"bølge" når bildet panorerer....?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"bølge" når bildet panorerer....?

Jeg har en w5000 som har en snodig effekt.
    Når bildet panorerer mot høyre, ser jeg en liten "bølgeeffekt" i bildet på høyre side. Jeg er usikker på om det er lerretet som gjør dette (vanlig som jeg drar ned), eller om det er prosjektoren som gjør dette. Jeg har kun grov-innstilt den for å få rette kanter. Noen som kjenner til dette?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil gjette på at det er lerretet ditt som ikke er helt plant, og at du derfor får "bølger"
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil absolutt tro det er lerretet basert på det du skriver. Jeg har og et lerret som henger i taket som jeg drar ned, og det er ikke helt rett. Ser tydelige bølger, som du beskriver, under panonering.

Tror vel nesten eneste måten for å bli helt kvitt dette på er å skaffe seg et rammelerret. Mulig det finnes nedtrekkbare som blir helt rette, men jeg har ikke sett de enda
    Kino: DI(by BEF) SEAS LRO4Y 10" *4 + SEAS 6,5" Koax | Hypex PSC2.700D - DSP *2 | Krell Resolution C | DefTech Supercube Reference *2 | SVS sss-01 *4 | Yamaha 1030 | Vincent S3 | 106" rammelerret | Sony vpl-vw95 | PS4 | Stue: DefTech DI 6,5LR | Denon AVR-X1200W | Squeezebox |

Min hjemmekino

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Evt. et tab-tension lerret, men om en har mulighet for rammelerret er jo det det beste.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det tab-tension lerretet for noe?
    Om det finnes alternativ til ramme så er jo det interessant. Vil tro veldig mange har problemer med å kunne ha et rammelerret, men likevel vil ha det rettest mulig selvsagt.

Har du noen link til et fornuftig et?
    Kino: DI(by BEF) SEAS LRO4Y 10" *4 + SEAS 6,5" Koax | Hypex PSC2.700D - DSP *2 | Krell Resolution C | DefTech Supercube Reference *2 | SVS sss-01 *4 | Yamaha 1030 | Vincent S3 | 106" rammelerret | Sony vpl-vw95 | PS4 | Stue: DefTech DI 6,5LR | Denon AVR-X1200W | Squeezebox |

Min hjemmekino

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tab-tension er "nedtrekkbart" lerret med motor som er utstyrt med et wiresystem på sidene som strammer opp lerretet.
    AVshop.no / DreamScreen tab-tensioned motorisert 16:9

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •