Kornete bilde

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7

Tråd: Kornete bilde

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kornete bilde

Hei

Var og så på en benq W600 projektor idag hos hifi klubben. La merke til at når jeg så nøye på bildet så virket bildet kornete (sandkorn aktig hvis det sier dere noe) Er det noe som er vanlig med denne projektoren?

I tillegg merket jeg rainbow effekten, men det var først etter at jg tenkte på at jg merker ikke rainbow effekt:P, er dette noe som, når man blir vant til, går over?

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,242
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det 'kornete' du snakker om kan jo fort være 'graining' i/på selve filmen. Hvilken film/utgivelse var det som ble demonstrert ?
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regnbue blir bare verre med tiden, i alle fall for meg.

Kornete bilde kan være kilden. Mange blir litt overrasket over at de kan se bildestøy som har vært maskert i dårlig oppløsning og komprimering tidligere.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De var den nye James Bond filmen de spilte. Jeg vet ikke om det var blueray. Men er dette noe man kan justere eller blir det bare sånn hele tiden?

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,242
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom det er planlagt graining i filmen så er dette noe du skal kunne se. Ikke alle filmer skal være helt krystall-klare. Dette vil avhenge av hvilken film du ser, og kvaliteten på den aktuelle Bluray disc'en. Du vil sjelden se dette på dvd da den ikke har nok oppløsning.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som det er planlagt graining

"Quantum of Solace is, perhaps, the most visually distinctive James Bond film yet produced. Cinematographer Roberto Schaefer has given the film a series of unique styles that represent the various locations that Bond visits throughout the film. As Bond travels to Haiti, the film becomes grittier, with heightened contrast and more ample grain, while shedding color saturation in favor of a more monochromatic look. Similarly, scenes in the Bolivian desert also feature raised contrast and grain levels"

(Quantum of Solace Blu-ray (James Bond) (2008))

Sånn ellers, noen som har erfaring med en Benq W600? Virket som en ganske bra projektor i "budsjett" klasse. Har også vurdert en Optoma HD65, men er litt redd for den rainbow effekten hos begge.

Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,242
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får noen andre ta ballen resten av veien mot mål

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •