Valgets kvaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valgets kvaler

Hei kjære hjemmekino entusiaster

Jeg er helt nybegynner på dette feltet og har i det siste saumfart nettet om informasjon om hvordan man skal skape sin egen "hjemmekino". Jeg er så heldig at jeg har egen kjellerstue til rådighet og det har vært en drøm lenge å kjøpe en projektor.

Jeg trenger nå litt hjelp fra dere som er mer erfarne i og med at jeg er helt fersk.

Jeg har sett på flere projektorer i økonomi klasse i og med at jeg vil ikke bruke mer enn maks 6000 kr på selve projektoren. Jeg vet at jeg da ikke kan kjøpe topp utstyr, men den burde være grei. Jeg har sett på disse 2 projektorene som jeg da eventuelt kommer til å velge mellom

1) Optoma HD65
    2) Epson EH TW 450

Jeg er rimelig sikker på at jeg kommer til å gå for Epson EH TW 450 i og med at den er ganske ny på markedet, virker å ha bra egenskaper og at Epson opperer med en lampegaranti på 2 år som jeg ser på som en ekstra trygghet.

Som sagt så har ikke jeg noe erfaring med projektorer fra tidligere av så jeg håper dere i forumet kan hjelpe meg med

1) Erfaringer fra de to overnevnte projektorene
    2) Andre anbefalinger når det gjelder valgt av andre projektormerker
    3) Jeg er interessert i å se hvordan et projektor bilde ser ut i et under middels opplyst rom, gi gjerne link til deres hjemmekinoer
    4) Når det gjelder tilnærmet mørkt eller helt mørkt rom, hvordan vil en projektor bilde være sammenlignet med for eks en 50 " plasma tv?
    5) Tenker å lage min egen lerett av MDF plater, ser at andre har fått et rimelig bra resultat. Er det noe å anbefale?

Håper på svar fra dere

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noen formeninger om denne projektoren?:P

Newcomer Geil sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ettersom jeg kan tyde ut fra specsa på den der Epson projektoren. Så ser den veldig ut som en kontorprojektor. Er jo en lysstyrke fra en annen verden. Det er mange her som er laaaangt mer kompetente enn meg på projektor. Men for 6k tror jeg du kan komme mye bedre ut av det med en tv. Sitter liksom med en følelse at det er først på 10-12k det begynner å bli interessant med projektor.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    men gjør det noe om lysstyrken er så høy da? Er ikke det bare bra?

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig høy lysstyrke er ikke så bra til hjemmekino, når du slår av lyset i rommet så vil svart være grått, og i lyse scener så må du nesten bruke solbriller for ikke å bli blendet.

En annen ting er at høyere lysstyrke også tilsier høyere varmeutvikling, og dermed mer viftestøy. Det er ikke alle filmer som har fullt lydtrykk hele tiden, og du blir fort sliten og lei av å høre på en bråkete projektor... Av de to du lister så hadde jeg lett valgt optomaen, men godt mulig det finnes bedre valg der ute i den prisklassen

Newcomer golfsko sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville gått for Optoma'en. Jeg har selv en Optoma HD70, som jeg er strålende fornøyd med Epson har jeg ikke erfaring med, men som de andre sier så er lysstyrken høy.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Geil
    Ettersom jeg kan tyde ut fra specsa på den der Epson projektoren. Så ser den veldig ut som en kontorprojektor. Er jo en lysstyrke fra en annen verden. Det er mange her som er laaaangt mer kompetente enn meg på projektor. Men for 6k tror jeg du kan komme mye bedre ut av det med en tv. Sitter liksom med en følelse at det er først på 10-12k det begynner å bli interessant med projektor.
    For 6000 spenn får han jo helt sikkert en brukt PE8720, som er det samme som du har, og som du helt sikkert er enig i at knuser det meste som finnes av TV`er så skal jeg råde ham til noe er det å lete opp nettop en slik.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •