BenQ PE 8720 eller Ny full HD projektor

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

BenQ PE 8720 eller Ny full HD projektor

Jeg vurdere kjøp av PE 8720 projektor men lurer på hvordan de er sammenlignet med f.eks. Optima HV20. Optima blir vel noen lapper ekstra men blir bilde qualiteten på Benq projektoren bedre selv om det er ikk full HD?

Hva må prisen på Benq projektoren komme ned til for at det skal være et bra 'deal'. Jeg er ut etter en 'billig' projektor. kr9000 for Optima HV20 er tops, men hvis jeg blir like eller mere fornøyd med PE8720 projektor så tar jeg heller den og sparer noen kroner.

takker for info.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, jeg mente atså Optoma HD20

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Då blir min fråga: (jag vet det låter en smula fräckt, men det är inte meningen)

Är du ute efter att spara pengar eller är du ute efter att få dig en visuell upplevelse?

Om du valde mellan 2 tv, ena var 720p, den andra var 1080p, hade du valt den med 720p?

Är man ute efter att se film, och man har en BD player eller PS3 som grund, finns det absolut INGEN anledning att välja en 720p PJ i dag. None.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok takk.

så du mener at den optoma projektor er en del bedre en benq'n.

Jeg tenkte kanskje at selv om optoma hadde 1080 og skulle vise fram mere pixler at kanskje benq'n hadde bedre bilde kvalitet på fargene selv om den var bare 720.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8720 er en knallprosjektor. Dersom du skal se mye DVD ville jeg valgt den, men er det blu-ray du putter i skuffen, så er saken tvert om.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Super projektor

Jeg har hatt Benq PE8720 i over 3 år nå og er topp fornøyd. Har sammenlignet med LCD og må si at DLP teknologien er overlegen fordi chipsene sitter betraktelig tettere hverandre, slik at man kan få et betraktelig større bilde før rutenettet blir synlig. Farge-gjengivelsen er fantastisk. Scener med lite lys klarer projektoren fint, og 23 db høres bare såvidt dersom man skulle finne på å se stumfilm. Projektorlampen tåler forøvrig utmerket 2900 timer i eco-mode, det vet jeg av erfaring.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Demokrit
    Jeg har hatt Benq PE8720 i over 3 år nå og er topp fornøyd. Har sammenlignet med LCD og må si at DLP teknologien er overlegen fordi chipsene sitter betraktelig tettere hverandre, slik at man kan få et betraktelig større bilde før rutenettet blir synlig. Farge-gjengivelsen er fantastisk. Scener med lite lys klarer projektoren fint, og 23 db høres bare såvidt dersom man skulle finne på å se stumfilm. Projektorlampen tåler forøvrig utmerket 2900 timer i eco-mode, det vet jeg av erfaring.
    Begge er DLP.

Jeg hadde gått for Optomaen av de to.
    Har ikke testet HD20, men jeg har testet HD800XLV og HD82.

HD20 fikk bra testresultater av lyd og bilde.
    Jeg har aldri sett hd20 som sagt, men hd82 var natt og dag i forhold til hd800xlv.

hd800xlv fikk også veldig bra kritikk i 2009, men den blir lett knust av hd82. (både på bildekvalitet, så vel som støy).

hd20 er nok også bedre enn hd800xlv tror jeg, så jeg regner med den også gruser en benq fra 2006. (ting skjer FORT på a/v markedet)

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,635
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Behold BenQ8720.

Min erfaring for 6 måneder siden.
    Solgte PE7700 som jeg var relativt fornøyd med.
    Kjøpte Epson TW3500.

Gikk altså fra en projektor i 720p uten iris og med dårligere kontrast, enn TW3500 med aktiv iris, 1080P og bedre kontrast.

Jeg var så skuffet over bildet på TW3500. Og jeg oppriktig savnet gamle BenQ7700. (Sortnivået på TW3500 var crap).

Jeg tror at BenQ 8720 vs HD20, så vil BenQ trekke det lengste strået.

Og at alle 1080p projektorer slår enhver 720p projektor er bare bullshit.
    Det er mere enn antall pixler som avgjør et godt bilde.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Behold BenQ8720.

Min erfaring for 6 måneder siden.
    Solgte PE7700 som jeg var relativt fornøyd med.
    Kjøpte Epson TW3500.

Gikk altså fra en projektor i 720p uten iris og med dårligere kontrast, enn TW3500 med aktiv iris, 1080P og bedre kontrast.

Jeg var så skuffet over bildet på TW3500. Og jeg oppriktig savnet gamle BenQ7700. (Sortnivået på TW3500 var crap).

Jeg tror at BenQ 8720 vs HD20, så vil BenQ trekke det lengste strået.

Og at alle 1080p projektorer slår enhver 720p projektor er bare bullshit.
    Det er mere enn antall pixler som avgjør et godt bilde.
    TW3500 er vel LCD?
    Om du går fra DLP til LCD, er det nok mange som blir skuffet.

Pixler er ikke alt nei, men man ser stor forskjell på 720p og 1080p på et stort bilde. Det er vel darkchip 3 i den gamle benq'en, så vel som nyere pj'er.

De nyere pj'ene har vel også andre finesser, m.m.
    Om han eier benq'en, er vel en slik oppgradering kanskje ikke verdt det, men jeg hadde heller kjøpt en ny hd20 enn en brukt pj fra 2006 (selv om dlp ikke har fargetapet som lcd har, vil vel også fargehjulet slites ut over tid, vifter går i stykker, pæren må skiftes, etc.).

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gammel tråd. Men for mange et aktuelt tema, mener jeg.

Har nettopp sett Avatar på PE8720 med 1500 timer på pæra. I rom med noe lyslekkasje. Kvaliteten er rett og slett forbausende bra, selv sammenlignet med atskillig nyere og dyrere projektorer. Opplevd sortnivå og kontrast overrasker sammenlignet med flere nye i prisklassen ti-femten tusen. Og oppløsningen oppleves høyere enn 720p selv fordelt på 106-tommers lerret.

Jeg har flere ganger vurdert å "oppgradere". Men denne svære hvite saken er så god at jeg er litt redd for å bytte. Særlig ettersom jeg har lest om flere som angrer.

Misforstå meg rett. Jeg sier ikke at 8720 er bedre enn alle nye projektorer, bare at den er jævlig god etter alder. Særlig om bruktpris/pærepris kontra faktisk bildekvalitet er tema for avgjørelsen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •