force kabel tuner).

Triangle Celius ES, Triangle Celius Noxa Major, Mirage Omnisat V2, Yamaha RX-V3800, Sony KDF-50E2010, HTPC, Squeezebox V3.0
Min tråd
Haavard74 is offline   Svar med sitat
Gammel 28th September 2007, 12:11   #15 (permalink)
BadSeed
Nykommer

Canal Digital???

Må bare fortelle om en samtale jeg hadde nettopp med CD.

Jeg så her om dagen at HD-kanalene var kommet på kabelnettet.. YAY, tenkte jeg og så at Canal+ Film HD fungerte på htpc'en min med FloppyDTV-kort.

I dag prøvde jeg å ringe til CD og få dem til å aktivere Canal+ Sport HD hos meg.. Det gikk (for å si det mildt) ikke helt som jeg hadde forventa.

Først sa de.. "HD-signalene er desverre ikke kommet til Trondheim ennå, så du må nok vente litt.."

Jeg: "Ehh jo, jeg satt da og så på Canal+ Film HD i går, så det er de nok"
Hun: "Neeei, det kan da ikke være mulig"
Jeg: "Jooo.. jeg gjorde da det"

Ok, så godtok hun etterhvert det at jeg hadde fått HD-signalene.. Men da lurte hun på hvilken dekoder jeg hadde.

Jeg: "Jeg har en htpc som har innebygget digitaldekoder.."
Hun: "Nei, det er umulig å se HD-kanaler på en pc.."

jeg: "Nei, det er det ikke.. jeg satt å så på HD i går"
hun: "Jaha, det kan jeg ikke skjønne?"

jeg: "OK.. kan dere ikke bare aktivere Canal+ Sport HD da? Så får dere tro at det ikke fungerer. Jeg betaler gladerlig uansett.."

hun: "nei det kan vi ikke, det fungerer ikke..."

Må innrømme at på dette tidspunktet holdt jeg på å le meg ihjel. Jeg flirte høyt til henne på telefonen og sa at dette var jo "litt dumt og litt latterlig"

Så.. Jeg sitter nå uten mulighet for å få en kanal jeg har lyst til å se på, og vil betale for.

Tosker!
BadSeed is offline   Svar med sitat
Gammel 28th September 2007, 14:09   #16 (permalink)
Woodstock
Aktiv

Woodstock sin avatar

Ble medlem: Jan 2007
Sted: Oslo
@dreamlord: Har sendt mail de CD support og spurt om akkurat dette... får håpe det ikke ligger så langt frem i tid. Når CD er klare kjøper jeg denne tv'en umiddelbart.

@badseed: Skjønner at sånt er kjipt, men siden jeg tidligere har jobbet på andre siden av bordet (UPC) så har jeg litt forståelse for at kundebehandleren ofte har begrensede muligheter for hva de kan gjøre i sånne situasjoner. Men å krangle hvorvidt kunden klarer å motta noe eller ei blir jo teit da, hehe. Forhåpentligvis er det nok ikke lenge før de åpner opp for bestillinger.
Gammel 28th September 2007, 17:41   #17 (permalink)
Dreamlord
Nykommer

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Woodstock
@dreamlord: Har sendt mail de CD support og spurt om akkurat dette... får håpe det ikke ligger så langt frem i tid. Når CD er klare kjøper jeg denne tv'en umiddelbart.

Om det er 40D3000 du mener så må du skynde deg - den skal vel ut av salg så vidt jeg vet, med bare 32'' igjen.

En annen ting -Badseed: det at du får inn Canal Plus film HD og ikke Canal Plus Sport HD, det kan ikke skyldes at den ene er MPEG-2 og den andre MPEG-4? Jeg mener jeg har lest at en av dem (Canal plus film HD) sendes i MPEG-2.
Dreamlord is offline   Svar med sitat
Gammel 28th September 2007, 20:51   #18 (permalink)
BadSeed
Nykommer

Sitat:
Opprinnelig skrevet av Dreamlord
En annen ting -Badseed: det at du får inn Canal Plus film HD og ikke Canal Plus Sport HD, det kan ikke skyldes at den ene er MPEG-2 og den andre MPEG-4? Jeg mener jeg har lest at en av dem (Canal plus film HD) sendes i MPEG-2.

Godt spørsmål. Takk for tipset.

I følge denne siden: Skremmende ekte - Canal Digital har lansert HDTV (Canal Digital) er Canal+ Film HD inkludert i Canal+ Total pakken, så jeg regna med at det var derfor jeg hadde den kanalen. I tillegg får jeg inn SVT HD.
Gammel 28th September 2007, 21:44   #19 (permalink)
Bobben1
Ekspert

Bobben1 sin avatar

Ble medlem: Sep 2006
Sitat:
Opprinnelig skrevet av Dreamlord
Om det er 40D3000 du mener så må du skynde deg - den skal vel ut av salg så vidt jeg vet, med bare 32'' igjen.

Tidligere ble CANAL+FILM HD sendt i MPEG2 men fra 20 Juni er den sendt i MPEG4.
1° West information board - TelenorSBC

Fram til 5 September var også CANAL+FILM HD promovideoene på dagtid sendt ukodet.

Begge er nå MPEG4 men CANAL+SPORT HD krever eget abbonement til kr. 99 pr. måned. CANAL+FILM HD inngår i CANAL+Total pakken men jeg tror muligens det kun er kort som følger med HD mottageren som åpner CANAL+FILM HD.

Produktforside (Canal Digital)
Bobben1 is online now   Svar med sitat
Gammel 28th September 2007, 23:24   #20 (permalink)
BadSeed
Nykommer

Angry

Jeg tror faktisk at det følger med til alle de som allerede har Canal+ Total. Jeg har i kveld sett hele Star Wars Ep3 på Canal+ Film HD, så jeg er sikker på at jeg faktisk har kanalen og ikke bare den ukodede delen.

Men.. hadde det vært mulig å få Canal+ Sport HD for 99,- per måned, så hadde jeg hatt den nå. Men tydeligvis må man kjøpe HD-dekoder fra Canal Digital for å få den kanalen.
Svar  

Trådverktøy Søk i denne tråden
Søk i denne tråden:

Avansert søk
Visningsmoduser

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke legge ved vedlegg
Du kan ikke redigere innleggene dine

vB code er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

» Søk
Hele siden (Google)
AVforum (Avansert)
AVnytt (
Avansert)
AVtorget (Avansert)
minHjemmekino
minHiFi
ANNONSE:

ANNONSE:

ANNONSE:

» AVtorget
Siste annonser

SONY VPL-VW40 SXRD-projektor Full-HD med DreamScreen V2 DynaGrey Black AutoManual 203cm/92"

SEAS - 1" aluminiumsdome 2 STK

Adcom GFA 5400 selges

2stkv- 1" aluminiumsdome -25 tafn/qg

SEAS - 1" aluminiumsdomer
Vis flere annonser...
Avsluttende auksjoner
Earth 3D (Blu-ray 3D Blu-ray)
Pris nå: kr. 140.00
Kimber Kable
Pris nå: kr. 500.00
Audio pro black pearl Audio Black Diamond
Pris nå: kr. 2,000.00
Samsung Rechargable 3D TV Glasses SSG-2200AR!
Pris nå: kr. 349.00
Resident Evil Extinctions Wallmart Steelbook
Pris nå: kr. 200.00
2 stk. Klipsch RSW-10d
Pris nå: kr. 85,002.00
Pris nå: kr. 220.00
Vis flere auksjoner...
» minHjemmekino
3 fra topp 10

phatbull
phatbull's hjemmekino

Hellnoob
Hellnoob's hjemmekino

stapedius
stapedius's hjemmekino

Vis mer...
Sist oppdatert
ntd12ta... Bilde grandiS Bilde
and_ell... Bilde Halvard... Bilde
Vik's Bilde joakimp... Bilde
Vis mer...
Klatrere
Chrison... Bilde Hybris Bilde
dolbyin... Bilde Dolbyto... Bilde
WOLB Bilde Per Chr... Bilde
» minHiFi
3 fra topp 10

Hellnoob
Hellnoob's hifi

dag johnsen
dag johnsen's hifi

mteinum
mteinum's hifi

Vis mer...
Sist oppdatert
ntd12ta... Bilde thekill... Bilde
fr.hove... Bilde roeng2 Bilde
cv-boy Bilde wikstrø... Bilde
Vis mer...
Klatrere
Eurotri... Bilde da-ty@o... Bilde
dag joh... Bilde
Alle klokkeslett er GMT +1. Nå er klokken 12:45.

AVforum.com
AVforum.no

SEO by vBSEO 3.0.0 ©2007, Crawlability, Inc.