Hjelp! Forslag til projektor?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Hjelp! Forslag til projektor?

Skal sette igang med et aldri så lite kinorom. Har lest og lest å blir aldri klok på hvilken projektor jeg burde gå for...

Jeg hadde først tenkt å legge budsjettet til ca 6-7000 for en Hd-ready, men blir vel mer sannsynlig å legge seg på et budsjett rundt 10000,- for å finne noe som er bedre å gjerne full hd.

Rommet er 5.5x4m. "sweetspot" blir vel ca 4m fra lerret som blir 104".

Så er spørsmålet LCD eller DLP?? Rommet blir hovedsaklig brukt til film, men kanskje litt spilling også. PS3 og hd-satelittmottaker er det som kommer til å bli brukt som kilder.

Er veldig i tvil hvordan type projektor jeg burde velge. Har dårlig eller ingen mulighet der jeg bor (Vesterålen i Nordland) for å ta en titt på forskjellige typer projektor'er.
    Vil ikke svi av 10 lapper på en Dlp å risikere regnbuer å hodepine på en projektor jeg aldri har sett, men vil heller ikke ha en Lcd projektor med "rutenett" til bilder.

Har meget lite erfaring med projektorer så takker for alle tips/tilbakemeldinger.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har sett litt på disse f.eks?

Epson Projektor EMP-TW700 - Hjemmekino - MPX.no - Elektromarked

Optoma Projektor, HD200X - Hjemmekino - MPX.no - Elektromarked

Vet den ene er full hd og den andre ikke, men ville ikke sprenge budsjettet mitt fullstendig.
    Med di kildene jeg bruker vil kanskje ikke forskjellen være så stor eller..? :roll:

Newcomer Archdevil sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok jeg ville gått for en full HD prosjektor hadde jeg vært deg. Går ut i fra at du bruker PS3 som signalkilde når du kjører film, og den viser jo full HD. Den er rimelig god til å oppskalere vanlige DVD'er også.
    Når det gjelder regnbue-effekt på DLP, tror jeg helst det var i "gamle dager" at dette var et problem. Tror produsentene av prosjektorer mer eller mindre har greid å kvitte seg med dette problemet (oppfordrer andre som har mer erfaring med DLP til å svare på dette).
    I alle fall.... Bruk god tid på å lete deg fram til gode tilbud på nettet. Det kan fort lønne seg, og du kan endog være heldig å finne en bedre prosjektor til samme pris som disse du til nå har kikket på.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På 104" hade utan tvivel valt full hd om du har källa som spelar av full hd.
    Jag har erfarenhet av både HD20 och HD200, jag klarar faktist inte att se skillnad på de förrutom färgen på chassiet. Bildemässigt och stöymässigt var de identiska. De är otroligt ljusstarka, så om du har ljusa väggar och tak runt lerret får du dålig(are) svartnivå, men det gäller väl alla PJ i dag, men kanske framför allt de PJ som är mer inriktade på budget. Jag använder i alla fall HD20 med samma källor som du (helt identiiskt faktist), och jag är storförnöjd.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Benq W5000 som AV Shop har på tilbud nå.
    Dette er ett meget bra tilbud. Har selv W9000, og er veldig fornøyd med denne.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •