Vivitek H1080FD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vivitek H1080FD

Hei !
    Noen som har erfaring med denne?
    Skal skifte ut min Benq W100 med en HD DLP PJ i "budsjettklassen".
    Vurderer Benq W1000, Optoma HD20 og Vivitek H1080FD.
    Ut ifra andre "tråder" ser det ut som om Optoma er bedre enn W1000, men er den bedre enn Vivitek? Ifølge tester på nettet så har Optoma dårligere bilde, men er bedre på regnbue-effekten.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så langt jeg vet så har vi ikke en norsk importø for Vivitek, men jeg ser at Komplett.no har disse listet på nettsiden sin.

Jeg tror likevel at jeg ville gått for W1000, men enda bedre ville det vært dersom du hadde hatt mulighet for å strekke deg en tanke lenger, til W5000. Løftet i bildekvalitet vil være svært merkbart.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig, W5000 hadde vært det beste, men den koster 12-13 000.
    Skal en tur til USA neste måned og da kan jeg få med hjem en W1000, HD20 eller 1080FD for $1000. Tror jeg satser på 1080FD, den er mest stillegående.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    91
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke sammenlignet med noe annet enn min tidligere Sony LCD projektor, men kan glatt si at Vivitek passer mye bedre til mitt behov. Projektoren er realtivt stillegående, dog ikke forvent klassebeste. Men nok av de aller mest stillegående DLP projektorene jeg har vært borti. Bildet blir bra, men har selvfølgelig i denne prisklassen noen feil. Jeg har ikke helt klart å få bort trøkket i hvitt, men fargemessig etc er den bra. Svart kan selvfølgelig bli bedre som følge av det høye lysutbytte.

Pr. i dag synes jeg Vivitek gir veldig mye prosjektor for pengene. Angrer ikke ett sekund. Ser bra ut gjør den også.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •