WAF er ikke enkelt..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

WAF er ikke enkelt..

Hei folkens!
    Har i 1.5 år vært en fornøyd bruker av en Optoma 800x, men fant ut at jeg nå ville gå opp noen trinn opp på PJ-skalaen, til max grense 20.000. Skal jeg først byte, tenkte jeg.. I det segmentet var det jo flust av godiser! :-D Etter en del lesing havnet jeg på to alternativer, Sony HW 15 og Epson TW5000. Begge er jo rost opp i skyene!
    Men..plutselig havna jeg i WAF-fella..den må være hvit!! :-|
    Da var plutselig situasjonen snudd rundt..da var det nesten ingenting å velge mellom. Hvis jeg ikke får "fritak" fra situasjonen, står jeg vel mellom Benq W5000, som i og for seg har fått mye god kritikk, og Epson TW4400. Sistnevnte fant jeg veldig lite info om på AV, annet enn at Lygren, Januar 2010, ikke kunne anbefale den grunnet flere feil.
    Hva kan dere hjelpe meg med her? Benq`en virker ba, men hadde i utgangspunktet ikke lyst å bytte til PJ i samme prisklasse, med mindre den er mye bedre enn Optomaen! Er det kommet noe ny info om TW4400? Eller kan Epson TW3500 være et alternativ? Please help me out here, guys!

Newcomer Tuxflux sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du ikke bare kjøpe den du vil ha, og lakkere skallet på prosjektoren hvit? Så blir både du og kona happy?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    TW4400 er en TW5000, bare med hvitt chassis, og med tillegg av super resolution og fungerende interpolering.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active Fattigmann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du ikke bare bytte ut W...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker så langt for gode (og kanskje mindre) gode forslag!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    TW4400 er en TW5000, bare med hvitt chassis, og med tillegg av super resolution og fungerende interpolering.
    Det høres jo bra ut..var litt skeptisk da det var skrevet tidligere i år at det var en del småfeil med 4400 som gjorde at den ikke kunne anbefales helt uten videre..vet du noe om hvordan status er der per i dag? For meg virker den jo som et godt alternativ, selv om jeg må bla opp litt mer enn først tenkt. Verdt pengene tror du, i forhold til hva man har i dag? TW5000 var jo en av mine "favoritter", så det vil nok gjøre susen i så fall! :-D

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Benq W5000 har ingenting med WAF å gjøre, selv om den er hvit. Den er ENORM! Har W10000 selv, og selv om jeg hadde advart madammen MANGE ganger på forhånd fikk hun totalt hakeslepp når den kom i hus. - Men den henger i stua enda! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Benq W5000 har ingenting med WAF å gjøre, selv om den er hvit. Den er ENORM! Har W10000 selv, og selv om jeg hadde advart madammen MANGE ganger på forhånd fikk hun totalt hakeslepp når den kom i hus. - Men den henger i stua enda! :-D
    Mener du enorm som i størrelse og dermed lite WAF, eller mener du som i enormt bra..? Bare så jeg har det klart..

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som ble tilbakemeldt angående TW4400 tror jeg kanskje skyltes feil på måleutstyr, og ikke selve projektoren. Uansett, alt av nyere Epson projektorer jeg har kalibrert har vært veldig bra rett ut av esken. At TW4400 skal skille seg ut som den eneste "dårlige" har jeg liten tro på.
    Vil man være på den sikre siden er det jo bare å bestille et kalibrert eksemplar, for da blir jo feil oppdaget før projektoren henger i hjemmekinoen. ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JanRE
    Mener du enorm som i størrelse og dermed lite WAF, eller mener du som i enormt bra..? Bare så jeg har det klart..
    Både enormt bra og enormt stor kanskje? :-D
    Men LAV WAF ja!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Det som ble tilbakemeldt angående TW4400 tror jeg kanskje skyltes feil på måleutstyr, og ikke selve projektoren. Uansett, alt av nyere Epson projektorer jeg har kalibrert har vært veldig bra rett ut av esken. At TW4400 skal skille seg ut som den eneste "dårlige" har jeg liten tro på.
    Vil man være på den sikre siden er det jo bare å bestille et kalibrert eksemplar, for da blir jo feil oppdaget før projektoren henger i hjemmekinoen. ;-)
    Meget godt forslag, ferdig kalibrert kan jeg like. Når dere kalibrerer, gjør dere det i forhold til deres "batcave", eller vil man kunne bruke deres kalibrerte PJ`s også i en stue, med medium / god lyskontroll?
    Må ellers bare få gi masse skryt til dere i panelet, men også til alle dere andre som svarer! Ville ikke vært mye PJ i stua her uten all god info herfra! :-D

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste en trenger kalibrere "i forhold til rommet" er gamma. Dersom det ikke blir gitt tilleggsopplysninger om rom og lerret, kalibreres gamma til 2.2. Dette er en gyllen middelvei som nok passer de fleste. Fargetemperatur og fargerom kalibreres i forhold til BT709, og er ikke romavhengig. Dersom man har spesielle behov, som f.eks et lyst (hvitt) rom kombinert med hvitt lerret, kan det være lurt å presisere slikt ved bestilling
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •