Neste generasjon projektorer fra JVC blir 3D ready

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Neste generasjon projektorer fra JVC blir 3D ready

JVC Hints to Upcoming 3D Ready Projectors at CES - Tech News Updates

Next Gen JVCs 3d, 4k and Affordable? - AVS Forum

Det snakkes om at neste generasjon blir 3D ready og med 4K*2K oppløsning.
    Ordet "affordable" nevnes også, men det gjenstær vel da å se....

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke LG allerede presentert deres nye 3d full-HD projektor?

Sitat Opprinnelig postet av pressemelding fra LGE
    01/06/2010
    LG ELECTRONICS THINKS OUTSIDE OF THE BOX: UNVEILS WORLD’S FIRST FULL HD 3D PROJECTOR

Portable LED Projector Allows Consumers to Enjoy Excellent Display Quality – Anytime, Anywhere

LAS VEGAS, Jan. 6, 2010 – LG Electronics unveiled its new versatile 2010 video projector series, including CF3D, the world’s first Full HD, 3D Single Lens Type Projector and a new compact, lightweight projector (model HX300G), at the International Consumer Electronics Show this week (Booth #8205).

“Consumers are continuously looking for creative new solutions for both entertainment and business video display needs, and LG projectors provide the versatility and portability options for multiple applications,” said Jeff Dowell, vice president, business solutions, LG Electronics USA. “Whether customers desire compactness and portability for presentation use, or theater-like performance for a home installation, LG has the right solution.”

CF3D – More Life-Like Viewing
    LG’s versatile CF3D is the world’s first Full HD Single Lens Type 3D Projector featuring an amazing brightness rating of 2,500 ANSI-lumens and a high contrast ratio of 7,000:1. This model also features TruMotion 120Hz for smoother images – a technology previously only seen on flat panel HDTVs.

LG’s CF3D enhanced technology gives consumers a more life-like viewing experience. Incorporating both Dual Engine and 3D Auto Picture Calibration technology, the CF3D offers superb color correction to help ensure images are displayed naturally. HDMI upscaling on the CF3D reduces on-screen color banding, providing smoother tonal transitions and more subtle gradation between colors. Specifications include:

• 0.61-inch SXRD™
    • Full HD 1080p (1920x1080)
    • 3D Auto Picture Calibration
    • Dual Engine
    • 2 HDMI 1.3, USB Input
    • ISFccc
    • Real Cinema
    HX300G – Perfect for Presentations
    The HX300G uses an LED light source to boast distinctive, clear color imaging and offers increased durability with long lamp life of approximately 30,000 hours. With an output brightness of 300 ANSI-lumens, the HX300G allows users to view video content in a darkened room with reduced distortion.

For more information and product images, please visit LG’s online press kit at www.lgusa.com/cespressroom.

Kan se ut som om de benytter Sony SXRD-paneler, noe som burde sikre svært god ANSI-kontrast. Høy lysstyrke er også veldig viktig, hvis ikke blir opplevelsen av 3d (gjennom lukker-brillene) middelmådig.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    3D blir nok standard på det meste, alt det krever er jo 120Hz støtte hvis 2x60Hz forblir gjeldende standard... Tipper uansett dette blir det helt store salgsargumentet i slutten av 2010 og 2011.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Har ikke LG allerede presentert deres nye 3d full-HD projektor?
    Jo, det stemmer, men det interessante med JVC var at projektoren skulle ha dobbelt så høy oppløsning, samt være "affordable", noe jeg ikke har så veldig stor tro på. Forhåpentligvis tar jeg feil.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De færreste vil vel kalle HD950 "affordable", så jeg stiller meg også tvilende til at JVC plutselig skulle slippe noen "rimelig" 4k 3d projektor. Ikke har vi bruk for 4k enda heller, så jeg ville satt mye større pris på en litt lyssterk utgave av HD950, som også takler 120 hertz på inngangen (3d kompatibel). Sjansene er vel større for at en slik ville kunne bli "affordable". ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyssterk som Gorm nevner her er jo et viktig argument når det gjelder 3D, det lille jeg har sett av 3D på kino er lyssvakt. En annen ting er at jeg oppfatter fargene som meget blasse, dette er faktorer som gjør at jeg er skeptisk til denne 3D fokuseringen. Ikke syns jeg det tilfører noe veldig spesielt heller. Gi meg heller en PJ med perfekt motionflow, 1000:1 i ANSIkontrast, 100000:1 i native kontrast og 1000 ekte lumen og med et perfekt CMS.:-D
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...jeg tror dere misforstår litt hva JVC orienterer begrepet "affordable" i retning av... 4K-projektorer er jo primært beregnet for digitale kommersielle kinoer, og for en slik innretning kan jo typisk 3-400.000 være "affordable" sett opp mot varianter fra f.eks. Sony eller Barco.

Til hjemmemarkedet er jeg helt enig med Gorm at en noe mer lyssterk HD950 med 3D-option er mer sannsynlig, 4K tror jeg egentlig tilhører fremtiden hva angår hjemmebruk inntil videre...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir vel full HD og ikke 4K ?

While at the JVC stand SlashGear A/V expert Daniel Lim managed to tease out confirmation that the company has a consumer range Full HD unibody 3D projector – similar to the LG CF3D – “coming next”.

"That’s particularly interesting, because so far JVC’s dual-4k2k projector setup for 3D use has been well outside of the budget for a typical home-theater enthusiast. JVC couldn’t – or wouldn’t – give us any more details, but with the LG projector coming in at $10k when it drops May 2010 we’re expecting JVC will look to match that sort of price tag and specification."
    Hva er unibody mon tro ?

JVC Full HD 3D unibody consumer projector “coming next” - SlashGear

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Unibody er sikkert 2 prosjektorer/linser side ved side i ett kabinett.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Unibody betyr vel at det er snakk om en projektor (bruk av lukkerbriller) og ikke to projektorer (bruk av polariserte briller) som man har brukt til nå.

uni er en, duo er to. ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Unibody betyr vel at det er snakk om en projektor (bruk av lukkerbriller) og ikke to projektorer (bruk av polariserte briller) som man har brukt til nå.

uni er en, duo er to. ;-)
    Ah så klart, uni kabinetto in sted of duo unilens

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •