Valgets kvaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valgets kvaler

Hei kjære hjemmekino entusiaster

Jeg er helt nybegynner på dette feltet og har i det siste saumfart nettet om informasjon om hvordan man skal skape sin egen "hjemmekino". Jeg er så heldig at jeg har egen kjellerstue til rådighet og det har vært en drøm lenge å kjøpe en projektor.

Jeg trenger nå litt hjelp fra dere som er mer erfarne i og med at jeg er helt fersk.

Jeg har sett på flere projektorer i økonomi klasse i og med at jeg vil ikke bruke mer enn maks 6000 kr på selve projektoren. Jeg vet at jeg da ikke kan kjøpe topp utstyr, men den burde være grei. Jeg har sett på disse 2 projektorene som jeg da eventuelt kommer til å velge mellom

1) Optoma HD65
    2) Epson EH TW 450

Jeg er rimelig sikker på at jeg kommer til å gå for Epson EH TW 450 i og med at den er ganske ny på markedet, virker å ha bra egenskaper og at Epson opperer med en lampegaranti på 2 år som jeg ser på som en ekstra trygghet.

Som sagt så har ikke jeg noe erfaring med projektorer fra tidligere av så jeg håper dere i forumet kan hjelpe meg med

1) Erfaringer fra de to overnevnte projektorene
    2) Andre anbefalinger når det gjelder valgt av andre projektormerker
    3) Jeg er interessert i å se hvordan et projektor bilde ser ut i et under middels opplyst rom, gi gjerne link til deres hjemmekinoer
    4) Når det gjelder tilnærmet mørkt eller helt mørkt rom, hvordan vil en projektor bilde være sammenlignet med for eks en 50 " plasma tv?
    5) Tenker å lage min egen lerett av MDF plater, ser at andre har fått et rimelig bra resultat. Er det noe å anbefale?

Håper på svar fra dere

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0