Hakking ved panorering på projektorer - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 48 av 48
    Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av chlo
    Det er ikke et lite poeng marsboer kommer med her i tråden. Vi er nok alle enige om at høyere bildefrekvens er å foretrekke, men jeg er overbevist om at veldig mange sitter med mer hakking enn nødvendig pga. sync mellom frekvenser.

Jeg regner meg selv som teknisk oppegåede både på PC og bildeprodukter, men jeg inrømmer at jeg ikke visste at frekvensen måtte settes til 23 Hz. Har alltid hatt følelsen av at 24 Hz innstillingen gir mer hakking enn den burde. Tusen takk for tipset!!

Jeg har et oppsett som er veldig likt ditt, marsboer. Bla. E8400, HD5770 og Windows 7. Har veldig lyst til å teste 23 Hz, men finner ikke dette hverken i Windows eller Catalyst :S Det vil si, jeg vet hvor den burde stå, men 23 Hz er ikke på lista (24, 25, 29, 30, 50, 59, 60). Må jeg gjøre noe spesielt for å få den frem?
    Jeg måtte ikke det. Kanskje det har med det som står i andre enden å gjøre. Jeg fikk opp 23Hz både på TV og projektor via Yamaha RX-V3900.
    Men jeg innbiller meg at det går an å legge til 23Hz manuelt på en eller annen HDTV-arkfane i driveren om den mangler?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk det opp automatisk etter å ha installert nyeste drivere og nyeste versjon av Catalyst.

Bildeflyten ble sinnsykt mye gjevnere med 23,976 fps.

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    368
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg mangler 23hz. har prøvd følgende drivere. 10.3 10.2. 10.2 og 9.12

Noen tips?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig med enkelte andre her som finner hakkingen ved panoreringer både uvant og generende. De gangene jeg har vært innom forhandlere og sett på store flatskjermer ( over 50") blir jeg lett avledet av hakkingen. Synes dette er mye mer oppmerksomhetsfangende enn f.eks graden av svartnivå...

På projektorsiden er det etter hva jeg forstår omtrent bare Epson tw-5500 som har en velfungerende FI, i hvertfall i de mer betalbare prisklasser.

Hvordan ligger det an på flatskjermsiden? Der har vel produsentene forsøkt seg med FI med varierende hell de siste årene. Er det noen som kan si litt om hvilke produsenter og TV-modeller som i praksis har vist seg å lede an her?

Hvor store framskritt skjer ved modellskifte, vanligvis? Er det grunn til å vente at årets kommende modeller har fått på plass en billedprosessering som løser problemet også for de mest kritiske/følsomme av oss?

Active
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    368
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FYI
    jeg har fått tilbake 23hz ved å gå på hdtv support og adde 1080p24. da komer 23hz opp i refresh rate valenge. Ike spør meg hvorfor det er slik. Det gir ingen mening

Intermediate Rolle sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,460
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Odd J
    På projektorsiden er det etter hva jeg forstår omtrent bare Epson tw-5500 som har en velfungerende FI, i hvertfall i de mer betalbare prisklasser.
    Det kan jeg skrive under på :-D

Jeg kjøpte en TW-5500 for en måned siden, var drittlei av hakkingen på min Pio LX-5090.

TW-5500 med frameinterpolation low, har gitt meg et helt nytt liv hva gjelder filmopplevelse :-D

Jeg kommer ikke og skifte ut min Pio plasma før jeg er helt sikker på og få noe som fungerer like fint som Epson’s teknologi.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evgeny
    FYI
    jeg har fått tilbake 23hz ved å gå på hdtv support og adde 1080p24. da komer 23hz opp i refresh rate valenge. Ike spør meg hvorfor det er slik. Det gir ingen mening
    +1

Etter en del knoting i går kveld fikk jeg fyrt opp HTPC med XBMC Dharma Beta3 og ATI Radeon HD4870. (Catalyst Driver 10.9)

Problemene gikk ut på å få valget 23Hz frem i menyen. Det var ikke lite lett.
    Når jeg prøvde å legge til 1080p24Hz manuelt, kom valget for 23Hz frem.

Men som det sies, så rimer det jo ikke i det hele tatt...

Fikk ikke testet så mye igår, men på 1080p24 materiale så gikk CPU bruken ned fra ca 50% og ned til ca 4% pga x.264 støtte i skjermkort. :-)

Bildeflyten så bra ut også :-D
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    192
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan signalkilden (bluray/dvd) skyldes dårlig panorering?

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •